180 liter bak waterwissels


Ach wat is dik :DD

IMG_0217.JPG


Beetje afwisselt eten geven en zolang ze jong zijn laat maar lekker eten. Natuurlijk niet overdrijven maar beter iets te dik dan te dun
 
Voorlopig nog geen zorgen maar als je goed voor je huisdiertjes zorgt heb je wel iets heeeeeeeel moois later.
Wauw! Ik kan niet wachten tot die van mij zo groot en mooi worden :LOL:
 
Vanochtend was alles goed, gelukkig. Bessie had zich keurig gedragen, en Pepper (M/V) durfde zich in het open water te begeven. Nu zwemmen de sluiers samen rond. Nicolientje's staart begint nu alweer te herstellen, dat gaat razendsnel. Ik heb inmiddels de nepplant schoongespoeld en teruggeplaatst. Gelukkig had ik een foto gemaakt van die eitjes, vond het toch wel apart. Nicolientje heeft de rest inmiddels ook alweer opgegeten. Vanmorgen kwam ook mijn testkoffer binnen, dus mocht ik vanmiddag laboratoriumpje spelen. Nitriet was < 0.05 mg/l eigenlijk vrijwel kleurloos (dit is 1 dag na de WW), gH 9, kH 6, PH 7. Alles bij elkaar geruststellende waterwaarden, zodat er hopelijk geen gunstig klimaat voor vervelende bacterien meer is.

Bekijk bijlage 301832 De eitjes van Nicolientje. Met behulp van de testkoffer kan ik hopelijk ook de baardalg onder controle krijgen.

Bekijk bijlage 301833 Pepper, de nieuwe aanwinst. Zo'n 6 cm groot nog maar, en hopelijk gaat hij/zij lekker groeien.
Bij de waterwissel vandaag moest ik even wachten voordat ik kon gaan vullen, dus maar een paar “handfoto’s” gemaakt:
Bekijk bijlage 319914
Dat gaat snel genoeg, Gwen! Pepper heeft er 8 maanden over gedaan om van klein ukkie van 6 cm te groeien tot ruim een hand vol!
 
Hoi Gwen.

Nog even uit interesse. Waar lekte precies het 2e Eheim 2213 filter? Kun je daar wat meer over vertellen?
 
Hoi Gwen.

Nog even uit interesse. Waar lekte precies het 2e Eheim 2213 filter? Kun je daar wat meer over vertellen?
Het lag niet aan de bovenste kap waar de motor in zit, want dat gaat wel gewoon goed op de andere pot. Dus in de pot zit volgens mij een scheurtje of iets waardoor het lekt. Ik zal er nog even beter naar gaan kijken.
 
Goed dat jullie het zeggen! De laatste tijd ben ik zo druk bezig geweest. Gelukkig gaat het hartstikke goed met ze. Ook water verversen gaat een stuk makkelijker nu ik een aansluiting voor de kraan heb gekocht en een tuinslang gebruik. De lamp staat ingesteld op bepaalde tijden zodat ik dat niet met de hand hoef te doen. Alles gaat helemaal goed hier dus!! 😊

Ik weet niet of jullie het zien op de foto, maar de waterpest is een heel stuk gegroeid!
 

Bijlagen

  • C4768A3F-A92B-4A39-AAB2-C35C1B8656FD.jpeg
    C4768A3F-A92B-4A39-AAB2-C35C1B8656FD.jpeg
    362.2 KB · Weergaven: 116
Haha, dat plantenpotje boven het aquarium met daarop de tekst "I will survive". Geef je de plantjes wel genoeg water? 😜😜

Mooie bak geworden!! ^^
 
Haha, dat plantenpotje boven het aquarium met daarop de tekst "I will survive". Geef je de plantjes wel genoeg water? 😜😜

Mooie bak geworden!! ^^
Het leuke is dat daar een nepplant in zit 😉 Er schijnt te weinig licht in mijn kamer om echte planten te onderhouden 🤷🏻‍♀️
 
Fijn om te horen! Je vissen zien er super uit zo te zien, mooie ronde buikjes:petjeaf:
 
Het leuke is dat daar een nepplant in zit 😉 Er schijnt te weinig licht in mijn kamer om echte planten te onderhouden 🤷🏻‍♀️
Dat vraagt natuurlijk om een foto van de nepplant..:D:)

Maar serieheus, wow wat een geweldige progressie gemaakt.
 
super hoe je alles op pakt, succes verder !!
 
Ziet er top uit en wat zullen je vissen blij zijn met je grote aquarium. Ze zien er ook erg goed uit. (y)
 
Al een paar dagen niet op het forum gekeken oeps! Maar echt heel erg leuk om te lezen al die lieve reacties :giggle: Jullie heel erg bedankt, want hierdoor weet ik ZOVEEL meer(y)

Ik heb ook even een foto toegevoegd van de nepplant :p
 

Bijlagen

  • 0E74B2B0-3952-405C-91F6-78D1B9EC4E51.jpeg
    0E74B2B0-3952-405C-91F6-78D1B9EC4E51.jpeg
    196.4 KB · Weergaven: 89

Terug
Bovenaan