Wat is er nieuw

Zwart alg

Mandykuh

Well-known member
Lid geworden
5 november 2012
Berichten
1,873
Heeft iemand DE tip om zwart alg uit de bak te krijgen?

Helaas blijven we naar klote met bak, dan groen alg, dan blauw, dan penceel, dan zwart
19467613_10155520455531180_7276255645206314356_o.jpg
 
De tip is waarschijnlijk het voedingstekort oplossen. Heb je iets meer info? Bakmaat, waterwaarden, voeg je co2 toe, voeg je plantenvoeding toe en wat voor?
 
Dat is baardalg en vaak een co2 tekort. Wat zijn je waterwaarden en wat voeg je toe? Hoeveel licht heb je en hoelang?
 
19453133_10155523700761180_6746715646226544866_o.jpg
Rio 400 heb ik en om eerlijk te zijn heb ik even geen flauw idee wat de waardes zijn. Ik heb gisteren alles eruit gehaald. Morgen filters doen. Nieuwe co2 fles. Zag net ook dat mn bolletje van de co2 meter het niet meer doet en dan maar even kijken hoe we dit gaan aanpakken. Lampen gaan aan van 16.00 uur tot 22 uur.
 
Bak ziewt er zo wel fris uit en als tip wil ik meegeven dat je moet proberen om tekorten te voorkomen en eventueel druppeltesten aanschaffen of het water door de lfs laten testen.
 
Bak ziewt er zo wel fris uit en als tip wil ik meegeven dat je moet proberen om tekorten te voorkomen en eventueel druppeltesten aanschaffen of het water door de lfs laten testen.


Die heb ik mare is niet mijn sterkste kant. Ik ben meer nano en garnalen bak dan deze maar mn partner heeft er geen zin meer in dus even alles goed uitzoeken wat nu de goede waardes zijn enz
 
Aha, ik snap hem. Ja dit is iets anders dan en nano😉
 
19453133_10155523700761180_6746715646226544866_o.jpg
Rio 400 heb ik en om eerlijk te zijn heb ik even geen flauw idee wat de waardes zijn. Ik heb gisteren alles eruit gehaald. Morgen filters doen. Nieuwe co2 fles. Zag net ook dat mn bolletje van de co2 meter het niet meer doet en dan maar even kijken hoe we dit gaan aanpakken. Lampen gaan aan van 16.00 uur tot 22 uur.

Wanneer je alles weer netjes schoonmaakt krijg je mogelijk ook weer opstart problemen. Het, eerder gegeven, advies; zorg dat je je waterwaarden kent wordt hierdoor nóg belangrijker! Kijk ook, wanneer je besluit om nieuwe beplanting koopt, of e.e.a. geschikt is voor jouw situatie en bij elkaar past. Informatie hiervoor is in ruime mate beschikbaar op deze site.
 
Morgen filters doen

WACHT daar even mee,


Enkel en alleen de filters schoonmaken wanneer de stroming zwakker is geworden.
En als deze wel zwakker is geworden, maak dan alleen de fijne spons helemaal schoon en blijf overal verder van af.

Als je namelijk alle sponzen schoon gaat spoelen en het overige filtermateriaal, dan haal je alle goede bacterien weg.
Het gevolg kan een enorme hoge en dodelijke nitrietpiek veroorzaken.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      jessicapilon: moge
      Terug
      Bovenaan