Wat is er nieuw

200*60*70 van Theelepel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Theelepel
  • Startdatum Startdatum
Melle001 zei:
Heel mooi,

Klein dingetje, aan de linkermidden kant de overgang van laag naar hoog. Je gaat van laag, bodembedekker naar hoog en daarna achterwand. Persoonlijk vind ik een zachtere overgang van laag mooier. Maar waarschijnlijk lukt dat niet ivm groot veld lage planten.

Welke Ph en Kh heb je nu inde bak?
Bedankt, en inderdaad er moet nog wat komen tussen de bodembedekker en het hogere..

PH is 6,55 en KH is 5

Heb het gras wat uitgedund verder niet veel gedaan;
Y94F41Xi4Zy4hPUCtVDxI452F8XPOBT0.jpeg

Prachtig hoor, bodembedekkers gaan goed zo te zien. 🙂

Prachtige bak!
Hij lijkt alleen geen 2 meter, en dat is in dit geval een positief punt. Komt alleen misschien niet zo over. 😛

Mooi ingericht.
Waarom een kuurtje eigenlijk?
Ik zie alleen wat guppen en garnalen, ga je je bestand nog uitbreiden of blijft het hierbij?

Er zitten 25 roodkop zalmpjes
12 rasbora galaxy
20 axelrodia stigmatia
en 15 hengeli espei

in de bak, de 4 guppen die erin zaten zijn er al een hele poos uit, daarnaast zitten er inderdaad veel vuurgarnalen in.

Kuurtje was omdat ik blijkbaar een bacterie had die mijn vissen doodde.

Ziet er mooi uit, alles groeit mooi door.
Allen vind ik het jammer dat je boompje nu weg begint te vallen tegen de plant die erachter staat. Je boompje wat echt een mooi punt in de bak.
Het kan ook zijn dat de foto een vertekend beeld geven dat weet ik natuurlijk niet.

Ben het wel met Melle eens, maar....het hangt er natuurlijk maar net vanaf wat het doel van het "boompje" is. Als het echt alleen maar voor de worteling van de plantjes is en diepgang op die hoogte te creeeren mbv die planten dan heeft hij natuurlijk geen doel als "boom". Als gezegd, als boom is hij wel erg leuk, maar valt hij weg. Mooie bak trouwens!

De wekelijkse update;
_mlTGvgSHEPRFnhGJ1c0IcvCLDjBjaeT.jpeg

Tevens nu links en rechts op de zijruiten een spraybar gemonteerd, de pompen komen dus niet meer samen in dat afschuwelijke pvc uitstroom ding... Hopelijk zorgt dit voor net dat beetje betere stroming, helaas is het bij de bodembedekkers nog wel wat weinig(de stroming).

Dat van de boom, zal eens nadenken hoe ik dat kan oplossen, wellicht een straatje er achter langs laten lopen met wat laag spul, zodat je langs de boom naar de achterwand kijkt....

vandaag even met de "echte" camera gespeeld ipv de telefoon;
totaal;
ovnEG0jZtsW5vNUlIH60IPalzCnYXxz3.jpeg

links;

midden;

rechts;

Aquarium is niet speciaal schoongemaakt of iets voor deze foto's dus gewoon een random opname van een doordeweekse dag

Mooi totaaltje zo. Fijne kleurcontrasten en mooie lijnen.

Zeker een mooie bak! Ik blijf hem volgen!

Denk dat ik deze week helemaal niks aan het aquarium ga doen en het lekker laat groeien.. maar twijfel nog haha

oCM-ozl_zlQBGSRdGY0i04tGlguU8H4x.jpeg

Ik laat ook de bak wel eens 'verwilderen', heeft ook wel wat en je kan dan met een flinke snoei het mooiste behouden. 🙂

Niks aan doen,het is een plaatje.

mooie bak, je bak een weekje met rust laten lijkt mij ook een goed idee.

Prachtig zeg!! Hoe heet de rode plant links van het midden?

Bedankt voor alle leuke reacties!
@saskia, dat is de ludwigia repens mini red, gekocht bij de Maanvis in Nijmegen.

Bedankt theelepel, had ik laatst toch beter tussen de plantjes daar moeten kijken 🙂

Volgens mij hebben ze ze niet altijd, stonden wat aan de rechterkant....niet te verwarren met de normale grote ludwigia natuurlijk die staat er ook.

Na een week niks gedaan te hebben nu even flink gesnoeid, hopelijk houden ze het weer een week of 2/3 vol 🙂
GxnJcYG723KoQujNDf63z47N9gEcgYz9.jpeg

Prachtig!

22-01:
FFzajlK8i4ji94-mHpft2AiOwAV0_DV7.jpeg

28-01:
FFzajlK8i4ji94-mHpft2AiOwAV0_DV7.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan