zijn dit slakken eitjes?


J

jeroentjuh

Guest
Ik heb sinds kort last van de fijne slakken plaag.
Nu zie ik overal in de bak doorzichtige zakjes met kleine witte puntjes erin.
Zijn dit nou slakken eitjes?



hoop dat het op de foto goed te zien is.
 
Jep, slakkeneitjes;)
 
en die heb ik dus ook een heleboel.. te kleine aquarium voor me nu volwassen vissen, en net een nieuwe vis erin gedaan dus wil niet teveel stress geven. al na de dierenwinkel gegaan, slakdodende middeltjes slecht idee heb appelslakken erin zitten. wat kan ik er tegen doen? zoals ik al zei te kleine bak voor slaketendevissoort derbij denk ik...
 
Slakken is echt niet erg hoor! Ze eten heus niet je planten kaal! Soms zelfs nuttig die slakken, ze eten vissenpoep en dode blaadjes
 
Lekker gaan laten en als je toch teveel krijgt kun je ze vaak met een voedertablet wel "lokken" en uitzuigen.
 
nouja t lijkt wel of ze pokon krijgen sommige zijn echt groot, als ik ze eruit wil pakken vallen ze na de bodem.. sommige zijn echt bigmammas, en dr zijn er echt wel veel
 
Kan ook een teken zijn dat je teveel voer geeft aan je vissen.
 
Dan zou ik ze gaan uitvangen als het echt teveel wordt maar kwaad kunnen ze niet.

En zoals John zegt op het voeren letten;)
 
minder voeren lijkt me niet echt zon goede optie omdat mijn visjes altijd doen of ze niks krijgen... en omdat ze best groot zijn en met veel wil ik wel dat ieder een kans krijgt genoeg te eten
 
minder voeren lijkt me niet echt zon goede optie omdat mijn visjes altijd doen of ze niks krijgen... en omdat ze best groot zijn en met veel wil ik wel dat ieder een kans krijgt genoeg te eten

Wat voer je ze dan?
 
vipagran, heel soms wat vlokvoer wat ik nog had meer ook voor de waaierhandjes, en voor de pleco welschips, 1x in de 2 dagen. plus zit er sinds gister een stukje komkommer in die mijn pleco HEEL erg lekker vindd
 
vipagran, heel soms wat vlokvoer wat ik nog had meer ook voor de waaierhandjes, en voor de pleco welschips, 1x in de 2 dagen. plus zit er sinds gister een stukje komkommer in die mijn pleco HEEL erg lekker vindd

Tabletjes is ook handig, kunnen de vissen lang doen over hun eten en hebben ze allemaal wel wat
 
Ik heb er 2 slakkenetende slakken in zitten, Haha doen er weinig tegen denk ik in zon grote bak :p
Maar ben niet zon slakken gek, dus ook al doen ze weinig kwaad wil ik ze tog liever niet!
 
De slaketende slakken, Clea helena, kan wellicht, tenzij je kleine appelslakjes wilt hebben (en houdt voor de zekerheid ook de groten in de gaten).
Anders zou ik gewoon regelmatig de grotere slakjes pletten. Dat is minder werk dan vangen en weer voedsel voor de vissen.
En verder zou je ze ook kunnen vangen middels stukjes komkommer of zo.
Uiteindelijk moet er wel een evenwicht ontstaan tussen het voer enerzijds en de vissen, appelslakken en pestslakjes anderzijds. Als er maar van die laatste blijven bijkomen dan zul je toch een balans moeten gaan vinden.
 
In de regel geef je eerder teveel dan te weinig:deal:
 

Terug
Bovenaan