zoutwater bakje van lbakker


Wat voer je ze Laurensz?

1x per week (of 2 weken) voer ik de lps koralen met reef-roids, ik merk dat ze daar erg goed op reageren. Ze blazen helemaal op en heel snel komen de poliepen naar buiten om het voer te vangen.
 
Ja dat heb ik ook staan maar gebruik het zelden omdat ik hoorde dat je weer moet oppassen voor stijgende waterwaarden.
 
Klopt je leest vaak dat vooral po4 snel kan stijging hierdoor. Gisteren heb ik gemeten met de hanna tester en die gaf 0,000 aan dus misschien moet ik dit maar vaker voeren :LOL:
 
Ik gebruik ze niet maar met de druppeltesten heb ik ook vaak getest zonder water maar met blijkt wel beter te zijn hoor :p
 
Met aquariumwater krijg je veel mooiere kleurtjes uit de tests.....
 
Goed weekend :thumbs:

20200821_202402.jpg
 
Staat er fraai bij Lauwrensz, maar de volgende foto ook even met gewoon licht he :LOL: ;)

Ja lach er maar om, sinds mijn nieuwe verlichting kan ik geen normale foto's meer maken van het aquarium. In het echt ziet het er helemaal niet zo blauw uit maar op de foto dus heel erg. Misschien toch nog maar eens kijken of ik iets met de instellingen van mijn telefoon camera kan doen.
 
Mooi hoor!
Eerste wat me opviel was het kleine koraal midden voor, net een klein poppetje :DD

Haha, zo had ik hem nog niet bekeken. Eigenlijk moet ik voor dit stukje nog een betere plaats zoeken ergens tussen de stenen.
 
Ja lach er maar om, sinds mijn nieuwe verlichting kan ik geen normale foto's meer maken van het aquarium. In het echt ziet het er helemaal niet zo blauw uit maar op de foto dus heel erg. Misschien toch nog maar eens kijken of ik iets met de instellingen van mijn telefoon camera kan doen.

Whahaha, veel succes want ik heb dat ook en met de Samsung foon of de tablet is het hopeloos vindt ik. Koralen laten daarop niet de mooie kleur zien en al met al oogt het een stuk minder dan in het echt. Leuk al die techniek maar voor onze bakken soms hopeloos.
 
Fraai Lauwrensz en Steven moet maar eens uitleggen hoe hij dit doet want voor mij heeft hij ook al zo een foto bewerkt van mn bak ;)
 
Fraai Lauwrensz en Steven moet maar eens uitleggen hoe hij dit doet want voor mij heeft hij ook al zo een foto bewerkt van mn bak ;)

Voortaan sturen we onze foto's gewoon eerste naar Steven voordat we ze op het forum plaatsen :thumbs: :ROFLMAO::LOL:
 
camera openen..
naast foto / enkele opname / video staat MEER..
dan kan je kiezen voor pro mode..

dan krijg je onderin een balk , 1 rondje staat WB in...
als je daar op druk heb je een slider met witbalans, zo kan je grotendeels het blauwe wegduwen..
 
Een mosseltje voor de vissen.
 

Bijlagen

  • 20201101_122103.jpg
    20201101_122103.jpg
    231.2 KB · Weergaven: 107
  • 20201101_122108.jpg
    20201101_122108.jpg
    254.7 KB · Weergaven: 110
Vandaag heb ik een nieuw personeelslid mogen verwelkomen in de opruimploeg.
 

Bijlagen

  • 20201103_191534.jpg
    20201103_191534.jpg
    522.5 KB · Weergaven: 121
Mooie bak heb je, eerste to taaltje eens met het laatste vergeleken, leuk om de groei te zien in de loop der jaren.
 
Mooie bak heb je, eerste to taaltje eens met het laatste vergeleken, leuk om de groei te zien in de loop der jaren.
Door je bericht ben ik ook even terug gebladerd. Inderdaad erg leuk om te zien, toen was het nog wel erg kaal in de bak.
Ik ga eens even kijken of ik nog een oudere foto kan vinden van toen hij net stond, leuk voor de vergelijking.
 

Terug
Bovenaan