Ziss co2


Bij deze produktomschrijving voor de Ziss CO2 Generator lees ik:
Als richtlijn kunt u een CO2 toevoeging aanhouden van 1 bel per 6 seconden in een 100 liter aquarium

Dan kun je uitrekenen voor een 180 liter aquarium
 
Dit is iets wat je moet vullen al zie ik niet met wat en loopt ook de hele nacht door. Die richtlijnen zijn vaak alleen een indicatie om mee te starten zonder dat je overdoseert.
Maar je moet je eerst afvragen is co2 nodig en wil je dat ook?
 
Ik lees dat je 45 kan doen met een vulling dus dat kost per jaar al snel 80 euro en dan de aanschaf en dan zou ik liever kijken voor een echte co2 set op marktplaats bijvoorbeeld.

Edit: dat is op een 100 ltr bak dus jij zal er zo n 25 dagen mee kunnen doen op 180 liter en dat is best een duur grapje telkens om een vulling te kopen van 10 euro.
 
Dit is iets wat je moet vullen al zie ik niet met wat en loopt ook de hele nacht door. Die richtlijnen zijn vaak alleen een indicatie om mee te starten zonder dat je overdoseert.
Maar je moet je eerst afvragen is co2 nodig en wil je dat ook?
Waarom zou je geen co2 willen?
 
Wat John zegt, beter investeren in een set met flessen, soms worden ze op MP wel aangeboden als je geen nieuw wil aanschaffen.
 
Ik lees dat je 45 kan doen met een vulling dus dat kost per jaar al snel 80 euro en dan de aanschaf en dan zou ik liever kijken voor een echte co2 set op marktplaats bijvoorbeeld.

Edit: dat is op een 100 ltr bak dus jij zal er zo n 25 dagen mee kunnen doen op 180 liter en dat is best een duur grapje telkens om een vulling te kopen van 10 euro.
Je kan gewoon zelf aanvullen met baking soda en acid (azijn)
 
Ik dacht baking soda en suiker maar er zijn meerdere recepten:

 

Terug
Bovenaan