M
MarlonnekeW
Guest
Ik hoop dat ik dit op de juiste plek neerzet, maar ik wil even mijn ervaringen met Rendo shrimp delen. Ik kan nergens een topic vinden bij de winkels (is er volgens mij wel geweest), vandaar dat ik het maar even hier neergezet heb.
In het verleden heb ik hier 2x tot tevredenheid garnalen besteld, dus heb ik 2 weken geleden opnieuw een bestelling geplaatst. Vorige week maandag kreeg ik bericht dat mijn bestelling verzonden was. Deze keer met DHL, in het verleden verzonden ze met UPS. Dinsdagochtend vroeg was mijn pakket in het sorteercentrum aan de grens, dus ik ging er vanuit dat het diezelfde dag bezorgd zou worden (zo ging het in ieder geval ook met mijn vorige 2 bestellingen en ik had weer voor dezelfde (standaard)verzendmethode gekozen). Vervolgens gebeurde er ruim een dag niets en woensdag middag ontving ik een melding van mijn pakket donderdag aan het einde van de middag bezorgd zou worden. Veel te laat dus. Daarop heb ik besloten om Rendo gelijk maar even een mailtje te sturen en dit te melden. Hierop kreeg ik een heel vriendelijk mailtje terug en werd zelfs fijne paasdagen gewenst.
Donderdagmiddag kwamen de garnalen eindelijk aan en helaas was gebeurd waar ik al bang voor was; ijskoud water, 1 garnaal die al overleden was en een tweede die een aantal minuten later ook dood ging. Maar wat nog kwalijker was; er zaten maar 16 garnalen in de zak, terwijl ik er 20 besteld had en ze waren super klein. Dit was totaal niet wat ik van Rendo verwacht had. De vorige keren hadden ze een mooi formaat en zaten er ook altijd een paar extra bij.
Omdat ze al veel te lang in de zak gezeten hadden, heb ik deze zo snel mogelijk open gemaakt en de garnalen in een emmer gedaan. Ook omdat ik daar pas goed kon zien hoe het met ze was. Nadat ik begonnen was met overwennen, heb ik de papieren die erbij zaten gepakt en daarin kwam ik tegen dat in geval van ontbrekende of beschadigde 'waren' er een foto van de nog dichte zak gemaakt moest worden. Dat ging dus niet meer. Ik heb wel foto's in de emmer gemaakt en deze met een reactie op de mail van Rendo doorgestuurd, waarin ik ook heb uitgelegd dat foto's in de zak maken niet meer mogelijk was.
Vandaag kreeg ik een mailtje terug: ze konden verder niets voor mij doen, omdat ik niet de juiste foto's gemaakt had. Niet meer de vriendelijke persoonlijke mail, maar een standaard bericht, wat ze waarschijnlijk naar iedereen sturen, waarvan de bestelling niet klopt. Waarschijnlijk hebben ze deze, in mijn ogen absurde, regel (want wie gaat nu eerst een dichte zak fotograferen als je nog niet eens weet wat er aan de hand is) bedacht om overal vanaf te zijn.
Dus, mocht er ooit iemand van jullie garnalen bij Rendo shrimp willen bestellen, zorg dan dat je voor de zekerheid eerst een foto van de garnalen in de dichte transport zak maakt. Dan kunnen ze zich er dan in ieder geval niet meer zo gemakkelijk uit wurmen .
In het verleden heb ik hier 2x tot tevredenheid garnalen besteld, dus heb ik 2 weken geleden opnieuw een bestelling geplaatst. Vorige week maandag kreeg ik bericht dat mijn bestelling verzonden was. Deze keer met DHL, in het verleden verzonden ze met UPS. Dinsdagochtend vroeg was mijn pakket in het sorteercentrum aan de grens, dus ik ging er vanuit dat het diezelfde dag bezorgd zou worden (zo ging het in ieder geval ook met mijn vorige 2 bestellingen en ik had weer voor dezelfde (standaard)verzendmethode gekozen). Vervolgens gebeurde er ruim een dag niets en woensdag middag ontving ik een melding van mijn pakket donderdag aan het einde van de middag bezorgd zou worden. Veel te laat dus. Daarop heb ik besloten om Rendo gelijk maar even een mailtje te sturen en dit te melden. Hierop kreeg ik een heel vriendelijk mailtje terug en werd zelfs fijne paasdagen gewenst.
Donderdagmiddag kwamen de garnalen eindelijk aan en helaas was gebeurd waar ik al bang voor was; ijskoud water, 1 garnaal die al overleden was en een tweede die een aantal minuten later ook dood ging. Maar wat nog kwalijker was; er zaten maar 16 garnalen in de zak, terwijl ik er 20 besteld had en ze waren super klein. Dit was totaal niet wat ik van Rendo verwacht had. De vorige keren hadden ze een mooi formaat en zaten er ook altijd een paar extra bij.
Omdat ze al veel te lang in de zak gezeten hadden, heb ik deze zo snel mogelijk open gemaakt en de garnalen in een emmer gedaan. Ook omdat ik daar pas goed kon zien hoe het met ze was. Nadat ik begonnen was met overwennen, heb ik de papieren die erbij zaten gepakt en daarin kwam ik tegen dat in geval van ontbrekende of beschadigde 'waren' er een foto van de nog dichte zak gemaakt moest worden. Dat ging dus niet meer. Ik heb wel foto's in de emmer gemaakt en deze met een reactie op de mail van Rendo doorgestuurd, waarin ik ook heb uitgelegd dat foto's in de zak maken niet meer mogelijk was.
Vandaag kreeg ik een mailtje terug: ze konden verder niets voor mij doen, omdat ik niet de juiste foto's gemaakt had. Niet meer de vriendelijke persoonlijke mail, maar een standaard bericht, wat ze waarschijnlijk naar iedereen sturen, waarvan de bestelling niet klopt. Waarschijnlijk hebben ze deze, in mijn ogen absurde, regel (want wie gaat nu eerst een dichte zak fotograferen als je nog niet eens weet wat er aan de hand is) bedacht om overal vanaf te zijn.
Dus, mocht er ooit iemand van jullie garnalen bij Rendo shrimp willen bestellen, zorg dan dat je voor de zekerheid eerst een foto van de garnalen in de dichte transport zak maakt. Dan kunnen ze zich er dan in ieder geval niet meer zo gemakkelijk uit wurmen .