Zijn dit voldoende stenen voor Malawi's?


ONiel

Well-known member
Lid geworden
22 september 2020
Berichten
206
Leeftijd
25
Hey

Bevat deze inrichting voldoende stenen voor Malawi's?
De soorten: 3m/6v Chindongo Saulosi + 1m/2v labidochromis caeruleus nkhata bay white

Ik heb nog enkele stenen over (een paar kleintjes die ik los ga verspreiden op de bodem), en 1 grote.

Het probleem is dat ik niet meer echt in de hoogte kan stapelen omdat de bovenste stenen niet zo stabiel liggen dan. Deze constructie is stevig.

Wat denken jullie? Tips? Advies?

Bedankt!

stenen.jpg
 
Ziet er goed uit, persoonlijk zou ik nog wat meer de hoogte in werken. Wat voor bak heb je en wat voor steensoort is dit?
 
Je kan de stenen ook nog vastkitten voor de zekerheid. De malawis zullen gaan graven
 
Je kan de stenen ook nog vastkitten voor de zekerheid. De malawis zullen gaan graven

De stenen staan nu direct op een XPS isolatieplaat. Het grind moet er nog bovenop komen. Maar een klein beetje lijm hier en daar kan misschien inderdaad geen kwaad!
 
Ziet er goed uit, persoonlijk zou ik nog wat meer de hoogte in werken. Wat voor bak heb je en wat voor steensoort is dit?

Bedankt. Ja ik wil aan de rechterkant inderdaad iets meer de hoogte in gaan. Maar dan kom ik juist een paar grote stenen te kort.
Het is een Aquatlantis Splendid 100 met de volgende stenen: https://www.olibetta.com/olibetta/black-aquarium-rocks
 
Mag naar mijn idee wel 2x zoveel in :deal:

vind je stapeling ook wat onnatuurlijk, heel erg door een mensenhand geplaatst als je begrijpt wat ik bedoel.
Maar, het is jouw bak dus jij moet het mooi vinden! lijmen zou ik nooit doen overigens, zaken zijn al zwaar en als je er meerdere aan elkaar gaat lijmen wordt het nog lastiger om ze in-/uit de bak te krijgen.

Het is jammer dat je geen achterwandje in de bak hebt, dat is wat makkelijker stapelen omdat je daar tegenaan kan leunen met de stenen. zeker omdat je een hoge bak hebt is wat wat zonde om nog geen 50% van die hoogte te benutten zegmaar.
 
Update:
malawi-stenen.jpg
 
Mag naar mijn idee wel 2x zoveel in :deal:

vind je stapeling ook wat onnatuurlijk, heel erg door een mensenhand geplaatst als je begrijpt wat ik bedoel.
Maar, het is jouw bak dus jij moet het mooi vinden! lijmen zou ik nooit doen overigens, zaken zijn al zwaar en als je er meerdere aan elkaar gaat lijmen wordt het nog lastiger om ze in-/uit de bak te krijgen.

Het is jammer dat je geen achterwandje in de bak hebt, dat is wat makkelijker stapelen omdat je daar tegenaan kan leunen met de stenen. zeker omdat je een hoge bak hebt is wat wat zonde om nog geen 50% van die hoogte te benutten zegmaar.

>> vind je stapeling ook wat onnatuurlijk, heel erg door een mensenhand geplaatst als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt en je hebt ook gelijk hoor.
Dit heb ik gedaan om zoveel mogelijk spleetjes en doorgangen te creëren omdat Malawi's dit volgens bronnen wel appreciëren.

Ook zijn die stenen heel duur en door zo spaties te creëren kan ik het aquarium sneller vullen met minder stenen.

Er komt nu nog een klein pakketje stenen aan. Die kan ik gebruiken om wat lege plekken op te vullen.

Bedankt voor de feedback!
 
Nu heb ik een soort van rif gecreëerd. De stenen gaan van linksboven laag steil naar hoog rechts. En de stapel is smal maar lang en hoog. Denken jullie dat het mooier zou zijn als ik de grootste stenen eerder rechts zou stapelen op elkaar. En links van de bak een paar kleine? Dan kom ik wel op vlak van hoogte niet eens tot op de helft van de bak.
 

Terug
Bovenaan