Zijn deze maanvissen gezond


D

Daannl010

Guest
Ik ben van plan deze 2 maanvissen aan te schaffen maar ik ben nieuw met maanvissen.
Later zal ik de groep uitbreiden maar zijn deze twee maanvissen gezond.
En zijn het echte rio nanay zoals geadventeerd
Mvg

IMG-20180815-WA0001.jpg


IMG-20180815-WA0002.jpg
 
Maanvissen vragen om een hogere waterhoogte in de bak omdat deze zo'n 25cm worden in de hoogte.
 
Lastig te zeggen, maar op het oog zie ik zo niets wat mij zorgen baard, hou oud en groot zijn deze, dat is ook vaak een indicatie.
 
Jouw aquarium is niet groot genoeg voor een groep maanvissen. Maanvissen houden van een hoog aquarium en wat dat betreft is 50 cm aan de krappe kant. Als je zorgt voor voldoende kienhout en planten waar tussendoor kunnen zwemmen kan je in jouw aquarium dit koppeltje houden zonder andere maanvissen. Zorg ervoor dat je er geen hele dikke bodem in legt want dat gaat ten koste van de hoogte. 2 cm voor het glas en 4 cm voor de achterruit, niet meer. Iedere week de helft van het eater verversen zorgt ervoor dat je lang van deze Nanays kan genieten want ze kunnen ouder dan 10 jaar worden.
Als je op een gegeven moment de kans krijgt om een groter aquarium te kopen met een waterhoogte van 60 cm of meer dan zorg je ervoor dat deze vissen nog beter tot hun recht komen.

Hobbygroet Jos Hut
 
Dankje jos voor het antwoord.
Was ook van plan voor nu alleen een koppeltje te houden.
En als ik volgend jaar ga verhuizen een hoger aquarium te kopen.
 
Als ik volgend jaar overstap op een aquarium van 200x50x60 zou dat goed zijn of zou een nog een hoger aquarium nemen
 

Terug
Bovenaan