Zuid amerikaans biotoop van graspol61


Goede middag allemaal,

Aquarium is nu klaar met den inrichting !!
Moet nog groeien en bloeien en zo voor .
nog 2 weekjes draaien en de visjes kunnen er in jippie eindelijk :iloveyou:
ferplast klaar.jpg
 
Zou die echindorus rechtsachter een flink stuk naar voren en opzij halen want dat worden echt megagrote planten die de ruimte nodig hebben
 
Hallo Nicolientje,

ik begrijp het doe ik dadelijk wel dan dan moet stuk hout ook op zij gezet worden of omdraaien denk denk denk :pp
 
Goede morgen Esther,

Denk dat ik een stengel van je koop :)
Wil eerst zien wat het voor palntje is !!!
Hoi Fred, ik lees dit nu pas. We gaan binnenkort op vakantie, ik neem als ik terug ben (we gaan een midweek) contact met je op. Ik ga de scaper's tank dan waarschijnlijk leeghalen, dan zit er vast wel wat voor je bij.
 
Hallo Nicolientje,

ik begrijp het doe ik dadelijk wel dan dan moet stuk hout ook op zij gezet worden of omdraaien denk denk denk :pp
Die plant gewoon vlak achter het hout zetten, dan heeft ie wel de ruimte de hoogte in en om zich heen.
 
Dank je voor reactie waar ik wel wat mee kan :)
De voorgrond plantjes beginnen wat moeilijk te doen omdat ze pas in de bak zitten dus andere omgeving .
Maar komt wel goed .
Ik zit te popelen om de vissen er in te doen maar geduld is een blijde gezonde vis :thumbs:
 
Over smaak kunnen we niet twisten, maar het is een veelzijdige plant en lekker in de hoek zal de plant niets van hebben maar schermt dan wel mooi die hoek af, de meeste bladeren gaan toch wel richting het midden.
inderdaad, staat hier ook in de hoek voor een inlaat van een filter. Ziet er zo uit vanaf de zijkant.
AC70E439-662D-4D9F-8FB3-3B57433974ED.jpeg
 
Hallo Fozzy,

Eigenlijk vind ik de plant in de hoek mooier staan :)
Als het voor de plant geen hinder is dat zet ik het terug in de hoek (sorry Nicolientje) :)
 
Je kan hem in de hoek zetten, zou er zeker niet dood van moeten gaan;) . Zou hem alleen niet direct tegen de wanden plaatsen. Laat er bij voorbaat een paar centimeter tussen. Verder weet ik niet of je het al gedaan hebt maar mocht je nog geen mest toegevoegd hebben dan kun je voor de plant in kwestie het best wat kleibolletjes met voeding bij de wortels plaatsen.

Gr
Stefan
 
Goede middag allemaal,

Ik heb van de week Echinodorus tenellus in aquarium gezet !
Maar had ik desbetreffende plant eerst moeten snoeien want nu krijg ik gele blaadjes of is dat toch gewenning ?
 
Is gewenning komt omdat ze boven water gekweekt worden, dan moeten ze wennen aan het onderwater leven, kans dat de hele boel verslijmd is best groot, gewoon de verslijmde blaadjes verwijderen maar de wortels laten staan, groeit het vanzelf weer aan
 
Hallo Nicolientje,

Dank je voor je wijze reacie :)
Zou ik het dan kort knippen ?
Misschien dat het beter is !1
 
Wat ik altijd doe en ook in mijn opstartfase deed was dat ik bij het wekelijks onderhoud de meest aangetaste bladeren verwijderde. De plant kan dan meer energie in nieuw blad steken. Niet alles in een keer uiteraard want dan kan je plant het wel is te moeilijk krijgen. Verder is het een plant die in mijn ervaring snel uitlopers vormt en door de bak gaat, dus je zal wrs wel geregeld mogen snoeien.

Gr
Stefan
 
Goeden avond Stefan,

Dank je voor het bericht en tip :)
Ik zal morgen close up maken van die plantjes.
Ben erg blij met raad en daad berichten :)
 
Goeden avond allemaal,

Nog 1 week wachten test en als het goed doe ik de pristella maxilaris in de grote bak !
En dan wil ik corydiras paleatus er bij doen.
Hoeveel corydoras paleatus kan ik de 120x50x60 bak doen ?
 
Hallo Nicolientje,

Dank je voor de reactie :)

15 stuks is een mooi aantal er komen 15 pristella maxilaris bij .
Over een tijdje komen er otocinclus vittatus bij hoeveel moet ik nog zien.
 
Hallo Nicolientje,

Dank je voor de reactie :)

15 stuks is een mooi aantal er komen 15 pristella maxilaris bij .
Over een tijdje komen er otocinclus vittatus bij hoeveel moet ik nog zien.
Otocinclus zijn visjes die hun eigen voer bij elkaar zoeken. Doorgaans algen.
Je ziet ze niet aan droogvoer of tabletten.

Ik zou minimaal een half jaar wachten met het uitzetten van deze visjes. Dan zijn er genoeg oppervlaktes met algen / biofilm
waar de visjes hun voedsel van hebben.

Als je ze te vroeg uitzet, dan gaan ze vaak dood. Te weinig eten.
 
Goede avond biljoenblik,

Ik had het idee al om flink tijd te wachten nu er nik tot bijna niks te eten is voor de octocinlus.
Maar dank je voor den tip :)
 
Goede middag allemaal,

Ik had het idee om Kardinaal tetra te nemen en corydoras paleatus .
Wat voor vis zou nog bij de kardinaaltetra kunnen ?
 
Laatst bewerkt:
Goede middag Nicolientje,

Dank dan kijk ik welke gouramies .
Blijft bij de corydoras vindt ze echt erge leuke vissen en nog nuttig ook !!!!

Maakt het nog uit hoe sterk de stroming in het aquarium is ?
Ik kijk beetje naar wat andere in de bak hebben aan bezetting.
 
Haai Nicolientje,

Daar was ik bedacht op eigenlijk er is een vrij sterke stroming in de bak.
Ik wilde eerst pristella maxilaris uit de andere bak halen maar ze hebben zo veel stress dat is zielig.
Dus voeg gewoon nieuwe vissen bij die tegen stroming kunnen en samen met corydoras kunnen wonen :)

Tips over welke vissen en zo :)
 
Goeden middag allemaal,

Ik ben eens flink wezen neuzen in diverse vissen bestanden en deze soort heb ik gevonden :
Moenkhausia sanctaefilomenae – Roodoogzalm
met Corydoras en eventueel andere vissen er bij maar dat komt later pas !
 
Dank dan kijk ik welke gouramies .
Houd er wel rekening mee dat deze vissen niet uit Zuid-Amerika komen, weet niet hoe erg je gehecht bent aan een biotoop zoals je titel aangeeft, als t niet uitmaakt kan het. Via Aquainfo kun je heel makkelijk kijken per continent welke vissen er zijn --> https://www.aquainfo.nl/categorie/zoetwater/vissen/herkomst/ Op youtube staan overigens ook wel is leuke combi's. Gewoon op bepaalde biotoop aqauria zoeken, veel hebben er in ieder geval Kardinalen. :DD , En ja je vissen zullen helaas altijd stress hebben van uitvangen, gelukkig gaat het meestal goed. Ik zorg altijd dat het licht uit is wanneer ze in een nieuwe bak zitten en voer ze die dag niet.

Gr
Stefan
 

Terug
Bovenaan