200*60*70 van Theelepel


T

Theelepel

Guest
Na mijn 80 bak is het toch echt tijd voor wat groters, dus een 200 bak.. Hieronder wat foto's.

Ik ga het lekker rustig aanpakken en hoop volgend weekeind toch wel wat water in de bak te hebben.
Zo stond hij bij de vorige eigenaar;
4Ru2AD5XXPARnkbLYn7MLmflcpKh4D9q.jpeg

4Ru2AD5XXPARnkbLYn7MLmflcpKh4D9q.jpeg

Op de plek zetten bij ons thuis;
4Ru2AD5XXPARnkbLYn7MLmflcpKh4D9q.jpeg

daar staat ie dan;
4Ru2AD5XXPARnkbLYn7MLmflcpKh4D9q.jpeg

De grote schoonmaak;
4Ru2AD5XXPARnkbLYn7MLmflcpKh4D9q.jpeg

voor;
4Ru2AD5XXPARnkbLYn7MLmflcpKh4D9q.jpeg

na;
4Ru2AD5XXPARnkbLYn7MLmflcpKh4D9q.jpeg

alvast wat water erin (en nadat hij vol was weer eruit, even spoelen om het kleine beetje natuurazijn weg te krijgen);
4Ru2AD5XXPARnkbLYn7MLmflcpKh4D9q.jpeg


Zo staat mijn 80cm bakje erbij, mooi alles laten uitgroeien zodat het in de grotere bak kan;
4Ru2AD5XXPARnkbLYn7MLmflcpKh4D9q.jpeg



todo;
-Elektra aansluiten
-pvc leidingwerk aansluiten
-reactor plaatsen
-grind spoelen en plaatsen
-bioloog schoonmaken
 
zag de foto van vorige eigenaar en wilde al doorklikken maatr zag toen je eigen 80cm....haha dat komt helemaal goed dit succes !
 
Mooi, die heb je proper gekregen!
Ik ben benieuwd wat je van de 200 gaat maken want die 80 is echt prachtig..
 
Mooi formaat die 2 meter maar vind het zelf zonde om je 80cm als donor te gebruiken,staat er zo geweldig bij! ;)
 
gaaf hoor 2 meter, kan je je lol mee op.
weer een plantenbak?
 
Bedankt allemaal,

Ja het word weer een plantenbak, en het is of de 80cm als donor gebruiken of alles de kliko in, het aquarium verdwijnt zoiezo.
Ik hoop dat de 2meter net zo mooi word als de 80 cm, het zal wel enige maanden duren voordat alles naar wens is...
 
Mooie grote bak zeg! En wat een plaatje is je 80cm! Dit kan niet anders dan goedkomen met de 2.00.

Gr Robin
 
Ik ben enorm benieuwd naar hoe het er binnenkort gaat uitzien. Als ik naar je 80cm kijk, wat een prachtig bakje is dat! Komt helemaal goed! Zo'n mooie bakmaat is het je 2m. Ik ben curieus naar het bestand dat er in komt ;).

Groetjes
Wendy G.
 
Kleine update,
Planten staan erin, kunnen nu mooi groeien. Bioloog krijg ik niet stil genoeg, durso overstromen geprobeerd, met de Maanvis in Nijmegen gesproken hun oplossing geprobeerd dat werkte ook niet, dus ik ga weer over naar 2 ( misschien 3 ) potfilters van 1200 l/u
Hieronder wat foto's;
UwpYEX33hjl78rL23HUywmUDteuSqIxO.jpeg

UwpYEX33hjl78rL23HUywmUDteuSqIxO.jpeg

UwpYEX33hjl78rL23HUywmUDteuSqIxO.jpeg
 
Wat was hun oplossing dan? Ben gewoon benieuwd ;) Een bioloog is wel een stuk makkelijker als ie eenmaal goed draait :) Bij wijze van geen omkijken meer naar.
 
Ziet er mooi uit.
Klopt het dat de vallisinera er niet meer instaat?
Wat heb je op de bodem liggen voor bodembedekking?
 
De 2 overlopen waren uitgerust met zogenoemde durso pipes, die kwamen onder het aquarium samen en liepen door een kogelkraan in een bioloog.

Na overleg met de locale aquarium zaak heb ik de buis die de 2 overlopen verbond doorgezaagd en zogenaamde stand pijpen (?) gemaakt, 1 iets lager als de andere, de andere is dan de noodoverloop die rechtstreeks in het bioloog komt. De rechter ( in dit geval de korste ) word met een kogelkraan geknepen zodat hij geen valse lucht zuigt en op een zodanige manier dat de pomp niet droog komt te staan, en de andere overloop niks doet.

Buiten dat dit een enorm afstel werk is, werkt het voor geen meter, ik hoor constant water klotsen/lopen in de leidingen, het lijkt wel of iemand staat te douchen achter me.

Plan is nu om van de 2 overlopen 40mm 25mm te maken en deze te gebruiken als water toevoer voor de pompen en dan 2 uitstromen te maken aan iedere kant van het aquarium 1.

Hieronder wat foto's van de huidige situatie;
nieuwe situatie;
VDVQh5qML-hj23Jb3GGzo_Xb2gVtIW04.jpeg

VDVQh5qML-hj23Jb3GGzo_Xb2gVtIW04.jpeg
 
Melle001 zei:
Ziet er mooi uit.
Klopt het dat de vallisinera er niet meer instaat?
Wat heb je op de bodem liggen voor bodembedekking?
Klopt, de valisneria en de gekrulde bodembedekker staan er niet meer in.
Op de bodem ligt 110kg Dennerle quartsgrind zwart.
 
Zo we zijn weer even verder, het is even afwachten of ik het met deze verlichting ga redden ( 6x 30 watt T8) of toch over moet naar T5....

Hieronder weer een foto van hoe de bak er nu bijstaat, rechts staat de myriophyllum roraima er niet zo mooi bij maar probeer van het snoeiafval toch nog wat plantjes te laten groeien :LOLL:

tzg54lISVzyaCaC0wVDYQVQYJxktcp8r.jpeg
 
dankje!Hoop dat het snel nog wat beter gaat.
 
Mooi hoor. :petjeaf:
Dat hout in het midden heb je daar een (Java)varen opgebonden?
 
Ziet er mooi uit zeg! Hoe heet die plant linksvoor en de plant die je rond de voet van het hout hebt staan? Zeker die rond het hout ziet er mooi uit
 
Om het hout zit inderdaad een javavaren de Microsorum pteropus �Trident� om precies te zijn. Hoe de plant linksvoor heet weet ik niet meer :sorry:


Weer eens tijd voor de wekelijkse update;

Weer wat veranderd aan de uitstroom, voorlopig lijkt dit een stuk beter.Verlichting blijft nog wel een grote vraag, ben al druk aan het kijken voor goedkope armaturen met T5...

enh6fvvfafScW_Dn6c7mMfGLgIHe5-X8.jpeg
 
Theelepel zei:
Om het hout zit inderdaad een javavaren de Microsorum pteropus �Trident� om precies te zijn.
Mooie varen soort. Zal eens gaan kijken. Mooi totaaltje weer. :)
 
Ph is ingesteld op 6.57 en dat lijkt de laagste waarde voor de garnalen, wellicht kan ik volgende week nog iets lager, nu is de co2 uit vanwege een kuurtje sera baktopur direct. met als gevolg geel water....
JjKfjbLdXxs2z_pfXuyGrssQ1Fn5lFer.jpeg
 
Ik vind het alsnog erg mooi om te zien
 
Zie er inderdaad nog steeds goed uit.
 
Kuur zit erop, nu tijd voor een "frisse" foto;
2QI_O5oN5D5mkNww-omTjuE6RCrl47My.jpeg

Sta nog steeds open voor herinrichtings voorstellen
 
Prachtige bak !
 
Hierbij de wekelijkse update;
sSShhSR4JdoKIkC7o1bzT1WEveEIU3MO.jpeg
 
Heel mooi,

Klein dingetje, aan de linkermidden kant de overgang van laag naar hoog. Je gaat van laag, bodembedekker naar hoog en daarna achterwand. Persoonlijk vind ik een zachtere overgang van laag mooier. Maar waarschijnlijk lukt dat niet ivm groot veld lage planten.

Welke Ph en Kh heb je nu inde bak?
 
ziet er fris een helder uit!
erg mooi
 

Terug
Bovenaan