zoutwater bakje van lbakker


Het is me trouwens gelukt om de hydnophora los te krijgen met een grote nijptang zodat ik meer kracht kon zetten. Hij is wel wat beschadigd maar hij heeft inmiddels een nieuwe plek gekregen en kan nu weer rustig herstellen.
Ook heb ik weer 2 nieuwe koralen erbij, een mooie hamer en een pocillopora, de laatste moet nog een mooi plekje krijgen maar dat komt wel goed de komende dagen.
 
Oke , dat is alvast een mooie ervaring van een ander .
Ging over de post 525 .
 
Het is me trouwens gelukt om de hydnophora los te krijgen met een grote nijptang zodat ik meer kracht kon zetten. Hij is wel wat beschadigd maar hij heeft inmiddels een nieuwe plek gekregen en kan nu weer rustig herstellen.
Ook heb ik weer 2 nieuwe koralen erbij, een mooie hamer en een pocillopora, de laatste moet nog een mooi plekje krijgen maar dat komt wel goed de komende dagen.

Dan zijn we vandaag met dezelfde koralen aan de slag geweest .
Ik heb mijn "golden" hamer per ongeluk gesloopt samen de hystrix (helft afgebroken) en van de hydnopora heb ik eens 7 stekken ofzo gemaakt . Verschil aan het moederkoraal niet te zien .
 
Dan zijn we vandaag met dezelfde koralen aan de slag geweest .
Ik heb mijn "golden" hamer per ongeluk gesloopt samen de hystrix (helft afgebroken) en van de hydnopora heb ik eens 7 stekken ofzo gemaakt . Verschil aan het moederkoraal niet te zien .

Jouw hydnopora is ook mooi groot dus een beetje schade valt gelukkig niet zo erg op, bij die van mij is er helaas een behoorlijk stuk gesneuveld maar gelukkig groeit hij best snel.
 
Nieuwe hamer, licht is wat blauw maar wel lekker fel.

20181025_224944.jpg
 
Wat een mooie foto’s.
 
ZO mooi he! Als ik lees wat voor onderhoud het is om zoutwater bij te houden weet ik dat ik er niet aan moet beginnen.
Maar als het net zo veel was als zoetwater dan ging ik er ook eens mee aan de slag. Erg mooi!
 
Hoe doe jij het onderhoud van je bodem Lauwrensz?
 
Hoe doe jij het onderhoud van je bodem Lauwrensz?

Hi John,

Ik was van plan om de bodem te vervangen maar na veel gelezen te hebben en met enkele andere mensen gesproken te hebben heb ik besloten om dat toch niet te doen (ik hoor van de meeste mensen dat dit echt niet nodig is bij goed onderhoud).
Het onderhoud wat ik doe is 1x per 2 weken de bodem rustig/voorzichtig doorwoelen met mijn vingers en de rest doet de zandhapper voor me. De eerste paar keer dat ik dat deed kwam er behoorlijk wat vuil los maar sinds ik dit consequent uitvoer komt er bijna geen vuil meer omhoog. Meer doe ik er niet aan.

Hoe doe jij dit?
 
ZO mooi he! Als ik lees wat voor onderhoud het is om zoutwater bij te houden weet ik dat ik er niet aan moet beginnen.
Maar als het net zo veel was als zoetwater dan ging ik er ook eens mee aan de slag. Erg mooi!

Bedankt

Een zoutwateraquarium vereist inderdaad wat meer onderhoud maar als de bak goed draait is dat het zeker waard (voor mij dan).
 
Ik heb zo n afhevelbuis zeg maar en wekelijks doe ik ongeveer de helft hiermee.
 
Dit stuk staat nu een paar weken in de bak, heeft nog geen definitieve plaats gekregen maar dat komt nog wel. Ik weet alleen niet wat voor soort dit is, weten jullie welk soort dit is??

@erwin2 misschien?

20181113_205057.jpg
 
Mooi koraal Lauwrensz en als deze ook in het roze er is dan heb ik die ook volgens mij maar ja de naam kan ik je niet vertellen.
 
Mooi koraal Lauwrensz en als deze ook in het roze er is dan heb ik die ook volgens mij maar ja de naam kan ik je niet vertellen.

Deze is in het echt ook meer roze, vooral de groeipunten zijn roze.
Ik denk dat het een picollopora is maar weet het niet zeker.
 
Dit stuk staat nu een paar weken in de bak, heeft nog geen definitieve plaats gekregen maar dat komt nog wel. Ik weet alleen niet wat voor soort dit is, weten jullie welk soort dit is??

@erwin2 misschien?

Bekijk bijlage 262256

Sorry voor mijn late reactie , ik zit weinig het www .
Aan de poliepen af te gaan zou ik zeggen een poccipolara .
Mooie foto's , ziet er heel gezond uit .
 
Sorry voor mijn late reactie , ik zit weinig het www .
Aan de poliepen af te gaan zou ik zeggen een poccipolara .
Mooie foto's , ziet er heel gezond uit .

Geeft niet Erwin.

Op deze foto ziet hij er inderdaad gezond uit maar helaas nu niet meer.
2 weken geleden zag ik opeens onderaan de stam een stukje wit worden en 2 dagen later was hij voor 75% wit en dood. Ik heb alle goed uitziende toppen er vanaf geknipt en op een stek steentje geplakt. Nu heb ik 8 stekjes van maximaal 1cm maar die lijken het wel goed te doen. Wel heel jammer van het mooie stuk maar hopelijk kan ik uit de stekjes weer een mooi stuk laten groeien.
 
Jammer van dat koraal Lauwrensz maar de stukjes groeien vast snel weer uit.
 

Terug
Bovenaan