Zwemt snel


T

Timmyblinder

Guest
Mijn pleco /algeeter zwemt razend snel naar de oppervlakte en direct weer terug naar zn veilige stek. Weet iemand wat er is ? Of dat dit normaal is?
 
Weet je waterwaardens? Zou zo en zo even snel een grote verversing doen 50%. Mocht waterwaardens niet het probleem zijn kan dit nooit kwaad.
 
Over wat. voor Pleco/algeneter hebben we t?, deze termen worden namelijk heel breed gebruikt.

verder:
Hoe groot is de bak?
hoe lang draait deze al?
zit deze vis al lang in de bak?
wat zijn de medebewoners?
 
michelle ik weet mijn waarde niet ik ga deze laten testen. Maar in de tussen tijd kan ik me water verversen maar de bak is 3 weken geleden ververst zo’n 30%
 
90x60x40 neontetra 10 stuks 1 pleco welke weet ik eerlijk gezegd niet ik zou een foto kunnen proberen te sturen hij is zo’n 12 a14 cm deze heb ik nu 8 maanden en 4 corydoras 2xMelanotaenia 4 guppies zijn er later bij gekomen zo’n maand geleden
image.jpg
 
michelle ik weet mijn waarde niet ik ga deze laten testen. Maar in de tussen tijd kan ik me water verversen maar de bak is 3 weken geleden ververst zo’n 30%

Ik weet ook niet of dit het euvel is want ik heb niet zoveel verstand van plecos maar zoals gezegd een grote verversing bij onraad altijd doen. 1x per 3 weken is ook wel erg minimaal qua water verversen.

Zullen nog wel meer mensen reageren met pleco verstand.
 
Zou top wezen als ik er achter kom bedankt voor je tijd en antwoord
 
Hoe is het met je Pleco, Timmyblinder? Pleco's zijn over het algemeen zulke grote vervuilers dat je het beste 1 x per week 50 % kunt verversen. Maar inderdaad komen ze vooral 's nachts weleens boven, dan zijn ze het actiefst. Ik voer harnasmeervallen altijd 's avonds als het licht uit is.
 

Terug
Bovenaan