Zout voor brak water


Matthijsxr

Well-known member
Lid geworden
24 oktober 2015
Berichten
123
Leeftijd
23
Locatie
drachten
Goedendag,
Ik heb een brak water systeem voor mijn twee Malaclemys terrapin hiervoor gebruikte ik altijd aquarium zout wat ik bij de plaatselijke dierenwinkel kon kopen, nu is dat best wel prijzig en kwam ik op internet DSR back+ zout tegen. Nu is mijn vraag kan ik dit ook gebruiken?
Als ik het goed begrijp is het puur zout zonder toevoegingen voor bijvoorbeeld koralen
Groetjes matthijs
 
Je bedoel denk ik DSR naci+ zout? Dat kun je niet zo gebruiken, dit is namelijk puur 100% zout zonder toevoegingen.
Ik denk dat aquaforest sea salt de goedkoopste optie is voor een compleet zout.
 
Ik gebruik de Aquaforest en die is inderdaad de voordeligste denk ik.
 
Die gebruik ik ook al jaren
 
Oke bedankt, dan ga ik daar eens naar kijken, waar zijn de toevoegingen voor? Ik heb namelijk alleen twee schildpadden rond zwemmen in de bak die het zout nodig hebben om geen last te krijgen van schimmel
 
Oke bedankt, dan ga ik daar eens naar kijken, waar zijn de toevoegingen voor? Ik heb namelijk alleen twee schildpadden rond zwemmen in de bak die het zout nodig hebben om geen last te krijgen van schimmel
Aqua forest heeft 2 of 3 soorten zout geloof ik. De goedkoopste is voor fish-only tanks of bakken met heel weinig koraal en bevat dus geen/weinig extra voedingsstoffen. Dat is het zout dat jij waarschijnlijk nodig hebt. Het is gelukkig ook de goedkoopste. Ik neem aan dat het verschil tussen dat en puur zout is dat dit gemaakt is zodat zout en brakwater dieren er constant in kunnen leven zonder mineralen oid. te missen.
 
Ja daar dacht ik ook al aan niet dat het Just stoffen uit de dieren gaat ontdekken enzo
Bedankt allemaal
 

Terug
Bovenaan