1000l zout?


Waarvoor? Jou machine heeft toch dezelfde 10 inch voor filters en koolblokken?

Membraan vervangen is duur, die zijn in mijn geval 68€ per stuk (*4) ik heb 2 voorfilters (9€ per stuk.. totaal 18€) en 1 koolblok (9€)

Filterset zonder membraan en di
27€
Filterset zonder membraan en met triple di
27+ 24€

Filterset compleet met membraan
272 + 27+ 24€
ah oke ben nieuw met dit osmose gebeuren snap het nu fred leuk spul hoor meschien ga ik wel een zelf een osmose unit in de toekomst maken dat hoeft helemaal niet veel te kosten zie ik net online. iets dat nog krachtiger is hahaha
 
ah oke ben nieuw met dit osmose gebeuren snap het nu fred leuk spul hoor meschien ga ik wel een zelf een osmose unit in de toekomst maken dat hoeft helemaal niet veel te kosten zie ik net online. iets dat nog krachtiger is hahaha
Straks kun je het plaatselijke zwembad van eigengemaakte osmose voorzien :DD ;)
 


Is er nog wat voortgang te melden?
Ik zal hem melden...
Prioriteiten kwamen elder te liggen.. bak is in 2022 de deur uit gegaan.. zijn wat dingen in de prive sfeer gebeurd, waarna ik de interesse ben verloren, en andere hobbies heb opgepakt...

Ik liep gister in zoozajac en toen begon het toch wel te kriebelen...

Binnenkort grote update?👀
 
Leuk je weer hier te zien en ik ben benieuwd wat je nu weer gaat nemen. Als het kriebelt dan weet je het wel;)
 



Ik zal hem melden...
Prioriteiten kwamen elder te liggen.. bak is in 2022 de deur uit gegaan.. zijn wat dingen in de prive sfeer gebeurd, waarna ik de interesse ben verloren, en andere hobbies heb opgepakt...

Ik liep gister in zoozajac en toen begon het toch wel te kriebelen...

Binnenkort grote update?👀
Je werdt al gemist. Vervelend dat er wat gebeurt is in de privésfeer.

Welkom terug, leuk dat je weer terug bent!
 
Altijd leuk als er weer een zoutwaterbak bij komt hier op het forum.
Succes met de start👌🏼
 
Zo die heeft opeens veel invloed als Beheerder dus:pp
Geen idee hij deed me een pb vorig jaar op een ander forum😂😂

Kleine update...

Eerste aankoop👀 ik heb verlichting gekocht .. dit betekent dat de bak sowieso 100 of groter wordt en alles onder 300 liter totaal volume valt dus bij deze officieel af...

Ik zit in dubio .. 400 of 535 totaal volume.. uiteindelijke beslissing wil k deze week maken
 
Kijk dat zijn de betere berichten! Ben benieuwd wat het gaat worden:DD
Als het een klein beetje meezit.. hoop ik vandaag een aquaja diamond line 535 in het zwart te kopen...

Ik heb als backup een diamond aquaria 120/60/55 (geloof ik)

Of een aquaja diamond line 400..

Ik heb t allerliefste de 535 in zwart..

Licht... Wordt ATI Sirius x6 led, deze haal ik woensdag op..
 
Ja dat lijkt me ook maar ja dure dingen in elk geval maar ja goede led is duur. De AI Hydra 26 die ik heb kost ook al 400-500 euro en die geeft ik dacht rond de 90W.
 
Ja dat lijkt me ook maar ja dure dingen in elk geval maar ja goede led is duur. De AI Hydra 26 die ik heb kost ook al 400-500 euro en die geeft ik dacht rond de 90W.
Yes.. klopt.
Reefled 90 is 400 ish.. maar daar heb ik er zeker 3 van nodig..

Of reefled 160 voor 600 en dan x2.

Ik wilde vroegah altijd een Sirius 😂 de coralcare vielen me eerlijk gezegd tegen, zeker voor het geld (1500€ betaald geloof ik voor 2 en controller) dus nu iets anders
 
Ja, het is echt idioot aan het worden.
Gele dokters kosten nu 130€++ wildvang maatje M..
Paarse stylo stekjes gaan voor 30€+
Groene stylo idem..

Stekjes hystrix en caliendrum e.d. wat je vroeger als snoei afval zag, wordt nu voor 25€ een stekje verkocht..

Duncan gaat per koppie een euro of 15..
Ik heb bii een hobbyist 22.50 betaald voor kopje of 6 (stekje) en dar was goedkoop..
En dan lees je dit terug.. de klaagzang...

Waar tegenwoordig een gele dokter 700 moet kosten.

En 30/50€ een stekje gewoon normaal is
 
Ja een heel klein stekje heb ik hier nog voor onder de 50 euro maar een beetje een leuk koraal kost een vermogen.
 
Ja in de winkel is het eigenlijk niet leuk meer en ze hebben het hard nodig maar ja.
Koop dan toch liever koraal bij een mede aquariaan.
 
Vraag me toch af of het voor winkels niet uit kan om de prijzen lager te doen en dan dus minder winst per stukje te maken maar door de lagere prijs wel meer te verkopen. 't Is echt bizar wat je soms voor een snelgroeiende leder betaalt terwijl een winkel die (lijkt mij) ook zelf zou moeten kunnen kweken. Maarja, misschien zit ik er naast en zijn de inkoop prijzen ook al gigantisch. Stroomkosten en toevoegingen voor het onderhoud van een stekkenbak zijn ook lastig onder controle te houden denk ik.
Voor wildvang vissen kan ik me de prijzen begrijpen maar voor veelvoorkomende ledertjes en montiporas enzo kan ik het mij haast niet voorstellen. Was ook 1 van de dingen waar ik het hards tegenaan liep toen ik na 4jaar weer terugkwam in de zoutwaterwereld.
 
Vraag me toch af of het voor winkels niet uit kan om de prijzen lager te doen en dan dus minder winst per stukje te maken maar door de lagere prijs wel meer te verkopen. 't Is echt bizar wat je soms voor een snelgroeiende leder betaalt terwijl een winkel die (lijkt mij) ook zelf zou moeten kunnen kweken.
Veel winkels kopen hun stekken volgens mij ook gewoon bij aquarianen. Het is allang niet meer allemaal import.
Maar het is schrikbarend duur maar de kosten zullen ook erg hoog zijn als je alleen al naar de energie prijzen kijkt.
 
Veel winkels kopen hun stekken volgens mij ook gewoon bij aquarianen. Het is allang niet meer allemaal import.
Maar het is schrikbarend duur maar de kosten zullen ook erg hoog zijn als je alleen al naar de energie prijzen kijkt.
Bij ocean&lake wilden ze m'n duncan ook wel inkopen inderdaad, geen idee meer hoeveel ze me wilden geven maar was wel best veel, wel in shoptegoed maartoch.
 
Bij ocean&lake wilden ze m'n duncan ook wel inkopen inderdaad, geen idee meer hoeveel ze me wilden geven maar was wel best veel, wel in shoptegoed maartoch.
Ja dat wil iedere zaak wel denk ik. En met shoptegoed is het helemaal een win/win situatie voor ze.
Er zijn ook zaken die veel tweedehands apparatuur hebben liggen dat is allemaal van complete set ups die ze hebben overgenomen omdat de klant stopte met de hobby.
 
Ja dat wil iedere zaak wel denk ik. En met shoptegoed is het helemaal een win/win situatie voor ze.
Er zijn ook zaken die veel tweedehands apparatuur hebben liggen dat is allemaal van complete set ups die ze hebben overgenomen omdat de klant stopte met de hobby.
Hier loop k idd vandaag tegenaan, ik was wat aan het rond bellen voor een nieuwe bak, en elke verkoper (winkel) die ik aan de lijn kreeg vroeg vrijwel direct: sta je open voor gebruikt? Ik heb nog aquarium xyz staan...

Ik heb me zinnen gezet op een aquaja 535... Nieuw of gebruikt maakt nie uit.. k wil deze week zo kreng hebben👀
 
Hier loop k idd vandaag tegenaan, ik was wat aan het rond bellen voor een nieuwe bak, en elke verkoper (winkel) die ik aan de lijn kreeg vroeg vrijwel direct: sta je open voor gebruikt? Ik heb nog aquarium xyz staan...

Ik heb me zinnen gezet op een aquaja 535... Nieuw of gebruikt maakt nie uit.. k wil deze week zo kreng hebben👀
Er staat genoeg te koop dus dat zal vast goed komen 👌🏼
 

Terug
Bovenaan