zweefvuil


Jazzy

Well-known member
Lid geworden
22 februari 2016
Berichten
115
Leeftijd
70
Hallo allemaal. Ik heb sinds een paar weken heel veel zweefvuil in mijn bak en kom er maar niet vanaf. Ik heb nu zelfs twee juwel filters er in de bio flow maar het blijft een zooitje. Wat kan ik hier aan doen? Buitenfilter is geen optie omdat ik geen kast heb waar mijn aquarium op staat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is altijd goed om naast het verhelpen eerst uit te zoeken wat de oorzaak van het probleem is. Je schrijft dat je sinds een paar weken je last hebt van zweefvuil. Heb je iets gedaan of veranderd waardoor dit probleem er nu is? Stroming gewijzigd bijvoorbeeld? Te veel voeren? Voor nu kan je eens je bodem reinigen door overtollig vuil weg te zuigen.
 
Dat heb ik al gedaan en er is eigenlijk niets veranderd. Ik heb ook al een paar keer 50% water ververst, maar er blijf t veel zweefvuil. Het zit ook op de planten en die heb ik steeds een beetje doorgewaaierd om het er uit te krijgen.
 
Dan moet er iets met je filter zijn. Je kan vinden wat je vind van de interne filters van Juwel maar ze skimmen goed.
Is het roostertje aan de bovenkant misschien vol gegroeid of geblokkeerd.

En heb je zoals al gezegd wel de filterwatten bovenop je filter zitten. Als deze helemaal vol zit helpt het ook niet meer. Gewoon ff afspoelen en weer terug.
 
Ja er zit watten in de filter. Ik zal hem een uit elkaar halen en kijken of het daar geblokkeerd is. Bedankt voor het mee denken.
 

Terug
Bovenaan