Zoek info rond de Pt. Rio Cuiuni


S

Sun

Guest
Is er iemand die ervaring heeft met het houden van de Pterophyllum Rio Cuiuni?
Ik ben wat op zoek achter informatie/ foto's van deze vissen. Momenteel heb ik Pterophyllum Rio Nanay in mijn bak zwemmen. Maar ik zou graag een andere soort houden.

Welke waterwaarden zouden gehouden moeten worden?
Hoe groot worden deze vissen?
Gedrag tov medebewoners?
Is er al mee gekweekt of zijn de meeste wildvang?
Inrichting bak?

En paar duidelijke foto's zouden heel welkom zijn!

Alvast bedankt

Sun
 
Op de website van scalarezucht.de staan een paar foto's van deze maanvissen. Er staat geen leeftijd bij van de vissen op de foto's.
Mij valt op dat ze lijken op de Pterophyllum Eimekei qua lichaamsbouw en dat ze ook zeker gelijkenissen vertonen met de Pterophyllum Redshoulder Rio Manucapuru . Ze zijn afkomstig uit de staat Amazonas in het noord Westen van Brazili�. Daar komt ook de Pterophyllum sp. amazonas vandaan. Moeilijk om te zien of het hier om dezelfde vissen gaat of niet.
In elk geval gaat het om maanvissen die in het zogenaamde zwarte water van de Amazone leven. Dat betekent in ieder geval dat je met aangepast water kan gaan werken als je deze vissen hebt: een lagere PH en een lagere geleidbaarheid van het water.
Omdat je bij deze vissen niets tot bijna niets aan informatie zal vinden moet je het zelf ontdekken, goed beschrijven en kijken wat succesvol is en wat niet.
Ik heb hetzelfde gedaan bij de Pterophyllum sp.rio Nanay, de Pterophyllum Eimekei en de Redshoulders.

Succes en hobbygroet,
Jos Hut
 
Bedankt voor deze info! We zullen al doende leren

Groeten
 

Terug
Bovenaan