Wat is er nieuw

zwarte alg

Je ph is voor de co2 aangaat 7,25 en gisteravond 7. Dat is ook wel logisch want tijdens de nacht voeg je niks toe en zal de ph wat oplopen. Dat heb ik hier ook en door de co2 eerder dan het licht te laten aangaan breng je het weer (redelijk) op peil voor als het licht aangaat.
 
Je ph is voor de co2 aangaat 7,25 en gisteravond 7. Dat is ook wel logisch want tijdens de nacht voeg je niks toe en zal de ph wat oplopen. Dat heb ik hier ook en door de co2 eerder dan het licht te laten aangaan breng je het weer (redelijk) op peil voor als het licht aangaat.

Ik had het idd ook verwacht dat het ging oplopen tot de co2 weer aangaat, ik dacht dat het een hogere stijging ging zijn.
ph @ lichten aan was 7,0, hopelijk blijft het de hele dag mooi stabiel 🙂
 
Hier is de stijging denk ik ook in die orde van grote hoor maar ik heb ook erg weinig oppervlaktebeweging.
 
Mensen bedankt voor de tips die jullie gegeven hebben 🙂

Sinds begin augustus mijn ruiten niet moeten reinigen
De zwarte alg is zo goed als verdwenen.
Zelfs alg langs de binnenzijde van men filterleidingen is uit zichzelf verdwenen 😀

En plantjes groeien goed

20190902_141236.jpg


Moet wel dringend getrimd worden, maar hou eigenlijk wel van wat verwilderde planten :sorry:
 
Dat is leuk om te horen èn leuk om te zien dat je een mooie bak met frisse plantjes hebt kunnen realiseren. :thumbs:
 
Zeer interresant om te lezen allemaaal,

Prachtige bak! :r
 
AquaCafe
Help Users
      Lysia: ondanks of dankzij?
      Terug
      Bovenaan