Wat is er nieuw

1.20 M ZuidAmerika van Maapje

Ik ben erover aan het nadenken mijn bak naar iets anders om te gooien.. Weet iemand van jullie hoe lang een filter zonder doorstroming kan voordat de goede bacteriën dood gaan? Uren, dagen? Het zou mooi zijn om het ‘rijpe’ filter meteen te kunnen gebruiken in een nieuwe set up..

Je kan het filter in een emmer aquariumwater door laten draaien, dan blijft zeker alles leven

Het ligt eraan wat je wilt doen. Ik heb de grindbodem vervangen door zand, terwijl het filter doordraaide op het aquarium. Alle hardscape verwijderd en met beleid het grind weggezogen. Dan komen de planten vanzelf los en kan je zonder grote verontreiniging in je water verder werken. Wel regelmatig water toevoegen anders gaan de vissen spartelen.

Alle vissen gaan weg, om ze te vangen moet er heel veel water uit en alle hardscape etc. Dus ik denk dat het inderdaad doordraaien op emmer wordt..

In een emmer moet dat wel goedgaan en desnoods als het lang duurt een klein beetje voer verkruimelen. Bacterien kunnen ook in een soort rustmodus gaan als ik het goed heb.

Gewoon laten doordraaien in een emmer of plastic bak. Dan maakt het niet uit hoe lang je rescape duurt. ;-)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan