100x30x40 bak van vriend van de cory


Inderdaad.

Als er ook maar iets een paar mm uitsteekt van je kastje (bijvoorbeeld een kop van een spijker o.i.d.) zal er bijzonder veel gewicht van het aquarium 'leunen' op die kop.

Een piepschuimen plaatje lost alles op.
 
Bij een Juwel aquarium staat, dat je er juist niks onder mag leggen (bij die van mij wel tenminste).;)
 
Bij een Juwel aquarium staat, dat je er juist niks onder mag leggen (bij die van mij wel tenminste).;)
Daar zit een kunststof frame omheen aan de onderkant, die moet inderdaad op een harde rechte ondergrond en heeft een zwevende bodemplaat..
Zonder zo'n frame wordt altijd aangeraden om er iets onder te leggen, bij veel Zaken verkopen ze hier speciale matjes voor, maar tempex werkt ook prima
 
Bedankt allemaal voor de complimenten :D , is zeker fijn om te horen na zoveel werk .

Inderdaad.

Als er ook maar iets een paar mm uitsteekt van je kastje (bijvoorbeeld een kop van een spijker o.i.d.) zal er bijzonder veel gewicht van het aquarium 'leunen' op die kop.

Een piepschuimen plaatje lost alles op.
De kast waar hij op staat heeft niets van uitsteeksels of zo , hij zit vast met allemaal houten bouten langs de binnenkant.
Maar ga het toch nog aanpassen.
Hopelijk kan ik alles tillen zonder mijn aquascape naar de vaantjes te helpen :p .
 
Filter is trouwens toegekomen vandaag. Heb een sera buitenfilter.
 
Bedankt allemaal voor de complimenten :D , is zeker fijn om te horen na zoveel werk .


De kast waar hij op staat heeft niets van uitsteeksels of zo , hij zit vast met allemaal houten bouten langs de binnenkant.
Maar ga het toch nog aanpassen.
Hopelijk kan ik alles tillen zonder mijn aquascape naar de vaantjes te helpen :p .
Als je hem zo ver mogelijk leeg laat lopen en even twee mensen vraagt om te helpen zal het erg mee vallen. Twee mensen even de bak optillen en de derde schuift het plaatje eronder.
 
zsHaSkUfI0j7jR6kBTOJwHN-A-iUUFH1.png

deze ;)
 
Jup weet ik...
HIj zorgt ook voor erg weinig stroming en ik hou van veel vissen in de bak.
Daar kom ga ik er nog een kleinere 800L/uur in hangen
 
Ik vraag me af of ik de blauwe nachtlichten mag aanhouden snachts ?
 
Oei slapen ze er niet van dan ?
Ik dacht dat het een soort van "maanlicht" was .
 
Oei slapen ze er niet van dan ?
Ik dacht dat het een soort van "maanlicht" was .
Mja daar gaat de discussie van de verschillende meningen over ;)
Ze kunnen hun ogen vaak niet sluiten, daardoor lijkt het me voor ze rustgevender als het licht uit is, maar dat is mijn visie.
Als je een heel zwak lichtje aan laat zal het vast geen kwaad kunnen..
 
maanlicht voor de sier en daarna lekker uit :) vind ik althans.

maanlicht is trouwens ook niet echt blauw maar dat terzijde :D
 
maanlicht voor de sier en daarna lekker uit :) vind ik althans.

maanlicht is trouwens ook niet echt blauw maar dat terzijde :D

om als voorbeeld te geven:

zolang het licht in mijn kamer nog niet uit is, gaan de vissen ook niet naar hun rustplek ookal is de bak verlichting al uit.
kom ik daarna nog een keer snachts mn kamer in dan is er geen vis meer te vinden.
dus als je het constant aan zou laten.... je snapt t :)
 
maanlicht is trouwens ook niet echt blauw maar dat terzijde :D

Haha weet ik wel maar moest het benoemen hé :) .

Oke dan ga ik op basis van wat jullie zeggen de blauw ook uit doen. Heb er toch niets aan als ik slaap .
 
Dankje !


nog een kleine update :)

lelijk slijm zit op mijn hout, maar het zal wel weg gaan :p
17622190_10208951037559618_1537124381_o.jpg



Mijn althernetha cardinalis heeft wat kleur maar ik hoop dat hij nog veel roder wordt.
17572015_10208951037959628_1770944358_o.jpg



De ludwigia repens begint al een diepe rode kleur te krijgen :)
17622455_10208951037759623_1420120900_o.jpg



Heb mij ook 8 oto's gekocht , maar het er nog wat bijkopen.
17521788_10208951037639620_1253647777_o.jpg




De rotala macranda mini type 4 groeit wel maar ik hoop dat hij nog wat kleur gaat krijgen.
17572050_10208951037479616_2011101629_o.jpg
 
Kleine update, alles gaat goed, ik ben blij dat alles groeit , de ludiwigia repens groeit zelfs als gek al.

Hier en daar zie ik wel wat algen, en ook op de ruit groeit wat alg.

Verder maak ik me ook zorgen of de hemianthus C ook groeit.

Ik heb dus de co2 wat verhoogd in de bak.
 
Hoop ik ook, maar als de HC wat meer gegroeid is dat waarschijnlijk niet gebeuren :)



17820219_10209009486660809_1967136601_o.jpg
 
Jammer dat er zoveel kwaliteit verloren gaat als ik ze zo invoeg :/

17820219_10209009486660809_1967136601_o.jpg
 
Heel mooi ingericht maar wat veel vissen zwemmen daar en wil je er ook nog een boel ramirezie in doen :S

Zie dat je bak nu ook precies 10 dagen staat,welke soil heb je precies?

EDIT-inmiddels andere topics van je bekeken en weet het antwoord al.
Echt jammer dat je zo als een dolle bezig bent want dit gaat hoogstwaarschijnlijk vissen kosten.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt seabait.

De ramirezi was gewoon een suggestie hoor, ik ga het niet doen :) .
En ik doe er echt alles aan om geen vis te verliezen.
 
Heel mooi ingericht! Dat pad geeft gelijk heel veel diepte in de bak. Ben benieuwd hoe de bak er over een tijdje uit ziet :D
 

Terug
Bovenaan