Zoek tocht Aquarium


F

fish lover

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb voor de verhuizing me juwel rio 125 verkocht.
Nu ik de ruimte heb voor een groter bak wil ik er graag 1 van ongeveer 150x50x60-70.
mijn bedoeling is om een ZA biothoop te creeren. Dus veel hout weinig planten.
Nu vroeg ik me af wat zijn goed aquarium bouwers voor een mooie bak. eventueel dat zij ook een lichtkap kunnen maken. Verlichting doe ik dan via led.

Verder kijk ik ook naar bestaande bakken maar vind dit moeilijk er vaak erg duur.

tevens kijk ik op het zeewaterforum daar worden vaak grote bakken aangeboden voor niet al teveel geld.
maar kan je een bak voor zoet water gebruiken waar zout water in heeft gezeten ?

tips tips tips zijn meer dan welkom.
 
Mijne heb ik bij zorona laten maken 1.60 x0.50x0.50 175 euro. Zit in Groningen en ik meen rond 35 euro brengen naar Arnhem.

Kitafwerking is niet top, niet strak, maar voor dat geld ben ik er tevreden mee. Kan zelf kitkleur uitkiezen en hoe je stabilisatie strips wil hebben ivm filters etc. Bij doorgetrokken strips aan achterkant hangen je inlaten een stuk naar voren of schuin trekken naar achter. Ik heb aan beide kanten 2 cm geen stabilisatie strips om me filtertoestanden netjes op de rand te kunnen hangen

Internetsite heeft prijslijst. Handiger/sneller dan offertes vragen. In lijstje staat ook afhankelijk welke maat je wil hebben, welke glasdikte je moet hebben. Des te hoger het aquarium des te dikker het glas moet worden dus ook duurder en zwaarder.

Communicatie en aflevering is niet altijd even vlot maar heeft me ook geholpen om hem op me kast te plaatsen. Dat is toch ook een aardig klusje:rolleyes:
 
Iemand ervaring met van Wolferen.

Zorona maakt geen kappen op het aquarium
 
Van Wolferen heb ik ook prijsopgave gedaan, was voor een bak van 130cm, incl. Kap, onderstel, verlichting etc.meer kwijt als de bak die ik uiteindelijk heb gekocht, de Fusion 150 uit mn handtekening.

De kast bij van Wolferen was dan ook nog van formica.
 
Heb een bak van van wolveren.
Met stalen frame en bioloog.
Rest heb ik zelf gedaan omdat ik toch alles anders wil dan word aangeboden
 
Ik ben zelf ook nog aan het orienteren. Maar ik zou ook in duitsland gaan kijken de prijzen daar zijn een stukje lager dan hier.
 
Ook ik ben nog rond aan het kijken voor iets leuks. I.v.m. de ruimte zou het ongeveer een meter bak moeten zijn. Daarbij vraag ik me af of iets laten maken nou heel veel duurder is dan kant klare bakken van bijvoorbeeld Aquatlanttis of Ciano o.i.d. De vraag komt ook op omdat kant en klaar als nadeel heeft dat ik dan verlichting krijg die ik niet wil en filters die ik niet gebruik. Nou ja, jullie begrijpen het denk ik wel.
 
Het gaat mij om een aquarium met kap. ik wil graag gebruik maken led en deze zelf monteren.
een kant en klaar vind ik zelf als nadeel dat ik de kasten vaak niet mooi/stevig er vind uit zien. En vaak krijg je inderdaad een pomp die je niet wilt of er uit moet halen. de Fusion van Aqualantis vind ik zeer mooie bakken. De kasten ook in 40mm te bestellen maar tja dan ga je dik over de 1000 euro heen. Zelf heb ik al een DIY kast staan dan wel van 80cm maar deze is redelijke simpel om te bouwen naar een ander formaat. Voordeel hier van is dat je de looks kan maken zoals je zelf wilt plus ik heb mijn kast gemaakt via het voordeel van diy joey( zie youtube) Dit kan dus behoorlijke wat gewicht houden.

Als ik kijk naar aqua met kap ben ik vaak zo rond de 350 a 450 euro kwijt.verlichting rond de 100 euro. verbouwen kast rond 75 euro. Dan ben zo 625 euro kwijt. Dit is dan altijd minder dan een kant en klaar aquarium.

Wat wel zou kunnen is een mooi kant en klaar aquarium zonder kast. Maar juwel lees ik niet zulk goed berichten over( bol glas). Zelf geen klachten gehad over me rio 125 alleen dat het wel een K*T gepiel was op dat filter er uit te krijgen.
 
zijn de aqua van veldhuis een beetje goed ? ik lees dat je daar een plaat verplicht moet kopen boven de 50kg deze blijft er dan ook onder forever ? ??
En welke versie zouden jullie nemen voor 150*60*70 ??
 
Bij een aquarium van dat formaat lijkt het me verstandig als ze dat aanraden. De kans dat er iets met je bodem gebeurt is stukken kleiner, je weet in ieder geval dat het vlak is en als er iets mee gebeurd dan is het niet pertinent jouw schuld.
De aquaria die ik van Veldhuis gezien heb zijn prachtig, goed afgewerkt en je hebt heel wat voor de prijs.
Ze zijn niet de goedkoopste maar denk wel 1 van de betere.
 
Ik heb via een ander forum een bod gedaan op een tweedehands bak gemaakt door van wolveren tweejaar geleden. Dit aquarium heeft een dubbele overloop met bioloog en meubel + veel extra's
niet de afmeting die ik wilde maar in de buurt 135 x 50 x 55.
Zaterdag ga ik kijken/ophalen. als het goed is krijg ik hem gevuld te zien. volgens de verkoper mankeert er niks aan krassen etc niet aanwezig ( ben benieuwd ).
prijs is top vergeleken met een nieuwe bak.

Vervoeren moet ik alleen met aanhanger dus dat vind ik wel even spannend :(
 
Daar ben ik het helemaal mee eens!
Het duurt misschien iets langer dan kant en klaar uit de winkel sleuren, maar de voldoening is hoger ;)
 

Terug
Bovenaan