Zuid Amerikaanse scholenvis


DeScheveninger

Well-known member
Lid geworden
19 september 2010
Berichten
96
Leeftijd
65
Locatie
Den Haag
Ben op zoek naar een scholenvis die in een biotoop van Zuid Amerika past.

Nou weet ik dat er hier veel van zijn maar ik zoek een schooltje vissen die bij elkander blijven en samen door de bak trekken.

Hyphessobrycon soorten zijn ook ontzettend mooi maar wat ik observeerde is dat toch verschillende van deze soort afdwalen en op hun eentje door de bak trekken.

Heeft iemand een soort die ik bedoel?

Alvast bedankt.
 
roodneuszalm zouden zeer goede schoolers zijn. Er zijn heel wat video's van te vinden op YouTube
 
Allemaal hele leuke visjes.

Zelf stuitte ik op Aphyocharax Anisitsi,bijna hetzelfde als de roodoogzalm? weet niet of iemand hiermee bekend is?
Aphyocharax Rathbuni is ook hartstikke mooi maar volgens sommige sites kunnen die niet tegen 27graden?
 
Zie foto

1356810B-A132-4ADB-95C0-57B441CA756C.jpeg
 
Sorry moest even een tijdje buitenhuis aan het werk vandaar de wat late reactie,die Moenkhausia is ook mooi zeg,ik ga eens kijken waar ik deze kan zien in het echt.
 
Veel soorten die wij in aquaria houden, houden wij te warm. En daar kunnen de meeste soorten niet goed tegen.

Er is maar één vis die aan jou voorwaarden en temperatuurs eissen voldoet. En dat is de Roodkopzalm.

Het is wel een vis vanwege die hun zwemgedrag een flinke bak verlangt. Minimaal 120cm (liever veel groter). En dan meteen een flinke school, van minimaal een stuk of 30 exemplaren.

De Moenkhausia sanctaefilomenae heb ik zelf. Als jong dier vrij speels. Maar eenmaal wat ouder een erg saaie vis. Ze staan wat tussen de planten en voeren de hele dag niets uit. En ook deze vis wil niet te warm. Warmer dan 23 graden zou ik ze niet houden. Van Mei tot Oktober kun je deze soort ook redelijk goed buiten houden.
 
Wellicht is Paracheirodon stimulans ook een optie maar ligt ook aan de bijvis.
Ik vond die blauwe lichtjes altijd prachtig in mijn bak scholen. Qua scholenvis de mooiste die ik heb gehad.
 

Terug
Bovenaan