Zwangere glasgarnaal


B

Beaudine

Guest
Hoi!

Behoorlijk nieuw hier maar wel heel het forum al afgespeurd!

Sinds vannacht/vandaag is mijn glasgarnaal (Cardina japonica uit mijn hoofd) zwanger. Nu wil ik dolgraag proberen om de larven naar kleine garnaaltjes te laten groeien.

Ik weet dus dat het larven worden en dat ze in brakwater leven en 24u per dag licht nodig hebben.

Mijn vraag is:
- Kan ik zelf brakwater cre�ren? En hoe kan ik nu het beste in zijn werk gaan? Welke attributen moeten er in een brakwater 'aquarium' zitten? Zoals licht en warmte.
- Zo heb ik gelezen om het zwangere vrouwtje in een soort kraambak te doen. en na dat ze bevallen is terug in het aquarium te zetten. Maar welke dingen zijn nu essentieel voor een kraambak?
- Kan ik de larven direct in het brakwater 'gooien' of moeten ze eerst wennen?
- Wat eten de larven?

Bedankt alvast,
Beaudine
 
Over deze heb ik helemaal heen gelezen, oeps!
Nu heb ik alles even voor mezelf opgeschreven.
Hoe werkt een luchtpomp eigenlijk? Hoe zit dat in elkaar?
 
Gewoon , een luchtpompje. met slangetje en steentje.
 
Bij Artimea is het beter met grote bellen, dus zonder steentje, als sluit je de artimea op in de belletjes.
 
Oke dankjewel!
Nu heb ik alleen sinds vanmorgen 5 vellen liggen van de garnalen, incl. het vrouwtje.
Kan dit kwaad?
 
Bedoel je dat ze aan het vervellen zijn?

In dat geval mag je de vellen laten liggen, ze zorgen voor extra voedingsstoffen voor de garnaal.
 
Ja dat bedoel ik inderdaad. Vond het alleen heel apart dat er 5 lagen en ook dus die van het vrouwtje. Ik laat ze in ieder geval liggen!
 
Beaudine zei:
Ja dat bedoel ik inderdaad. Vond het alleen heel apart dat er 5 lagen en ook dus die van het vrouwtje. Ik laat ze in ieder geval liggen!



Ok�. Laten liggen is de beste optie, zie mijn vorige bericht.

C�dric Vleminckx zei:
Bedoel je dat ze aan het vervellen zijn?

In dat geval mag je de vellen laten liggen, ze zorgen voor extra voedingsstoffen voor de garnaal.
 

Terug
Bovenaan