Topicstarter
Topicstarter
Khopstaken
Guest
Vandaag wat verandering aangebracht in het visbestand. Ik heb de 3 vrouwtjes uit mijn vijver gehaald en naar een kennis gebracht die een grotere vijver heeft. Ik werd echt helemaal gek van al dat gejaag en paai gedrag. Iedere keer werd heel mn vijver overhoop gehaald en dreven de net geplante zuurstofplanten door heel de vijver. Vandaag dacht ik in eerste instantie dat de reiger langs geweest was 😱 Alle zuurstofplanten lagen weer plat en het net geplante fontijnkruid was losgekomen uit het mandje. De vissen waren nergens te bekennen dus ik vreesde het ergste. Maar het bleek weer een volgende ronde paaien te zijn 😱
Ik kwam namelijk een kwartier later terug bij de vijver en het was echt letterlijk een grote orgie
Was het zo beu dat ik de toch al zeer vermoeide vrouwtjes zo met een net eruit kon scheppen en heb ze toen gelijk naar die kennis gebracht. Die was er enorm blij mee want die had meer mannen dan vrouwen dus nu was de verhouding ongeveer gelijk. Ik heb nu alleen nog maar mannetjes over waardoor ik hoop dat de rust in de vijver weer wederkeert.
Heb nu nog 7 vissen over en dit past denk ik kwa bezetting ook iets beter bij een 1000 liter vijver
De draadalg is echt op zijn retour en er drijven nu geregeld hele slierten/bollen draadalg aan het wateroppervlak. De planten worden ook al schoner dus hoop dat deze nu ook beter gaan groeien. Echter word het water steeds groener doordat de UVc uit staat maar moet hem nog even 4 dagen uit houden en dan mag hij gelukkig weer aan. Doe dan ook gelijk een waterverversing en maak het filter schoon want die zal ook wel weer vol zitten met drap.
Hopen dat het nu allemaal iets beter gaat en dat ik nu niet meer zoveel hoef te doen in de vijver en dat ik er lekker van kan gaan genieten 😀😀
Ik kwam namelijk een kwartier later terug bij de vijver en het was echt letterlijk een grote orgie
Was het zo beu dat ik de toch al zeer vermoeide vrouwtjes zo met een net eruit kon scheppen en heb ze toen gelijk naar die kennis gebracht. Die was er enorm blij mee want die had meer mannen dan vrouwen dus nu was de verhouding ongeveer gelijk. Ik heb nu alleen nog maar mannetjes over waardoor ik hoop dat de rust in de vijver weer wederkeert.Heb nu nog 7 vissen over en dit past denk ik kwa bezetting ook iets beter bij een 1000 liter vijver
De draadalg is echt op zijn retour en er drijven nu geregeld hele slierten/bollen draadalg aan het wateroppervlak. De planten worden ook al schoner dus hoop dat deze nu ook beter gaan groeien. Echter word het water steeds groener doordat de UVc uit staat maar moet hem nog even 4 dagen uit houden en dan mag hij gelukkig weer aan. Doe dan ook gelijk een waterverversing en maak het filter schoon want die zal ook wel weer vol zitten met drap.
Hopen dat het nu allemaal iets beter gaat en dat ik nu niet meer zoveel hoef te doen in de vijver en dat ik er lekker van kan gaan genieten 😀😀

Overkomt veel mensen....