15Watt groeit naar 144Watt door 15Watt


15Watt zei:
Als iemand me eens kan leren hoe ik foto's kan draaien...
(als dat �berhaupt mogelijk is)

Ja, dat is mogelijk. Maar hoe je dat doet hangt een beetje vanaf welk (gratis) grafisch programma je kunt gebruiken. Welk operating systeem gebruik je op je computer? Windows? OSX (Apple)? Linux?

Op OSX is het makkelijk: Als je dubbelklikt op een foto opent die waarschijnlijk in Preview. Met Cmd+R of Cmd+L kun je hem dan rechtsom of linksom draaien, voordat je hem post.
 
Dank je Freekje.
Snot houdt vanzelf weer op.

Orde in de kast is toch wel prettig ja. Dat was in het verleden bij mij ook wel anders.
De lichtsturing wordt ook nog weggewerkt in een overzichtelijk paneel.
 
Dat zou handig zijn Paula.
Ik heb een Windows computer.

Kan dus alleen v��rdat je post?
 
15Watt zei:
Ik heb een Windows computer. Kan dus alleen v��rdat je post?

Ik denk het wel. Op een Windows computer doe ik het aldus:

- rechtermuisklik op het plaatje, uit popupmenu kiezen: 'Openen met', en vervolgens 'Paint'.

- MS-Paint start op en laat het plaatje zien. In de toolbar zie je een knop 'Draaien'. Als je daarop klikt kun je vervolgens weer kiezen voor linksom of rechtsom.

- Als het plaatje goed staat, op Control-S drukken (om te saven). Dat kun je ook uit het menu kiezen, dan heet het 'Opslaan'.

Nu staat het plaatje goed georienteerd op je harddisk en kun je het met de webinterface van Aquaforum oploaden!

Lukt het zo?
 
Zou Picasa nemen.
Kan je vanaf camera ook opslaan

Alle foto,s in je bestand gaan dan daar heen.
klik je een foto aan, kan je hem bewerken.
 
Snot is eigenlijk wel voorbij. Nu zijn de algen aan de beurt.
Ik speel wat met stroming en licht, meer wil ik voorlopig niet wijzigen.

Water is goed, alleen de pH zou paar puntjes lager mogen.
De witte waas is er ook nog steeds, maar je moet er wel vanaf de zijkant doorheen kijken om hem te kunnen zien.
Ik heb er vertrouwen in dat dat goed komt. Purigen valt wat dat betreft wel tegen.

Bijlzalmen blijken zeikers te zijn wat voer betreft, maar heb nu toch wat gevonden dat ze wel heel erg lekker vinden.
 
Dat is weer een tijd geleden.

Tijdens de snot periode heb ik veel tijd besteed aan het weghalen van de dode bladeren en het oefenen van m'n geduld.
Uiteindelijk is dat goed gekomen en was ik weer blij met het resultaat.totdat opeens de groei totaal stopte en er bijna van de ene dag op de andere een grote algen ellende ontstond.
Maar weer even heel diep ademhalen.
Met verminderen van licht (en veel blauw eruit), opschroeven van CO2 en flinke waterwissels is dat ook weer onder de knie gekregen, hoewel er tussen het naaldgras altijd een klein "wolkje" draadalg blijft zitten. Ik houd het goed in de gaten en neem meteen aktie als het lijkt uit te groeien.

Ik heb van Dennerle een Evolution Space 300 op een grote fles. Zowel fles als Space staan volledig open.
-> als iemand een idee heeft hoe ik alsnog de stroom kan verhogen, hoor ik dat graag.


De inrichting is wat veranderd en vorige week heb ik wat meer grootbladige planten geplaatst (Echinodorussen), drijvende Ludwigia en een bananenplantje.
Dit alles omdat ik gisteren 11 "red shoulders" bij Jos Hut heb geshopt. Ik ben er erg blij mee en het ritje van 2x230 km was het waard.

Ik zal snel weer eens wat foto's maken.
 
Ik kan haast niet wachten op de foto's :juggle:
Net even alles doorgelezen en zal best een mooie bak worden als alles klaar is, en geloof me, de 2x230 km zullen het dubbel en dwars waard zijn geweest. ;)
 
Dat ik deze bak nog niet eerder heb gezien.....
Ben wel benieuwd hoe hij er nu bijstaat.
 
Jos: ze doen het goed en hebben zich helemaal niet angstig verstopt, maar zijn meteen op onderzoek gegaan.
Compleet nieuwe wereld voor ze natuurlijk want ze hebben nog nooit planten, hout of andere vissen gezien?

Ik verheug me op het kleuren van hun capeje.
 
Ze zijn hier ook totaal niet angstig en hebben eigenlijk continu honger. Ik verpak de vissen in ruime zakken met zuivere zuurstof. Ik denk dat dit ook scheelt qua stress , helemaal als ze wat langer in de zak moeten zitten.

Hobbygroet Jos Hut
 
Inderdaad continu honger. Ze bedelen zelfs als je in de buurt van het aquarium komt.
Meestal trap ik erin, want ben steeds maar benauwd dat ze te weinig krijgen en niet groeien.
Dan is het nog lastig om te weten of je voldoende geeft, want je leest overal dat je zoveel moet geven dat het binnen 2 minuten gegeten is, maar geef je daarna nog 2x zo'n portie of nog 5x?
Inmiddels ben ik er wel achter dat blokjes gedroogde tubifex te min voor ze is. Ze kijken of het spruitjes zijn...

Ik heb vandaag geprobeerd wat fatsoenlijke foto's te maken. Schrik niet, was net op het moment van de dag dat het licht het hoogst was.
 
Hier zijn ze net aangekomen vanuit Emmen.
744386pstev_0_82_dsc_3820.jpg
 
Ach waarom ook niet nog een paar...?
238256pstev_0_82_dsc_3863.jpg


Even magneetje erachter voor het contrast.
265977pstev_0_82_dsc_3865.jpg


In de zuurstofbelletjes van de zwaardplant.
896966pstev_0_82_dsc_3868.jpg


Nou, kom op met dat voer!

919726pstev_0_82_dsc_3871.jpg


Wie zegt dat, van dat lekker woelen...? Drijfplantje is ook leuk!
432354pstev_0_82_dsc_3872.jpg
 
Vanaf de zijkant.
371676pstev_0_82_dsc_3879.jpg


Landingsbaan?
535546pstev_0_82_dsc_3882.jpg


Oh ja..., die heb ik ook nog. Die kunnen volgens mij de kleur van water aannemen, want ik zie ze nooit.
161562pstev_0_82_dsc_3885.jpg


Volgens mij alles in orde. Niet te veel aan sleutelen.
941543pstev_0_82_dsc_3890.jpg
 
Dat weet ik C�dric, maar ik gebruik ze als tussendoortje.
Als ik via de strip een erg afwijkende waarde vind, ga ik natuurlijk "echt" testen.
Zie dit maar als "AmateurScan" :zwaai:
 
C�dric Vleminckx zei:
Is zeker en vast een mooie methode die je kan toepassen.
Dat is maar de vraag als je de regels der logica gaat toepassen...
Als je strips eerst onnauwkeurig noemt zorgen valse positieven en negatieven ervoor dat je de druppeltest erbij pakt als het niet nodig was of niet erbij pakt als het wel nodig was.

15Watt zei:
Volgens mij alles in orde. Niet te veel aan sleutelen.
Het ziet er inderdaad prima uit, maar niet omdat het stripje dat zegt maar je vissen en planten het zichtbaar goed doen ;)

Nette bak :thumbs:
 
Mascha&Ivo zei:
C�dric Vleminckx zei:
Is zeker en vast een mooie methode die je kan toepassen.
Dat is maar de vraag als je de regels der logica gaat toepassen...
Als je strips eerst onnauwkeurig noemt zorgen valse positieven en negatieven ervoor dat je de druppeltest erbij pakt als het niet nodig was of niet erbij pakt als het wel nodig was.

Daar heb je gelijk in Ivo.
 
Overzicht
25462915watt_0_82_csc_3916.jpg


Beetje groen
96754415watt_0_82_csc_3914.jpg


Ze zijn er nog allemaal
31522715watt_0_82_csc_3915.jpg


Eten! en een beetje rap als het kan!
71617615watt_0_82_csc_3913.jpg


75522415watt_0_82_dsc_3921.jpg


41668315watt_0_82_dsc_3923.jpg


M'n "haring" die zich maar niet laat vangen....
15585815watt_0_82_dsc_3918.jpg
 
Gave bak man!

Netjes hoor, ook een heel mooie meubel met mooie look.
Was het wachten wel waard zeker.

Succes verder.
 
@Daniel: Dank je Daniel, ik ben er erg blij mee.

@Cédric: ja, een wat lange sluitertijd omdat ik niet wilde flitsen. Ik zal wel eens een scherpere plaatsen.
 
Prachtige foto's. Hele mooie manen.
De planten staan er goed bij.

Let er wel op, dat nitraat en fosfaat niet 0 moeten zijn.
Nitraat rond de 10 is al mooi laag hoor.
Fosfaat max 0,5 is ook goed.
Hoger mag wel, maar is mijns inziens niet nodig.
 
Dank je Marcel.
Ik kan je vertellen dat de planten echt een boost hebben gekregen sinds ik de maanvissen heb, want nu ververs ik vaker zo'n 40% water en omdat het best wel vervuilers zijn heb ik ook voor het eerst eigenlijk de bodem afgezogen.
Nadat ik dat gedaan had begon de Hemianthus (want daar was ik ook eens flink die zuigklok in gedrukt) meteen weer eens echt "baby tears" te laten zien.
Omdat ik de maanvissen zo veel/vaak voer, was ik bang dat het misschien effect op het nitraat zou hebben. Vandaar testje gekocht.
 

Terug
Bovenaan