Zwemblaas probleem?


B

blubs

Guest
Dit visje viel me al een tijdje op door afwijkend zwemgedrag, maar de laatste dagen lijkt het erger te zijn geworden. Lijkt een probleem met de zwemblaas? Het moet continu worstelen om op gelijke hoogte te blijven. Geen van de andere visjes heeft er last van. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee moet :(

 
Waarschijnlijk komt dit niet meer uit zichzelf goed.

Wat je nog kúnt proberen is de vis apart zetten, en hem voer geven met daarin antibiotica opgelost. Bijvoorbeeld door voer te verpulveren en te mengen met gelatine + medicatie, of de medicatie te mengen met het aanmaakvoer van Repashy.

Ik moet er gelijk bij zeggen dat ik zelf die stap nooit gezet heb; antibiotica hebben ook zo hun nadelen. Je moet dan ook voor jezelf bedenken of de kleine kans dat de vis zo beter wordt het waard is. Maar als je het wilt proberen: ik lees dat metronidazol nuttig kan zijn --mocht je daar aan kunnen komen-- gecombineerd met een breder werkend antibioticum waar je dan even op kunt googelen.

Voor zover het te behandelen is heb je dan eigenlijk alles gedaan wat je kunt.
 
Bedankt voor de tip. Ik ben zelf ook terughoudend met medicatie, zoals antibiotica. En naar wat ik heb begrepen kunnen zwemblaas problemen ook nog eens veroorzaakt worden door een virus of schimmelinfectie, of obstipatie.

Het visje is vannacht overleden. Denk dat het beter is zo.
 
RIP vis. :(
Dit heeft hem inderdaad een langere lijdensweg bespaard, toch? Als hij in korte tijd zo achteruit ging dat hij nu dood is (waar hij gisteren nog aardig fit leek) kun je haast wel uitgaan van iets wat verder reikt dan wat constipatie. Dan was er intern iets flink aan het ontsporen met orgaanfalen als gevolg...
 

Terug
Bovenaan