Zweefalg


E

Ennazus

Guest
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik deze alg in mijn aquarium. Zomaar ineens. Eerst was de bak gewoon helder. Aan de waterwaardes niets veranderd. Nu lees ik overal over een uv filter. Is dit de enige oplossing? Of zijn er nog andere opties. Ik heb het water al voor 3 kwart vervangen maar het blijft. Ik heb overigens een binnenfilter van juwel erin zitten. Kan dit eventueel samen met een uv filter? Het is een juwel 180.

Ik hoor het graag!
 

Bijlagen

  • 0B3B4FF9-B3F1-42F9-B17C-A1359531D8EA.jpeg
    0B3B4FF9-B3F1-42F9-B17C-A1359531D8EA.jpeg
    94.9 KB · Weergaven: 90
Ik zie dacht ik sluiers en die vervuilen heel erg. Hoeveel ververs je en hoe vaak en hoelang heb je de verlichting aan en weet je misschien de waterwaarden? Klopt het dat er 2 vissen inzitten? Ik vermoed dat je algenbloei hebt gelet op de groenige kleur maar dat kan nog weleens vertekenen op een foto.
 
Als het algenbloei is kan een UV-c helpen. Omdat je werkt met het binnenfilter van Juwel kan je een dergelijke lamp zolang nodig in je bak hangen. Zelf heb ik ook zo'n ding van 9 Watt voor mijn Juwel Rio 180.

 
Ik zie dacht ik sluiers en die vervuilen heel erg. Hoeveel ververs je en hoe vaak en hoelang heb je de verlichting aan en weet je misschien de waterwaarden? Klopt het dat er 2 vissen inzitten? Ik vermoed dat je algenbloei hebt gelet op de groenige kleur maar dat kan nog weleens vertekenen op een foto.
En reken eventuele zon-uren die van buiten op je bak schijnt ook mee :)
 
Ik heb inderdaad 2 sluiers er in zitten. Ik ververs wekelijks 70% van het water aangezien ze inderdaad zo vervuilen. Er staat geen direct zonlicht op de bak. Heb zelfs de zijkant nog extra afgeplakt, maar eigenlijk niet nodig want er komt geen zon op. Ik heb het licht van 8 naar 6 uur gebracht nu dit ineens is gekomen. Het is van de een op andere dag gekomen.
 
Je zou ook het licht een paar dagen even uit kunnen laten. Wellicht helpt het.
 

Terug
Bovenaan