Wat is er nieuw

zieke witte tropische vis....

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lucie
  • Startdatum Startdatum
L

Lucie

Guest
Wat te doen?
Al een week ruim is mijn witte platvis (foto lukt niet, maar is een witte tetra volgens mij) ziek en snakt naar adem op de bodem.
Wordt witter dan wit en dunner/ plat.
Is echt z� zielig om aan te zien!!!
Wat moet ik doen?
Hij is meer dan 8 jaar oud denk ik en was altijd 'the king' in de bak met neon tetra's en n�g een platte witte vis.
Hoe lang moet dit nog duren?
De ander 'waakt' bij hem en zwemt b�ven hem constant.
Lijkt of ze het weten van elkaar.....
Hij eet niet meer.
Is een vrij kleine warmwaterbak van ongeveer 25 liter inhoud.
Zwemmen 2 van die witte platvissen in en 6 neon tetra's.
2 Plantjes, zuurstofpompje en temperatuur op 26 graden constant.
Het beestje is al die jaren n��it ziek geweest, maar ik denk dat zijn tijd nu gekomen is.
Iemand een idee, of moet ik het maar lijdzaam aanzien..... :help:

Helaas, plaatje lukte niet, maar het is een WITTE TETRA!

Afmaken.....Doodmaken.......slaan.......bevriezen........kruidnagelbadje. Alles is beter dan lijdzaam toezien hoe een levend wezen crepeert. Dus neem je verantwoordelijkheid en verlos deze vis uit z'n lijden 🙁
Sorry, is nogal recht door zee maar lijkt mij in dit geval het duidelijkst 😉

En ,zet ze in een grotere bak.
Een vis moet kunnen zwemmen.
Net als jij wilt lopen.

Hoop niet dat je er echt platvissen in hebt..Maar inderdaad, uit zijn lijden verlossen. Pak een krant,vouw hem open, leg de vis er in en vouw de krant weer dicht (hoef je hem niet steeds aan te staren). Dan pak je een hamer of iets dergelijks en geeft een paar goede klappen.

Dank jullie wel voor jullie antwoorden!
Inmiddels is het vissie natuurlijk overleden.

Ik heb moeite met het doodslaan van een vis.....hoewel lijdzaam toezien hoe hij crepeert ook natuurlijk geen lolletje is, maar at least is hij in zijn vertrouwde omgeving.
Maar nu even dit: stel het even voor als JIJzelf op sterven ligt en je familie vouwt je op in een krant en slaat jou met honkbalknuppels n�t zo lang tot je dood bent. RIP....rust in vrede, vriend!

Je kan een vis natuurlijk ook euthanaseren door hem in een bakje met kruidnagelolie te leggen.
Hierdoor slaapt de vis langzaam in zonder dat je hoeft te slaan.

Lucie zei:
Dank jullie wel voor jullie antwoorden!
Inmiddels is het vissie natuurlijk overleden.

Ik heb moeite met het doodslaan van een vis.....hoewel lijdzaam toezien hoe hij crepeert ook natuurlijk geen lolletje is, maar at least is hij in zijn vertrouwde omgeving.
Maar nu even dit: stel het even voor als JIJzelf op sterven ligt en je familie vouwt je op in een krant en slaat jou met honkbalknuppels n�t zo lang tot je dood bent. RIP....rust in vrede, vriend!
Dat is niet echt een vergelijking. Als je het goed doet is het in 5 seconden gedaan (incl. vangen). Als we toch zulke vergelijkingen maken: wat als jij dodelijk ziek bent en ondraaglijk lijdt maar geen euthanasie krijgt en het ook niet zelf kan? Wat dit betreft wordt met dieren veel fatsoenlijker omgegaan dan met mensen. Dodelijk ziek en aan het creperen? In laten slapen...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan