Wat is er nieuw

Zwarte Neon

• Onderwerp starter Onderwerp starter Flammy88
  • Startdatum Startdatum
F

Flammy88

Guest
Beste Forumleden,

Sinds een paar dagen merk ik dat een van mijn zwarte neon zich soms afzondert van de groep.
Hij beweegt constant met zijn mond ten opzichte van andere vissen en de kleur is aan een kant wat minder geworden.(voor de rest geen symptomen)
Ik heb zitten lezen over Pleistophora hyphessobryconis(Tetra ziekte) en ik hoop dat dit het niet is.
Zijn er nog meer symptomen die er op kunnen duiden dat dit wel het geval is?

De rest van de vissen hebben nergens last van.

Mijn bestand:
10x Kardinaal tetra
5x Zwarte neon
8 x corydoras
15 gemixte Neocardina garnalen
?x helena slakken

Juwel 80 cm bak, 1,5 a tweewekelijkse water wissel 10 a 20 %
Ik heb een externe filter van cristalprofi en een interne filter die gaat alleen aan gaat wanneer de co2 aangaat

Als je bedoel dat de bek meer opent en sluit is dat versnelde ademhaling. Dit is vaak een teken dat er iets met de kieuwen aan de hand is. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Microscoop weet je het zeker. Vaak geen optie, zijn meerdere mogelijkheden maar meest voor de hand is kieuwworm. Vele middeltjes hiervoor. Of vis apart behandelen (denk aan herhaling) Of hele aquarium. De meeste wormenmiddeltjes zijn verder niet van invloed op je biologisch evenwicht. Vaak wel giftig voor slakken.

Kijk naar iets met flubenol/flubendazole worm middeltje.

20190902_183157.jpg
hierbij een foto

Helaas heb ik geen verstand van tropische soorten visjes. Ik heb geen flauw idee of dit goed/slecht eruit ziet. Zie zo op het oog geen schimmel of vinrot ed. Ook houd vis vinnen losjes. Het is en blijft een beetje gokken wat er met het visjes aan de hand is. Ziet er niet heel ernstig ziek uit maar als hij verzwakt zal hij ten onder gaan aan kringloop van ellende.

Bij kieuwworm zie je vaak ook meer slijmaanmaak (draden) in de kieuwen of rood/geirriteerd. Ernstig aangetaste kieuwen zijn zwart van binnen of zwarte plekken. Necrose, maar denk dat het met dit formaat moeilijk te bezien is. Ook kunnen ze met kop gaan schuren en bij filter uitlaat gaan hangen.

heb je niets in huis voor wormen? Misschien even apart zetten en middeltje voor wormen geven en aanzien of hij opknapt. even goed aquarium verversen en afhevelen bij bodem. waaieren over bodem en planten even uitschudden ter preventie voor collega vissen. Als je in medicatie stop goed beluchten!!

Ik ben zaterdag gestart met Gyrodol in een quarantaine bak, wie weet wanneer de kuur afgelopen is?
De bijsluiter is daar niet erg duidelijk in

Helaas heb ik geen verstand van tropische soorten visjes. Ik heb geen flauw idee of dit goed/slecht eruit ziet. Zie zo op het oog geen schimmel of vinrot ed. Ook houd vis vinnen losjes. Het is en blijft een beetje gokken wat er met het visjes aan de hand is. Ziet er niet heel ernstig ziek uit maar als hij verzwakt zal hij ten onder gaan aan kringloop van ellende.

Bij kieuwworm zie je vaak ook meer slijmaanmaak (draden) in de kieuwen of rood/geirriteerd. Ernstig aangetaste kieuwen zijn zwart van binnen of zwarte plekken. Necrose, maar denk dat het met dit formaat moeilijk te bezien is. Ook kunnen ze met kop gaan schuren en bij filter uitlaat gaan hangen.

heb je niets in huis voor wormen? Misschien even apart zetten en middeltje voor wormen geven en aanzien of hij opknapt. even goed aquarium verversen en afhevelen bij bodem. waaieren over bodem en planten even uitschudden ter preventie voor collega vissen. Als je in medicatie stop goed beluchten!!

Als aanvulling: Aaanemende dat de kleuren een beetje waarheidsgetrouw op deze foto staan kunnen we wel zeggen dat de vis er te bleek uitziet. Dit effect komt ook als schrik of stress reactie naar voren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan