P
pesci
Guest
ik zie dat Mn varen zwarte plekken krijgt. Hoe kan dit komen?
varens maken sporen en als die zijn losgelaten in het water
Mindfulness.Weer iets nieuws; een plant die stress heeft wat zou ik daar aan moeten doen?
Kortom wat moet ik doen nu?
Sporen zitten bij deze planten inderdaad op de onderzijde van het blad. Jonkies zou je, als je daar zin aan hebt, mee kunnen verkrijgen. Gemakkelijker is het om de rizoom te delen wanneer je meer plantjes zou willen. Het zijn, ik heb ze zelf ook, wel vuil verzamelaars. Zelf ga ik altijd even met de handen door de bos om wat op te frissen. Het is ook goed om die nogal dichte bosjes van tijd tot tijd wat uit te dunnen. De bladeren blijven dan mooier. Dat uitdunnen doe ik dan bij voorkeuren door juist de aangetaste bladeren te verwijden. Zo blijven ze meer open, verzamelen minder vuil en nemen beter bemesting op.Die zitten toch op de achterkant van het blad waar weer de kleine plantjes uitkomen? Die laten ze niet los toch?
Nu je het zegt; ik wel! Met name tegen de achterwand van mijn bak zie je blaadjes verschijnen. Eigenlijk ging ik er altijd vanuit dat de planten delen loslieten die al drijvend een plekje elders in mijn bak vonden. Maar dat is misschien helemaal niet zo logisch. De gedachte dat sporen loslaten en zich ergens anders tot plant ontwikkelen lijkt me dan ook zo gek nog niet.Klopt Ben ik ik spoel de bos op het hout ook af en toe even af/uit ivm vuil.
Maar weet jij zo of die sporen ook loslaten want ik zie nooit jonge plantjes elders in de bak opduiken namelijk.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.