Wat is er nieuw

Zijn dit 2 mannetjes of niet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter twancujo
  • Startdatum Startdatum
T

twancujo

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben al een poosje aan het zoeken maar ik kom er ook maar niet uit. In de winkel konden ze me ook niet met zekerheid zeggen of het nou mannen, vrouwen of een koppeltje is. Hopelijk kunnen jullie me wijzer maken.
Alvast dank voor jullie hulp.
Gr. Antoine
497243_0_82_twancujo_elec_blue.jpg

De rechter lijkt me een vrouw, de linker twijfel ik een beetje over zou goed een man kunnen zijn. Is alleen moeilijk doordat ik de vin niet helemaal zie. Het is het beste als je hierover zelf een topic opent btw.

thanks, 😎
Misschien doet het niet ter zake maar de vissen zitten elkaar ook steeds achterop, daarom dacht ik dat ze van hetzelfde geslacht zijn.

Ik heb nog een paar foto's gemaakt, hopelijk is het iets duidelijker te zien.
247346twancujo_0_82_tc_eb_1.jpg

743972twancujo_0_82_tc_eb_2.jpg

hoe kan je dat zien dat het mannen zijn ? ik dacht dat je het kon zien aan bovenste vinnen maar die zijn niet veel groter dan de andere.

Kon je het ook niet zien aan de vorm van de staartvinnen en het achterste puntje van de rugvin?

Die bovenste heeft scherpe puntjes aan de uiteinden van devinnen
Die onderste heeft ronde puntjes aan de uiteinden

Dit verschil valt mij in elk geval op, maar wellicht is dit geen kenmerk hoor.

Ik durf er niets zinnigs over te zeggen. Behalve dan dat ze er voor deze kweekvorm redelijk gezond uit zien. Verder hebben ze zowel kenmerken van mannen als van vrouwen.

Aangezien je ramirezi als koppel/harem moet houden was ik benieuwd. Als het nou 2 mannen waren, had ik er 2 vrouwtjes bij gehaald. Of een andere optie natuurlijk. iig allemaal bedankt voor de reacties.

Dan ben ik verkeerd voorgelicht :S
In de winkel werd me verteld dat je ook 1 man op 2 vrouwtjes kon houden.

Dat je ze vrijwel alleen goed houdt op een Ph van 6 is zeker ook niet verteld?

Tussen de 6 en 6,5. Mijn ph is rond de 6.4

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan