zoutwater bakje van lbakker


Ze zijn bruin/rood van kleur wat volgens mij goed moet zijn.
Ik heb de copepods besteld bij www.plankton-welt.de daar hebben ze ook het speciale stofvoer en ook 2 verschillende soorten meststof voor fyto.

Ik wil wel graag de fyto nog een keer proberen.
 
Vanmiddag een paar nieuwe schelpen in de bak gedaan en meteen wordt de nieuwe woning geïnspecteerd :Dk

20171230_215104.jpg
 
Mooie foto s en zie ik op de 2e nu een worm?
 
Mooi gedaan hoor! Ik zou niets liever willen dan een zee aquarium maar ik durf de stap gewoon weg niet te zetten.... misschien ooit eens als ik met pensioen ga ipv voor het raam de buren in de gaten houden, voor het aquarium zitten en alles in de gate houden..
 
Mooi gedaan hoor! Ik zou niets liever willen dan een zee aquarium maar ik durf de stap gewoon weg niet te zetten.... misschien ooit eens als ik met pensioen ga ipv voor het raam de buren in de gaten houden, voor het aquarium zitten en alles in de gate houden..

haha dan heb je in ieder geval geen tijd om je te vervelen :engel:
 
Is dat visje zo een mandarijnvis ?
Hij zit zo te zien lekker in 't vet :thumbs: de copepoden ??
 
Is dat visje zo een mandarijnvis ?
Hij zit zo te zien lekker in 't vet :thumbs: de copepoden ??

Eet inderdaad goed van de copepoden.
Het is een LSD pitvis (synchiropus picturatus) dit zijn lastige eters, daarom ben ik er ook erg blij mee dat hij zo lekker rond is.
 
Prachtig! Vooral die pitvis vind ik heel mooi.
 
Ok, gister kwam ik er achter dat er 1 van de led balken defect is, 1/3 van de blauwe LEDs branden niet meer. De lamp is ongeveer 1,5 jaar oud en zit dus nog binnen de garantie dus meteen foto's gemaakt en een mail gestuurd naar de leverancier. Tot mijn verbazing kreeg ik gister middag al een reactie per mail met de mededeling dat ze het erg vervelend vinden en dat ze ervoor zullen zorgen dat er maandag een nieuwe LED balk naar me opgestuurd zal worden.
Top service dus!!

Al begin ik de laatste tijd wel steeds meer te twijfelen of ik niet beter andere verlichting kan nemen, of beter gezegd meer. Maarja nu bekijk ik het eerst wel weer een tijdje.
 
Kijk dat is nog eens service!

Maar man man wat een prachtige dieren heb je daar zitten zeg! die heremiet:smitten:
 
Kijk dat is nog eens service!

Maar man man wat een prachtige dieren heb je daar zitten zeg! die heremiet:smitten:

Bedankt!!

Gister werd de nieuwe lamp bezorgd en binnen 15min. hing hij boven de bak, zeker goede service!
 
Hier twee foto's van mijn stekkenbak terwijl de bak verlicht wordt door de ochtendzon (100 x 50 x 25 waterhoogte).

Dit aquarium draait nu ongeveer 5 maanden en er zit ongeveer 10Kg dood steen, zand en wat koraal stekjes in.
De afschuimer is een Aqua Medic Turbofloter blue 1000 en voor stroming heb ik een 3800l powerfilter.

Omdat al zeker 3 maanden de no3 en po4 onmeetbaar is heb ik hier vorige week een koppel ocellaris in geplaatst. Hiermee hoop ik op een natuurlijke manier de waarden van de 0 af te krijgen.

20180207_093559.jpg
20180207_093657.jpg
 
gister heb ik ook nog een paar andere foto's gemaakt, sommige zijn niet heel duidelijk maar ik wilde ze toch met jullie delen.
20180204_221910.jpg
20180204_222046.jpg
20180204_222057.jpg
20180204_222150.jpg
 
Gister avond heb ik geprobeerd om wat vissen op de foto te nemen maar helaas zijn alleen deze twee gelukt.
De overige vissen komen hopelijk de volgende keer ......


20180215_221715.jpg
20180215_221724.jpg
 
Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar foto's van de bewoners, maar dat komt vast goed
 
Mooie plaatjes toch weer:thumbs:

Bedankt, vindt ik ook ;)


Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar foto's van de bewoners, maar dat komt vast goed

Bedankt!

Toch grappig dat je op zo'n foto meer dieren zie dan dat ik zie als ik voor de bak zit, zoals wat slakjes, kokerwormpjes en een ganzevoetje.
 
Mooie foto s weer hoor:thumbs:. Welk koraal is dat op de laatste foto rechts beneden?
 
dat is een hamerkoraal (euphyllia)
 

Terug
Bovenaan