Zwanger of niet?


K

kabaja

Guest
Hallo iedereen

Ik ben hier nog maar net en ik heb al een vraagje.
Nog niet zo lang geleden heb ik mijn aquarium een Rio180 bemand met enkele Amanogarnalen.
Nu heb ik een vermoede dat er ééntje zwanger is.
Kan iemand bevestigen dat dit klopt.

Alvast bedankt
IMG_2036.JPG
IMG_2036.JPG
 
Ja die heeft duidelijk eitjes.
Is helaas wel een soort waarvan de nakweek het enkel in water dat brak is overleeft.
 
Dus deze zullen niet uitkomen in mijn aquarium, als ik het goed begrijp.

Ze komen wel uit maar gaan snel weer dood want in de natuur gaan ze mee met de stroming richting het zoute water waar ze dan opgroeien en later weer terug gaan naar het zoete water.
Vandaar dat ze ook mega veel eitjes hebben want tijdens die reis worden er heel veel opgegeten bv.
Garnalen waarvan de kleintjes wel in het zoete water blijven hebben veel minder eitjes.

Zie ondertussen het typen dat er een bericht is geplaatst dus andere John zal me wel weer voor zijn! ;)
 
Als de eitjes uitkomen zijn het eerste larve die zich nog moeten ontwikkelen tot een garnaal,bij de meeste dwerggarnaal soorten zijn het al gelijk garnaaltjes als ze uit het eitje komen.
Is ook een dwergvariant van deze soort trouwens en die kunnen zich wel voortplanten in zoet water.
 
Ik heb nog nooit japonica's gehad, maar blijkbaar hebben die dus veel kleinere eitjes dan de caridina en neocaridina?
Grappig om dat verschil te zien.
 
Dat moet ook wel,is wel zo dat deze garnalen een stuk groter zijn maar anders zouden er nooit 2000 eitjes onder passen.
 

Terug
Bovenaan