Zolux aquarium voor garnalen


Ja zelf zou ik hem vervangen voor een makkelijke groeier
Kun je wat planten adviseren? Ook vandaag een mos soort bruin eruit gehaald het gaat dus niet zo goed. Mijn water laten testen en zat teveel nitraat in. Heb alleen klein beetje vloeibare voeding erin gedaan (1x per week) omdat ik dacht dat het dan beter zou gaan. Ik ben nu wel beetje machteloos. De gras soorten lijken het nog wel te doen. En mos wat ik om hout heen gewikkeld heb wordt ook bruin. Of is dat normaal?
 
Kun je wat planten adviseren? Ook vandaag een mos soort bruin eruit gehaald het gaat dus niet zo goed. Mijn water laten testen en zat teveel nitraat in. Heb alleen klein beetje vloeibare voeding erin gedaan (1x per week) omdat ik dacht dat het dan beter zou gaan. Ik ben nu wel beetje machteloos. De gras soorten lijken het nog wel te doen. En mos wat ik om hout heen gewikkeld heb wordt ook bruin. Of is dat normaal?
1 x In Vitro Cup's mooie, sterke soorten ā€” Pogestemon Erectus = even opgezocht en deze plant heeft het ook niet gered. Maar las dat deze ook veel licht nodig heeft. Welke Invito planten zijn wel aan te raden? En ik vermoed dat toch de lamp wat sterker qua licht moet staan dan om de planten beter te laten doen.

En mijn Javamos heeft het ook wat moeilijker.

Ik hoor het graag.
 
Kun je wat planten adviseren? Ook vandaag een mos soort bruin eruit gehaald het gaat dus niet zo goed. Mijn water laten testen en zat teveel nitraat in. Heb alleen klein beetje vloeibare voeding erin gedaan (1x per week) omdat ik dacht dat het dan beter zou gaan. Ik ben nu wel beetje machteloos. De gras soorten lijken het nog wel te doen. En mos wat ik om hout heen gewikkeld heb wordt ook bruin. Of is dat normaal?
Zou een topic starten met je plantenprobleem in het plantenforumonderdeel want ik denk dat er meer aan de hand is dan een gebrek aan voeding en dan is het zinloos en vrij duur telkens nieuwe planten te plaatsen die het dan ook niet redden
 
Zou een topic starten met je plantenprobleem in het plantenforumonderdeel want ik denk dat er meer aan de hand is dan een gebrek aan voeding en dan is het zinloos en vrij duur telkens nieuwe planten te plaatsen die het dan ook niet redden
Dank je wel dat heb ik gedaan blijkbaar toch licht moeten aanpassen nu is het afwachten. Het nitraat is nu beter dan vorige week allee kh wat hoog.

En de baby garnaaltjes zijn in kleine aquarium geboren šŸ„°. Was net aan schoonmaken/ verversen geweest voordat ik het zag dus hopelijk niets gebeurd šŸ˜…. Wat schattig. Nu wel wat eng met dit filter maar hou het in de gaten elke dag.

En heb er nu poeder voer in gedaan voor de kleintjes. Klopt dat dat bovenop blijft drijven?
 

Bijlagen

  • FF586A43-BB6E-47C1-B6AA-4018E1A7E060.jpeg
    FF586A43-BB6E-47C1-B6AA-4018E1A7E060.jpeg
    167.7 KB · Weergaven: 70
Zou geen poedervoer doen voor babygarnaaltjes, dat belast je bak enorm en daar is je bak veel te klein voor, babygarnaaltjes eten vaak de restantjes van het gewone garnalenvoer wat overblijft, mensen pamperen teveel en willen teveel sturen, dus gewoon stoppen met het stofvoer en enkel voeren wat je daarvoor ook deed
 

Terug
Bovenaan