Wat is er nieuw

2 Meter diy Zuid Amerika van Robin-S

• Onderwerp starter Onderwerp starter Robin-S
  • Startdatum Startdatum
Mooie bak en mooi visbestand.
Alleen je hebt nog steeds erg weinig planten in verhouding.
Heb je nog steeds last van algen?
Naar mijn mening zou je wel wat meer planten kunnen gebruiken (ondanks je L-nummer).

Ben aub zuinig op je prachtig visbestand. In principe is CO2 vergif voor de vissen dus ben er voorzichtig mee. Een plant is makkelijk te vervangen maar die vissen is veel moeilijker. Mijn ervaring is dat cichliden toch gevoelig zijn hiervoor (überhaupt voor vervuiling). Als de bak mooi donker is heb je ook minder last van alg 😀.
Probeer eens vallisneria, die groeit mooi lang en bedekt dan ook het wateroppervlak. Duurt even voor ie aanslaat maar dan is het net onkruid, althans bij mij 😉

Mooie bak en mooi visbestand.
Alleen je hebt nog steeds erg weinig planten in verhouding.
Heb je nog steeds last van algen?
Naar mijn mening zou je wel wat meer planten kunnen gebruiken (ondanks je L-nummer).

Dankjewel:thumbs:. Op de foto's zie je maar een klein stukje van het aquarium. Misschien heb je gelijk wat betreft de planten. Tere en moeilijke planten zijn echt een no go in mijn bak. Er zijn teveel factoren waardoor dit niet gaat werken. Denk hierbij aan te weinig en waarschijnlijk verkeerde verlichting, de Geophagussen die alles los woelen en verschillende L-nr's die de planten als snack zien.
Ik had graag gezien dat de planten die in.mijn bak staan wat meer de hoogte in gingen groeien maar vooralsnog lukt dat nog steeds niet.

• Leuk
Waarderingen: FvdP
Ben aub zuinig op je prachtig visbestand. In principe is CO2 vergif voor de vissen dus ben er voorzichtig mee. Een plant is makkelijk te vervangen maar die vissen is veel moeilijker. Mijn ervaring is dat cichliden toch gevoelig zijn hiervoor (überhaupt voor vervuiling). Als de bak mooi donker is heb je ook minder last van alg 😀.
Probeer eens vallisneria, die groeit mooi lang en bedekt dan ook het wateroppervlak. Duurt even voor ie aanslaat maar dan is het net onkruid, althans bij mij 😉

De bio co2 die ik toevoeg aan het water zal waarschijnlijk te weinig zijn om problemen te veroorzaken bij de vissen. Ik zie ook geen verstoord gedrag en ze zijn stuk voor stuk prachtig op kleur.

Dit weekend na het onderhoud zal ik eens een totaaltje posten. Dan kunnen jullie zien dat de bak groener is dan dat jullie denken 😉.
Er staat aardig wat waterpest in de bak. Valisneria gigantea staat er ook in en begint langzaam aan te slaan. De crypto's zijn bij mij het onkruid momenteel.

kan ik enkel maar bevestigen! Erg mooie vissen!

20190610_163335.jpg

Totaaltje is van vanmiddag na een flinke snoeibeurt. Vooral de waterpest groeit ontzettend hard maar de Valisneria gigantea begint er nu ook zin in te krijgen. De crypto's beginnen op de meest vreemde plaatsen in de bak te stekken en doen het ook enorm goed.
Sinds ik overgestapt ben van csm+b naar Tenso plantenvoeding zijn mijn planten er zichtbaar op vooruit gegaan.
20190610_163237.jpg
20190610_163255.jpg

Mooie en vooral GROTE bak, de vissen zijn ook gaaf:thumbs:
Ik las een stukje terug dat de kleur van de T5 buizen (840) misschien het probleem zou zijn voor de haperende planten groei, maar de 840 is juist heel geschikt voor planten.
Wat je zou kunnen doen is combineren van kleuren, 830 en 865 gaat heel goed, waarbij de 865 wat dieper in het water dringt vanwege het hogere blauw aandeel, wat dus goed uitkomt bij deze redelijk hoge bak.

Laatst bewerkt:
Thanks voor je input Patrix :thumbs:
Ik had al voornemens om de tl lampen te vervangen door 865. Dit mede omdat ik de gelige kleur van de 840 een beetje zat begin te worden.

Graag gedaan, allleen de 865 kan wel maar dan mis je wel de rode tint die dus wat meer in 830/840 zit.
Zelf heb ik ook 865 en 830, de 865 zit dan aan de voorkant en zo lijkt de bak ook niet zo geel. en heb ik achterin toch nog genoeg rood voor de plantjes.

840 en 865 zou ook nog kunnen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan