Zolux aquarium voor garnalen


Wat ik me even afvraag (om mee te denken) heb je de pomp helemaal tot het randje gevuld met water en toen pas aangezet?
Het wil soms helpen als je de pomp even "helpt" door alstie aanstaat even aan de uitstroom te zuigen om de hevel opgang te brengen
Ik zag in de beschrijving dat het filter gevuld moet worden maar er staat niet tot hoever. Dus ik heb gedaan tot het tuitje waar de bovenkant van het filter opgaat. Of moet hij nog verder gevuld worden?

Ik vind de beschrijving erg summier en als je er geen verstand van hebt ga je snel fouten maken.
 
Ik bedoelde de oude nog,. daar kun je mee testen wat je wil zodat je de nieuwe niet vernacheld
Ik heb het filter meer met water gevuld en nu doet hij het wel. Gelukkig niet kapot. Zie filmpje:

Hoe hard moet het allebei staan of allebei gelijk? De rechter zie ik eigenlijk niet of hij hard staat. Staat harder dan de linker. Is die voor het naar binnen filteren? De out wel die heb ik stuk zachter staan nu. Voluit stroomt hij bijna over. Kun je dit uitleggen?
 
Ze staan allebei gelijk alleen zie je dat niet bij de inzuig, maar naar mijn mening stroomtie prima zo
Oh fijn zeg! Hij draait nu op volle toeren.
Ik vind de filterdop in het water best groot. Nu heb ik die 2 maten voor bescherming baby garnaaltjes besteld maar passen allebei niet op dit filter. Er zit rubberen dop bij dan is het te smal. Zonder rubberen dop geen grip. Ben nu aan het kijken of er andere op kan. Lastig welke maat dan als ingang net niet past.
 
Oh fijn zeg! Hij draait nu op volle toeren.
Ik vind de filterdop in het water best groot. Nu heb ik die 2 maten voor bescherming baby garnaaltjes besteld maar passen allebei niet op dit filter. Er zit rubberen dop bij dan is het te smal. Zonder rubberen dop geen grip. Ben nu aan het kijken of er andere op kan. Lastig welke maat dan als ingang net niet past.
Kan je dan niet met aquariumkit (tec 7 is daar prima geschikt voor) een passende rand opmaken op die bescherming?
 
Kan je dan niet met aquariumkit (tec 7 is daar prima geschikt voor) een passende rand opmaken op die bescherming?
Ik heb nog een andere soort besteld als dit ook niet werkt is dat inderdaad een oplossing. En deze moet dan als vervanger van het filter dop waaruit gefilterd wordt hĆØ?
 
Ik heb nu een leuke decoratie gevonden moet ik deze eerst nog in warm water zetten voor hij aquarium in gaat?

Ik ben bezig voor planten maar ze hebben alleen mos en geen hoornblad enz anders toch uit winkel halen?
 

Bijlagen

  • 08C665A4-8446-4367-9731-3D8F3BC165A2.jpeg
    08C665A4-8446-4367-9731-3D8F3BC165A2.jpeg
    456.8 KB · Weergaven: 76
Ik heb nu een leuke decoratie gevonden moet ik deze eerst nog in warm water zetten voor hij aquarium in gaat?

Ik ben bezig voor planten maar ze hebben alleen mos en geen hoornblad enz anders toch uit winkel halen?
Ik heb wel hoornblad voor je gratis (woon naast Hellevoetsluis) pm maar als je interesse hebt
Dat ornament kan je gewoon zo in je aquarium zetten
 
Ik heb wel hoornblad voor je gratis (woon naast Hellevoetsluis) pm maar als je interesse hebt
Dat ornament kan je gewoon zo in je aquarium zetten
Ik heb toevallig net bij Shrimpmania besteld via Facebook. Hij woont in Soest. Ik in Veenendaal. Dus afwachten wanneer ik het op kan halen. Bedankt voor het aanbod. Wacht nog even mijn bestelling af.

Het schip is toch beetje te groot. Echt leuke kleine dingen hebben ze niet. Nu staat het iig wel gezellig tot het klaar is šŸ˜…
 
Ik kan woensdag de planten ophalen voor het nieuwe aquarium.

Nu ik de garnalen elke dag beetje eten geef gaat het nog steeds goed met ze. Ik heb er geen meer verloren.

Zo goed zelfs dat er al 2 zijn gaan vervellen en nu er 1 volgens mij eitjes draagt. Klopt dat qua foto? Help! Daar is dit aquarium net te klein voor toch? En filter lijkt me ook niet echt veilig. Maar goed ik moet nog aantal weken wachten dus hopelijk gaat het goed.
 

Bijlagen

  • B6F8258C-EFFE-4299-8517-C3A5185F1696.jpeg
    B6F8258C-EFFE-4299-8517-C3A5185F1696.jpeg
    184.6 KB · Weergaven: 91
Klopt helemaal, daar waar de pomp het water inzuigt (rechts die lange buis) daar gaatie op
Ik heb een andere besteld en deze past wel. Moet ik deze er nu standaard op zetten? Dus die erbij zithoek deze vervangen?

En heb het schip vervangen door een andere decoratie zodat ik planten en steen of hout er nog bij kwijt kan.
 

Bijlagen

  • 17F74FA0-426C-44CB-80DB-BFB5CF799EFE.jpeg
    17F74FA0-426C-44CB-80DB-BFB5CF799EFE.jpeg
    126.8 KB · Weergaven: 90
  • 4CFA442C-BCD5-4516-879E-7B3C988E7EDA.jpeg
    4CFA442C-BCD5-4516-879E-7B3C988E7EDA.jpeg
    188.5 KB · Weergaven: 82
Ik heb een andere besteld en deze past wel. Moet ik deze er nu standaard op zetten? Dus die erbij zithoek deze vervangen?

En heb het schip vervangen door een andere decoratie zodat ik planten en steen of hout er nog bij kwijt kan.
Ja die nieuwe kan je er standaard op laten zitten
 
Ja die nieuwe kan je er standaard op laten zitten
Ok dank je wel ga ik die erop zetten.

Ik heb het filter er uitgehaald om te testen met dit nieuwe fijne filter en maakt nu weer meer lawaai terwijl hij vol met water zit. Ik heb deze HOB filter opnieuw besteld en net binnen gekregen. Misschien toch beter om die nieuwe te gaan gebruiken of niet?
 
Ok dank je wel ga ik die erop zetten.

Ik heb het filter er uitgehaald om te testen met dit nieuwe fijne filter en maakt nu weer meer lawaai terwijl hij vol met water zit. Ik heb deze HOB filter opnieuw besteld en net binnen gekregen. Misschien toch beter om die nieuwe te gaan gebruiken of niet?
Misschien dat er nog wat lucht in je filter zit? kan ook zijn dat de korf te fijnmazig is om water door te laten, kwestie van even de korf eraf te halen (filter kan je dan even uitzetten maar wel laten hangen) en dan kijken of de herrie gestopt is, is de herrie gestopt is de korf ongeschikt
 
Misschien dat er nog wat lucht in je filter zit? kan ook zijn dat de korf te fijnmazig is om water door te laten, kwestie van even de korf eraf te halen (filter kan je dan even uitzetten maar wel laten hangen) en dan kijken of de herrie gestopt is, is de herrie gestopt is de korf ongeschikt
Ik had die aparte filterdop er nog niet op zitten maar hij doet nu weer normaal.

Het is me gelukt om in te richten. Had wat meer water eruit gehaald om planten goed te kunnen planten. Wel lastig om kleine planten in zand te laten zitten šŸ˜…. Hopelijk goed gedaan zo. Vers water erbij en filter en thermostaat weer aan. Nu geduld hebben.

Ben bij Shrimpmania geweest, wat een mooi dingen heeft hij. Daar naast planten ook nieuwe stenen en hout gehaald. En magneet voor ruit schoonmaken. En natuurlijk voer voor de jonkies straks.
 

Bijlagen

  • 1AD8DF10-A96D-4B45-98FD-B5702B93C27B.jpeg
    1AD8DF10-A96D-4B45-98FD-B5702B93C27B.jpeg
    235.2 KB · Weergaven: 76
  • E9794507-5E9B-4B65-A5F3-79015C399958.jpeg
    E9794507-5E9B-4B65-A5F3-79015C399958.jpeg
    234.1 KB · Weergaven: 79
  • 11A0DDEC-B888-4855-8EB8-86CD6C9793CD.jpeg
    11A0DDEC-B888-4855-8EB8-86CD6C9793CD.jpeg
    474.1 KB · Weergaven: 84
Die magneet kun je beter niet gebruiken omdat daar vaak zand/grindkorreltjes tussen gaan zitten en je dan hele lelijke krassen krijgt in je bak, zonde van je geld.

Een simpel schuursponsje van de lidl/aldi/action werkt net zo goed
 
Die magneet kun je beter niet gebruiken omdat daar vaak zand/grindkorreltjes tussen gaan zitten en je dan hele lelijke krassen krijgt in je bak, zonde van je geld.

Een simpel schuursponsje van de lidl/aldi/action werkt net zo goed
Ik gebruik deze magneet nu vooral voor het zolux aquarium omdat ik daar nergens bij kan (zo vol zit). Ik hoorde het van hem hoor dat je uit moest kijken met zand.

Is het aquarium verder goed zo? En moet ik er nog wat spul ingooien om water beter te krijgen (fles van zoo & zo speciaal voor aquarium water beter te krijgen).

En planten voeding? Die man zei dat dat niet nodig was omdat ze dat niet gewend zijn bij hem.

Iemand anders had het over een co2 set aanschaffen. Daar hoor ik jullie niet over. Is dat niet nodig?
 
Flesjes om je aquarium te verbeteren zijn maar voor 1 ding goed: de dikbelegde boterham van de winkelier, als je gewoon je aquarium 4 weken laat indraaien komt het vanzelf goed.
Plantenvoeding geloof ikzelf niet in, ik vind plantenvoeding zwaar overradet in de natuur groeien planten ook niet zo hard dat je ze wekelijks moet snoeien, daarnaast zijn veel soorten plantenvoeding ongezond voor je garnalen.
CO2 is al helemaal iets wat zwaar overrated is en onnodig, de mest van je garnalen is voldoende voeding voor je planten
 
Flesjes om je aquarium te verbeteren zijn maar voor 1 ding goed: de dikbelegde boterham van de winkelier, als je gewoon je aquarium 4 weken laat indraaien komt het vanzelf goed.
Plantenvoeding geloof ikzelf niet in, ik vind plantenvoeding zwaar overradet in de natuur groeien planten ook niet zo hard dat je ze wekelijks moet snoeien, daarnaast zijn veel soorten plantenvoeding ongezond voor je garnalen.
CO2 is al helemaal iets wat zwaar overrated is en onnodig, de mest van je garnalen is voldoende voeding voor je planten
Dank je wel. En ook niet de 1e 4 weken de planten iets geven voordat de garnalen er in zitten?
 

Terug
Bovenaan