1. Een bezoek aan onderstaande sponsors houdt deze deze snelle server in stand. Dank voor uw support!

Ervaring Rendo Shrimp

Discussie in 'Garnalen, kreeften en krabben' gestart door MarlonnekeW, 19 apr 2017.

Aangepast zoeken
View Users: View Users
  1. MarlonnekeW

    MarlonnekeW

    Lid geworden:
    27 aug 2014
    Berichten:
    1.050
    Locatie:
    Nieuwerkerk a/d IJssel
    Ik hoop dat ik dit op de juiste plek neerzet, maar ik wil even mijn ervaringen met Rendo shrimp delen. Ik kan nergens een topic vinden bij de winkels (is er volgens mij wel geweest), vandaar dat ik het maar even hier neergezet heb.

    In het verleden heb ik hier 2x tot tevredenheid garnalen besteld, dus heb ik 2 weken geleden opnieuw een bestelling geplaatst. Vorige week maandag kreeg ik bericht dat mijn bestelling verzonden was. Deze keer met DHL, in het verleden verzonden ze met UPS. Dinsdagochtend vroeg was mijn pakket in het sorteercentrum aan de grens, dus ik ging er vanuit dat het diezelfde dag bezorgd zou worden (zo ging het in ieder geval ook met mijn vorige 2 bestellingen en ik had weer voor dezelfde (standaard)verzendmethode gekozen). Vervolgens gebeurde er ruim een dag niets en woensdag middag ontving ik een melding van mijn pakket donderdag aan het einde van de middag bezorgd zou worden. Veel te laat dus. Daarop heb ik besloten om Rendo gelijk maar even een mailtje te sturen en dit te melden. Hierop kreeg ik een heel vriendelijk mailtje terug en werd zelfs fijne paasdagen gewenst.

    Donderdagmiddag kwamen de garnalen eindelijk aan en helaas was gebeurd waar ik al bang voor was; ijskoud water, 1 garnaal die al overleden was en een tweede die een aantal minuten later ook dood ging. Maar wat nog kwalijker was; er zaten maar 16 garnalen in de zak, terwijl ik er 20 besteld had en ze waren super klein. Dit was totaal niet wat ik van Rendo verwacht had. De vorige keren hadden ze een mooi formaat en zaten er ook altijd een paar extra bij.

    Omdat ze al veel te lang in de zak gezeten hadden, heb ik deze zo snel mogelijk open gemaakt en de garnalen in een emmer gedaan. Ook omdat ik daar pas goed kon zien hoe het met ze was. Nadat ik begonnen was met overwennen, heb ik de papieren die erbij zaten gepakt en daarin kwam ik tegen dat in geval van ontbrekende of beschadigde 'waren' er een foto van de nog dichte zak gemaakt moest worden. Dat ging dus niet meer. Ik heb wel foto's in de emmer gemaakt en deze met een reactie op de mail van Rendo doorgestuurd, waarin ik ook heb uitgelegd dat foto's in de zak maken niet meer mogelijk was.

    Vandaag kreeg ik een mailtje terug: ze konden verder niets voor mij doen, omdat ik niet de juiste foto's gemaakt had. Niet meer de vriendelijke persoonlijke mail, maar een standaard bericht, wat ze waarschijnlijk naar iedereen sturen, waarvan de bestelling niet klopt. Waarschijnlijk hebben ze deze, in mijn ogen absurde, regel (want wie gaat nu eerst een dichte zak fotograferen als je nog niet eens weet wat er aan de hand is) bedacht om overal vanaf te zijn.

    Dus, mocht er ooit iemand van jullie garnalen bij Rendo shrimp willen bestellen, zorg dan dat je voor de zekerheid eerst een foto van de garnalen in de dichte transport zak maakt. Dan kunnen ze zich er dan in ieder geval niet meer zo gemakkelijk uit wurmen :).
     
  2. Seabait

    Seabait

    Lid geworden:
    11 dec 2011
    Berichten:
    37.705
    Locatie:
    Middelburg
    Dat is niet zo fraai!
     
  3. jessicapilon

    jessicapilon Beheerder Beheer

    Lid geworden:
    12 feb 2011
    Berichten:
    63.122
    Locatie:
    Groningen
    Ik hoor er meer negatieve verhalen over en ook dat de communicatie niet goed is. Jammer dat er zo met de garnalen wordt omgegaan.
     
  4. Ansi

    Ansi

    Lid geworden:
    6 nov 2015
    Berichten:
    188
    Locatie:
    Overijssel
    Zeker niet fraai dit.
    Was inderdaad een ander topic over Rendo, maar waar weet ik niet meer.
    En zeker jammer dat men zo met garnalen omgaat.

    Over de verzending, hier zijn dezelfde eisen, kwam ik gisteren toevallig tegen: https://www.shrimpparadise.com/garnalen-verzenden/
    Ik snap die eisen overigens wel.
    Ik kijk wel eens naar youtube filmpjes van Rachel O'leary en die moet dat ook doen als ze nieuwe vissen / garnalen binnen krijgt.
     
  5. backplay

    backplay

    Lid geworden:
    5 nov 2012
    Berichten:
    1.530
    Als je levende dieren aan krijgt kan je de opening van het pakket best altijd filmen. Als er iets mis is met de dieren zet je het op YouTube met een duidelijke titel en stuur je een link naar het bedrijf. Dan zijn ze veel sneller geneigd om het op te lossen.

    Als je discount prijzen betaald moet je niet verwachtten dat je de service van een boutique krijgt.
    If you buy peanuts, you het monkeys. ;)
     
  6. quistero

    quistero

    Lid geworden:
    28 sep 2016
    Berichten:
    19
    Het is ook mogelijk dat ze wel 20 hebben verstuurd maar hier enkele van doodgegaan zijn en deze opgegeten zijn door de rest waardoor je ze niet meer terug kunt vinden in zak.
     
  7. jessicapilon

    jessicapilon Beheerder Beheer

    Lid geworden:
    12 feb 2011
    Berichten:
    63.122
    Locatie:
    Groningen
    Haha, wat zullen er dan een boel filmpjes op YouTube komen zeg:D:D.
    Het is inderdaad een feit dat je voor die prijzen niet de hoofdprijs mag verwachten qua service. Toch zijn er genoeg zaken die ook bij Rendo de garnalen inkopen volgens mij.
     
  8. jessicapilon

    jessicapilon Beheerder Beheer

    Lid geworden:
    12 feb 2011
    Berichten:
    63.122
    Locatie:
    Groningen
    Ja dat is inderdaad zo maar ja dat is lastig aan te tonen. Zelf heb ik nog nooit te weinig gehad bij ze maar mailen is een ramp met dit bedrijf en soms was de kwaliteit erg mager.
     
  9. Sanneke80

    Sanneke80

    Lid geworden:
    6 jan 2016
    Berichten:
    3.211
    Locatie:
    Den Bosch
    Mijn ervaringen met Rendo zijn ook heel slecht.

    Ik had wel degelijk goede foto's gemaakt, maar helaas hebben ze nooit meer gereageerd op mijn mails.

    Had zieke en dode dieren en Blue Velvet besteld, maar Blue Fairy gekregen en die waren absoluut niet blauw, op eentje na.

    Ik bestel er echt nooit meer.

    Had ook met DHL heel veel problemen met leveren trouwens, veels te laat.
     
  10. jessicapilon

    jessicapilon Beheerder Beheer

    Lid geworden:
    12 feb 2011
    Berichten:
    63.122
    Locatie:
    Groningen
    Op afstand kopen is en blijft een risico:deal:
     
    Natasja1971 vindt dit leuk.
  11. Sanneke80

    Sanneke80

    Lid geworden:
    6 jan 2016
    Berichten:
    3.211
    Locatie:
    Den Bosch
    Daar heb je zeker gelijk in John.

    Fouten kunnen altijd gebeuren, alleen kan ik er niet tegen als je niet met hen kan communiceren.


    Marlonneke heeft al twee keer eerder bij hen besteld zonder problemen, dan kunnen ze ook de regeltjes wat minder volgen dat je de dichte zak moet fotograferen.
    Maar blijkbaar vertrouwen ze het niet en dat is jammer.


    Maar ik heb sindsdien ook nooit meer iets online besteld moet ik eerlijk zeggen hoor.
    Heb op de beurs toen hele mooie gehad.
     
  12. jessicapilon

    jessicapilon Beheerder Beheer

    Lid geworden:
    12 feb 2011
    Berichten:
    63.122
    Locatie:
    Groningen
    Dat klopt maar ja slechte kwaliteit is vaak nog het grootste risico vindt ik zelf dan. Wellicht ben je ook net ervan afhankelijk wie er bij Rendo je klacht bekijkt en afhandelt.
     
  13. TS
    MarlonnekeW

    MarlonnekeW

    Lid geworden:
    27 aug 2014
    Berichten:
    1.050
    Locatie:
    Nieuwerkerk a/d IJssel
    Rendo is een tijdje geleden verhuisd. Ze zaten eerst in Bremen en nu in of in de buurt van Berlijn. Misschien is het bedrijf wel door iemand anders overgenomen en dat daarom de service zoveel slechter geworden is?

    Ik had de minder goede ervaringen gelezen, dus wist dat dit zou kunnen gebeuren, maar ik wilde graag mijn garnalen bij hetzelfde bedrijf bestellen zodat ik ze eventueel wat veiliger bij elkaar kon zetten, vandaar dat ik nog een poging gewaagd heb. Ik moet zeggen dat buiten het feit dat ik er niet zoveel heb als ik besteld had en dat ze erg klein zijn, het wel erg mooie diertjes zijn.

    Wat betreft het niet reageren op mails. Ik weet niet of dat misschien een verklaring is, maar ze hebben een instelling op hun server dat elke mail, die buiten de openingstijden verstuurd wordt, helemaal niet aankomt. Ik kreeg hier gelukkig een melding van, maar als je die niet krijgt of hij verdwijnt in je spam box, dan kun je lang op antwoord wachten (ook super onhandig).
     
  14. jessicapilon

    jessicapilon Beheerder Beheer

    Lid geworden:
    12 feb 2011
    Berichten:
    63.122
    Locatie:
    Groningen
    Het is een heel ander bedrijf waar ik zelf nog geen ervaring mee heb maar Shrimp Vision zou beter moeten zijn, ook qua kwaliteit.
     
  15. Natasja1971

    Natasja1971

    Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Berichten:
    442

    Voor zover ik weet is het nog steeds van ene Richard , de afwikkeling van klachten is altijd al een drama geweest .
    Ik snap je punt van bij dezelfde leverancier bestellen , alleen zou ik daar bij een winkel niet van uit gaan :S . Juist omdat dit vaak import dieren zijn uit verwegistan .... en hun dus ook niet echt de afkomst van de dieren weten .
    Ik denk zelf dat Rendo ten onder gaat straks aan zij eigen "succes" van een aantal jaren terug . Hij is gewoon te groot geworden en gaat steeds meer stunten met zijn prijzen , waardoor de vraag dus groter is en hij niet meer kan leveren wat we ooit gewent waren ....
    Zo hebben we er al eens meer om zien vallen ....
    Voor mijn in elk geval geen Rendo meer , zo i zo wil ik zoveel mogelijk zien wat ik koop . Dan maar wat duurder uit of een stuk rijden .
    Soms ontkom je er niet aan als je een "nieuwere" soort wilt om ze te bestellen , maar liever niet .

    Ik hoop dat de diertjes die je heb gehad het in elk geval goed blijven doen en je mooie nakweek zult krijgen :thumbs:
     
  16. Niwla

    Niwla

    Lid geworden:
    29 dec 2015
    Berichten:
    1.477
    Locatie:
    Groningen
    Mijn eerste garnalen kwamen hier weg. Prijzen zijn erg goed in vergelijking met hier bij de LFS maar de risico's ook best groot en ze communiceren erg slecht.

    Voor mij was dit 1x maar niet weer.

    Daar moet je het een beetje aan relateren inderdaad. Het zijn de kiloknallers onder de garnalenverkopers.
    De ervaringen wisselen sterk. Niet echt een betrouwbare club voor mij.
     
  17. TS
    MarlonnekeW

    MarlonnekeW

    Lid geworden:
    27 aug 2014
    Berichten:
    1.050
    Locatie:
    Nieuwerkerk a/d IJssel
    Is dat zo? Dat ligt er namelijk maar aan waarmee je ze vergelijkt. Ten opzichte van b.v. de prijzen op MP zijn ze helemaal niet zo goedkoop. Ga je het vergelijken met een LFS dan zijn ze wel goedkoop, maar dan ga je een fysieke winkel met een webwinkel vergelijken en die hebben toch een ander verdien model. In mijn ogen zijn de prijzen voor garnalen voor een groot deel ook wat de gek ervoor geeft en is er heel vaak totaal geen relatie tussen kwaliteit en prijs (ik kan mijn garnalen, die ik voor €0,45 verkoop op MP kwijt bij een LFS, die er dan vervolgens €3,50 p/s voor vraagt. Voor de winkel is dat prijsverschil misschien te verklaren als een opslag voor de gemaakte kosten, maar leg een klant maar eens uit waarom dezelfde garnaal als hij in de winkel verkocht wordt opeens zoveel in 'kwaliteit' stijgt dat hij bijna 8x zo duur wordt). Ik vind het dus een beetje makkelijk om maar net te doen alsof het mijn eigen schuld is onder het motto 'Had je maar niet voor een dubbeltje op de eerste rij moeten gaan zitten'.

    Ik denk dat zeker niet iedereen bij Rendo bestelt vanwege de prijs, maar veel meer omdat ze een zeer groot assortiment hebben en toch wel een aantal bijzondere soorten (en in mijn geval omdat dit, toen in de eerste groep CR's kocht, een van de weinige plekken was waar ze garnalen verkochten die op leidingwater en een normale bodem gekweekt werden, met waterwaardes die overeen kwamen met mijn eigen waardes).
     
  18. jessicapilon

    jessicapilon Beheerder Beheer

    Lid geworden:
    12 feb 2011
    Berichten:
    63.122
    Locatie:
    Groningen
    Ze vertelden mij dat de ph van hun TB rond de 7 ligt terwijl ons leidingwater 8 is maar ja dat verschilt per regio. Maar ze vertelden niet of ze daar ook op zijn gekweekt.
     
  19. Niwla

    Niwla

    Lid geworden:
    29 dec 2015
    Berichten:
    1.477
    Locatie:
    Groningen
    Als je het vergelijk tussen bijvoorbeeld een fysieke electronica-winkel en een webwinkel in electronica maakt heb je gelijk. In geval van Rendo v.s. LFS vind ik de verschil een stuk kleiner. Beide hebben dezelfde middelen (pand/aquaria e.d.) en zorg (personeel) nodig. Bij een LFS ligt het risico van uitval tussen zijn inkoop en verkoop bij hem, bij Rendo ligt dat (in geval van eigen kweek) bij de consument. Daar zit een schakel minder tussen.

    Mijn keus om bij Rendo te bestellen was prijsgedreven. Daar ben ik inmiddels van teruggekomen en daarom kom ik daar niet weer, maar dat is ieder voor zich
     
Aangepast zoeken