Wat is er nieuw

Zwarte thee

Waarschijnlijk om blackwater te maken 🙂

Oww men raadde mij hiervoor rooibos thee aan. Ik heb op onlineaquariumspullen 25g blackwater mix gekocht, wat blackwater attributen en dat werkt mijn inziens veel harder. Plus boordevol gezonde stoffen voor de dieren. Na het afkoken had ik echt donker water en kleurde het aquarium harder dan ik had gedacht. Dus wie hiermee wil werken, go easy 🙂

Die dag kon niet meer stuk dus.

Oww men raadde mij hiervoor rooibos thee aan
Heb ik ook geprobeerd, maar je raad het al, het werd rood en dat vond ik toch een beetje vreemd gezicht.

Heb ik ook geprobeerd, maar je raad het al, het werd rood en dat vond ik toch een beetje vreemd gezicht.

Ik ga in de toekomst ook zwarte thee nemen, lijkt me inderdaad beter. Nu heb ik nog anderhalve liter verdund water blackwater mix, kleurt echt hard. Door overdosering de helft moeten aflaten en hervullen. Dat was niet voldoende maar ik laat hem nu toch maar eerst indraaien.

Kan ook per biotoop verschillen.

als mijn geheugen mij niet in de steek laat zei iemand hier laatst op het forum dat de blackwater gebieden in Z-A juist vaak echt zwart zijn en in Azie meer een rode tint hebben.

maar vooral doen wat je mooi vind uiteraard.

Erg biotoop gericht is mijn bak toch niet, ik doe het meer om de plantengroei wat af te remmen en de visjes kleuren beter (althans in het rode water wel)

En de sfeer vind ik ook wel mooi ipv van dat kraakheldere water

Gebruikt Senseo padje, had i bakje water liggen, kleurde ook licht bruin.

Gebruikt Senseo padje
Dan krijg ik ADHD visjes denk ik😀

De zoektocht naar de Pickwick heb ik gestaakt, nergens te krijgen, dus het is deze geworden.
P3070021.JPG

Als het ze maar smaakt 🙂

Earl grey is donker genoeg denk ik, zwarte thee zal ook niet echt zwart zijn?

Het is belangrijk dat hij biologisch is , het mag geen caffeine en / of theine bevatten.

Zwarte thee wordt veel gebruikt en daar zit altijd cafeïne in

Theanine ontkom je niet aan denk, in zwarte thee zit wel de minste theanine.

Theanine is een aminozuur dat voorkomt in de bladeren van thee. Het zit meer in groene thee dan in zwarte thee, maar nog meer in witte thee. Theanine is een derivaat van glutamine. Enkel het L-enantiomeer komt in de natuur voor. Wikipedia

Ik heb nu één liter klaarstaan met een zakje daarin, op 190 liter zal dan het theanine gehalte nihil zijn?

Ik gebruik trouwens Saltyshrimp blackwater powder.

Het effect van slechts één zakje thee is goed zichtbaar, meer hoeft ook niet.

Zwarte thee wordt veel gebruikt en daar zit altijd cafeïne in

Thee zonder cafeïne
Voor het decafeïneren van thee gebruiken we de CO2-methode. Hierbij worden de theebladeren natgemaakt met water zodat de theïne mobiel wordt. Daarna wordt met CO2 onder kritische druk de theïne opgelost. Bij het drogen van de thee verdampt de CO2. Bij het gebruik van deze methode is er weinig smaakverlies en blijft er geen CO2 achter.

Kan ook per biotoop verschillen.

als mijn geheugen mij niet in de steek laat zei iemand hier laatst op het forum dat de blackwater gebieden in Z-A juist vaak echt zwart zijn en in Azie meer een rode tint hebben.

maar vooral doen wat je mooi vind uiteraard.
Dat was ik, en dat klopt inderdaad. Verschilt natuurlijk per gebied, maar over het algemeen klopt het wel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan