250x60x70 van Nanoe


Molly's gekozen omdat mn man die wilde.
Guppen wilde ik sowieso al niet.
Dus was idd molly's of zwaarddragers, dus toen werden het molly's.
Oh ja, partners hebben soms ook nog wat te zeggen 😇 😜
 
Het is mede de simpelste en makkelijkste vis die snel voor nageslacht zorgt,stelt weinig eisen.
 
Bodemrot na een half jaar, echt waar je op zit te wachten als al je planten net lekker zijn geworteld.
Waar het precies aan ligt is een beetje een raadsel.
In ieder geval vanmiddag nieuw zand gehaald, een grindmat en aan de slag gegaan.

Raoul is hier bezig om het worteldoek onder de grindmat uit te halen. Zat nogal vast.
20200828_170259.jpg


En vervolgens bak leeg halen, vissen vangen, planten eruit, hout en steen eruit...
20200828_182533.jpg


Wordt vervolgd
 
Hebbie slakken?
Ik heb tylo slakken dacht ik maar die gaan in de nacht de hele bodem door en woelen de stukken om wat m’n geophagusen overslaan.
Daarmee blijft de bodem in beweging en dus ook bijna geen kans op bodemrot
 
En hier zeggen we altijd..niet met je voeten op de bank...enig voordeel is dat je geen keukentafel of trap nodig hebt.
 
Wat een geweldig plaatje zo op de rand van de bank met schep. Succes met de verbouwing! Hoe zag je dat hij tot was, de bodem?
 
Poh vervelend zeg! Wat is de reden dat je een grindmat gebruikt?

Het lijkt mij juist dat het daarin lastiger is om het zand in beweging te houden? Maar ik zal het wel mis hebben, want zie het veel voorkomen hier op het forum. :)
 
Nou de bak zit weer bijna vol.
Zijn een paar uur bezig geweest, maar het is gelukt.
Morgen eens kijken hoe alles erbij staat.

Morgen ook even vragen beantwoorden ;)
 
Wat voor zand had je in eerste instantie en voor welk zand heb je nu gekozen?

Misschien ff wat extra verversen naar de standaard waterverversing om evt bacteriele klap op te vangen tot de bodem weer "actief" is
 
Wat voor zand had je in eerste instantie en voor welk zand heb je nu gekozen?

Misschien ff wat extra verversen naar de standaard waterverversing om evt bacteriele klap op te vangen tot de bodem weer "actief" is

We hadden aquariumzand 0,4-1,1 mm.
Nu filterzand 0,7-1,4mm. Iets grover dus.

We gaan even in de gaten houden wat de waarden doen.
Iedere dag even meten. Opzich zou het bioloog voldoende bacteriën moeten bevatten om het op te vangen.
 
Wat een ellende zeg! Heel veel succes met de grote aquariumverbouwing:thumbs:

Maar als ik het goed begrijp doe jij Raouls aquarium en hij die van jou :DD

En zie ik dat nou goed, heeft je zoontje superpowers :eek: Hij kan vliegen;))

Dat heb je goed begrepen :DD

En idd, de oudste kan vliegen.
Is veranderd in een soort kangaroo met vleugels.:LOL:
 
Toch knap. Hoe ik op geen van de foto's voor kom.... Je zou er bijna wat van gaan denken.
 
Hebbie slakken?
Ik heb tylo slakken dacht ik maar die gaan in de nacht de hele bodem door en woelen de stukken om wat m’n geophagusen overslaan.
Daarmee blijft de bodem in beweging en dus ook bijna geen kans op bodemrot

Ja appels en toren. De torenslakjes zijn zich nog aan het vermeerderen, dus uiteindelijk woelen zij de bodem ook wel om.
En denk dat de geophagussen de rest zullen doen.

Moet nog even kijken welke ik precies wil. Eerst de bak maar weer op orde. En de planten even de tijd geven om hun wortels weer op orde te hebben.
 
Het was een leuk klusje.
Ik heb weer genoten.
 
Echt als ik hulp nodig heb van Judith hoef ik het haar maar te zeggen en ze staat voor me klaar hoor.
Maar morgen is het niet nodig iets bij mij te doen.
 

Terug
Bovenaan