@C�dric, de bakken van de stelling heb ik door Aquaria van Wolferen laten maken.
Ff een update van de stelling dit keer.
De stelling is iets veranderd. De meeste Corydoras soorten heb ik verkocht en de Hypoptopoma sp3 zit nu in de 2m bak, samen met de andere Hypoptopoma's. Alleen de Hypoptopoma sp. Peru zit nog in de stelling.
Naast deze stelling, heb ik ook nog 2x 80cm bakken in een tweede stelling gezet. In deze stelling zit een opgroeibak voor de laatste Corydoras jongen (sterbai en napoensis). De 80x45x35cm bak is voor de Apistogramma sp. Erdfresser.
Wat ik nu in de stellingen heb zwemmen zijn:
Apistogramma sp. Erdfresser (2m 1v, waarvan het koppel apart zit van de 2e man)
Apistogramma macmasteri (twee koppels, beide in een aparte bak waarvan 1 koppel met jongen)
Apistogramma cf. pertensis (jonge exemplaren)
Apistogramma agassizii (twee koppels)
Al meerdere keren eitjes gehad van de sp. Erdfresser, maar steeds geen vrijzwemmers gehad. Omdat ik de Copella's ervan verdenk of de helena slakken, heb ik een 80x45x35cm bak gekocht en daarin de sp. Erdfresser gezet. Zonet getuige geweest van de eerste afzetting in deze bak, dus aangezien er geen bijvissen en slakken in zitten, kan ik nu zien of het vrouwtje wel degelijk goed werk levert.
Daarnaast heb ik ��n koppel Apistogramma macmasteri met jongen vrijzwemmen. Deze jongen zwemmen nu 6 dagen met de ouder dieren door de bak. De jongen doen het erg goed en daarnaast groeien ze ook redelijk snel.
In de bak waar ik het koppel Apistogramma sp. Erdfresser in had, heb ik nu een 4tal Apistogramma agassizii zwemmen, samen met de Copella's en Hypoptopoma sp. Peru.
Hier wat foto's:
Apistogramma agassizii bak:
Apistogramma agassizii tank by
Gert Blank, on Flickr
��n van de twee mannen:
Apistogramma agssizii male by
Gert Blank, on Flickr
��n van de vrouwtjes:
Apistogramma agassizii female by
Gert Blank, on Flickr
De Copella's:
Copella sp. by
Gert Blank, on Flickr
Apistogramma sp. Erdfresser bak:
Apistogramma sp. Erdfresser tank by
Gert Blank, on Flickr
Apistogramma sp. Erdfresser aan het afzetten, vrouwtje is op dat moment aan het afzetten.
Apistogramma sp. Erdfresser spawning by
Gert Blank, on Flickr