100x30x40 bak van vriend van de cory


Heel mooi ingericht! Dat pad geeft gelijk heel veel diepte in de bak. Ben benieuwd hoe de bak er over een tijdje uit ziet :D
Bedankt :D

Ik doe mijn best om het zo mooi mogelijk te maken. Vandaag weer 75L ververst . Tijdens het verversen kwam er opeens een stuk hout naar boven, daar ook weer een half uur mee zitten kloojen. Nu ligt er dus weer een lelijke steen op het hout :p.
 
Ik bind dan vaak de steen onder het hout met wat visdraad. De steen duw je dan (deels) in de bodem waardoor je het niet echt ziet zitten.
 
Slim!
Jammer dat ik het niet eerder wist , want als ik dat zou doen nu dan verschuif ik teveel dingen waardoor er planten loskomen , stenen vallen etc.. :/
 
Dankje fuubs :D
Daar gaat het nu ook heel goed mee , maar ze groeien wel enoooorm traag .
 
Nog eens een update, een paar maand later :)

Na een algenexplosie gaat alles weer goed, er is nog alg maar het begint weg te trekken.
Alle planten groeien goed buiten wat problemen met mijn althernatera cardinalis.

Verder heb ik 2 plantjes vervangen voor rotala walichii en staurogyne porto velho.

Ow en ik heb er bijna alle roodneuzen uitgehaald en een paar van mijn ramirezi ingezet.

18519246_10209327991063220_880275054_o.jpg


18575384_10209327990263200_1750534832_o.jpg


18518954_10209327988103146_1398100939_o.jpg
 
Mooi dat het nu al beter gaat. Is dat een co2 indicator op de achterwand in het midden? Ik zou deze in dat geval op de zijruit doen zodat hij minder opvalt;)
 
Goed idee ! Ik heb hem ergens gehangen :)
 
Oke mijn planteng groeien echt niet mooi meer, ik ga ze gewoon letterlijk uit trekken en herplanten want ik heb er een zootje van gemaakt :p
 
Zeer mooie aquascaping heb je er van gemaakt maar ik zie dat je er nog steeds geen isimo(piepschuim)plaat hebt onder gelegd onder je bak.
 
Ik moet wel zeggen dat de rotala walichii het de eerste dagen echt goed deed, maar toen kwam er alg op te zitten. Groene draadalg. En de plant was echt niet meer te redden, ik heb hem gewoon uit getrokken en progestemon erectus in de plaats geplant omdat ik deze plant stukken mooie vind.
 
Kan ik me voorstellen, met zijn veertienen zijn ze denk ik echt heel actief. Ik vind het ook super vissen maar twijfel een beetje of er wat meer kwijt kan in mijn 85 liter, daar zitten er nu nog maar drie in.
 
Kan ik me voorstellen, met zijn veertienen zijn ze denk ik echt heel actief. Ik vind het ook super vissen maar twijfel een beetje of er wat meer kwijt kan in mijn 85 liter, daar zitten er nu nog maar drie in.

Ja heel actief, altijd overal rond tjokken, sommige liggen ook gewoon te chillen op een blad ofzo hoor. Hoeveel vis zit er nu in je bak?

Dan is er vast iets mis...... Heb je goede plantenvoeding?
Ik had ook een tijdje geen deftig onderhoud gedaan hoor :p aan de voeding ligt het niet. Nu gaat alles weer goed, de algen begin ik langzaam aan onder controle te krijgen.
 
Ik denk dat je er makkelijk nog een paar in kwijt kunt hoor. Oto's zijn niet de vuilste en grootste vissen.
 
Kleine update, ik heb het stukhout er even uitgehaald, ik vind het wel mooi ook zonder :) .
De ammania gracilis heb ik er ook uitgehaald omdat hij het echt niet goed deed.
Ik heb ook alles herplant , en de plantjes doen het goed, alleen staat er toch wat alg op de ludwigia mini :( .


upload_2017-6-26_11-6-0.png
 

Terug
Bovenaan