2 meter bak 720liter.


Gewoon even afwachten, na een paar dagen/weekje komen ze wel tevoorschijn;)
nou denk het niet. De mesvis zit steeds onder de bladeren. De alen bewegen door de bak heen. En de poly. zitten op en tussen de takken.
Alleen de ctenopoma zie je zo nu en dan. Maar ik vind het eigenlijk wel mooi. Het zijn zulke aparte beesten allemaal dat als je ze allemaal zou zien de hele tijd het helemaal geen mooie bak meer zou zijn. maar het lijkt mij wel mooi om iets aan het oppervlakte te hebben wat zich niet verstopt. daarom ook de hejuta's alleen ik vermoed dat deze toch meer in het middenwater gaan zwemmen
 

ik heb eindelijk een beter filmpje kunnen maken. Helaas is het dan wel iphone 4 kwaliteit sinds dat de enigste telefoon was in de buurt. :oops:
 
2a9y9h0-jpg.jpg

35cjxxv-jpg.jpg

ik ben niet zo tevreden met hoe het hout hier staat. Wil het vanmiddag eigenlijk anders neer zetten.

Het ziet er niet natuurlijk uit op een of andere manier.
Iemand enige tips of ideeën hoe?
 
Zouden jullie ze in de linkerhoek doen, midden of het verspreiden?
En zouden jullie ze op de grond neer leggen of als een soort hangende wortel of op hun kop als een soort bomen?
 
Ik zou ze verspreid leggen over heel de bak met in het midden een beetje opening.
 
1ruhyx.jpg

tada, ziet er al beter uit. Zal morgen of vanavond nog een foto maken zonder iPhone 4.... :foto:

ben nog niet helemaal tevreden met die 2de tak. En wat drijfplanten (Ceratopteris pteridoides)en sprietachtige kleine plantjes zouden het mooier maken. maar het is een vooruitgang


ook dat glas vet vrij maken helpt... maakt echt veel uit
 
Laatst bewerkt:
Voila das al stukken beter op deze manier en een Zuid Amerikaans gericht biotoop is altijd een blikvanger als je het correct inricht.:thumbs:
 
Voila das al stukken beter op deze manier en een Zuid Amerikaans gericht biotoop is altijd een blikvanger als je het correct inricht.:thumbs:
(bijna) al mijn vissen zijn uit Afrika... ;) maar lijkt inderdaad wel op zon ZA cichlide bak.

bedankt voor het compliment
 
(bijna) al mijn vissen zijn uit Afrika... ;) maar lijkt inderdaad wel op zon ZA cichlide bak.

bedankt voor het compliment
Afrikaans gericht biotoop is ook prachtig en eigenlijk zijn alle biotopen mooi elk in hun eigen waarde en schoonheid.:thumbs:
 
Afrikaans gericht biotoop is ook prachtig en eigenlijk zijn alle biotopen mooi elk in hun eigen waarde en schoonheid.:thumbs:
ik moet toegeven ik heb geen idee hoe een Afrikaanse biotoop eruit ziet. Maar het zal inderdaad wel erg mooi zijn
 
die alen zijn zo leuk. Ze zijn echt handtam. Als je hand in de bak steekt komt hij/zij erop zitten en begint door je vingers heen te geleiden. Super schattig, ik ben erg benieuwd of hij/zij aaien ook prettig zou vinden als hij groter is
 
die alen zijn zo leuk. Ze zijn echt handtam. Als je hand in de bak steekt komt hij/zij erop zitten en begint door je vingers heen te geleiden. Super schattig, ik ben erg benieuwd of hij/zij aaien ook prettig zou vinden als hij groter is
Nieuwsgierig naar een video :D
 
Nieuwsgierig naar een video :D
als hij op mijn hand komt zitten? Die heb ik helaas nog niet. Probeer er binnenkort een te maken. Ze zijn op dit moment nogal dik dus vandaag/mrg geef ik ze geen eten.
Heb wel dit filmpje
hij heeft hoge kwaliteit, moet je wss wel eerst op drukken
 
Mooi filmpje Nekko en die zwarte vind ik de mooiste en je bent zeker eten aan het maken want dat hoor ik op de achtergrond hahahaha.
 
probleem...
mijn bak van 2m staat bij mijn vader. Dit is het eerste aquarium wat bij mijn vader staat. Nu is het zo dat mijn vader en stiefmoeder de vissen er hongerig uit vonden zien:stom: alsof roofvissen ooit geen honger hebben. Dus ze hebben mijn vissen eten gegeven. De dag daarvoor en daarvoor hadden ze ook al eten gehad. Dat is dus belachelijk veel voedsel voor roofvissen.
Nu kijk is vandaag in de bak. En rara een kaumlaag. En best veel nogwel. Is dit ernstig?
ik heb nu de kaamlaag eraf gehaald. Moet ik nog wat anders doen?:help:
 
Laatst bewerkt:
xds45d.jpg

de eikentakken hebben bladeren en wortels gekregen, is dit normaal?
raniok.jpg

de andere plant doet het ook goed. Hij is eindelijk wortels gaan schieten. Ben benieuwd of ik echt een soort mangrove wortels krijg in de bak
2d7fv6a.jpg
 

Terug
Bovenaan