250x60x70 van Nanoe


Ja gaat prima hoor. Vissen zwemmen nog 😝
Echter beplanting momenteel niet helemaal zoals ik zou willen.
Heb 1 grote plant eruit getrokken en hetgeen ervoor in de plaats is gekomen groeit voor geen meter.
Dus even bekijken wat nu.
 
Onderhoud...
 

Bijlagen

  • IMG-20211231-WA0010.jpeg
    IMG-20211231-WA0010.jpeg
    164.5 KB · Weergaven: 94
  • IMG-20211231-WA0021.jpeg
    IMG-20211231-WA0021.jpeg
    178.2 KB · Weergaven: 94
Hebben de slakken populatie wat uitgedund.
Meer stenen in de bak geplaatst (om de, naar de bodem verplaatste spraybar te verbergen)
De bak even goed schoon gemaakt
Raoul had wat plantjes mee genomen

Na foto's als de mist is opgetrokken
 
Gok op het vuil van de bodem te “blazen”
Dit, maar vooral.

We hebben een 35mm pvc spraybar met 5 uitgangen. Daar komt relatief veel water uit verspreid door de bak maar het komt er niet onder grote druk uit (vanwege de uithangen) dus ik twijfelde over genoeg stroming in de onderste waterlagen.

We werken met een overloop dus de rommel moet er aan de achterkant aan bovenkant uit terwijl de spraybar het vuil juist vanuit daar naar beneden duwt.

Ik hoop door nu vanuit onder het water omhoog te duwen langs de voorruit dat we minder deadspots op de bodem hebben, voeding daar beter komt. En dat we meer zweefvuil de overloop in krijgen..

Aan de andere kant van de bak heb ik stroming pompen geplaatst om het vuil de goede kant op te duwen en het oppervlak in beweging te houden.
 
Dit, maar vooral.

We hebben een 35mm pvc spraybar met 5 uitgangen. Daar komt relatief veel water uit verspreid door de bak maar het komt er niet onder grote druk uit (vanwege de uithangen) dus ik twijfelde over genoeg stroming in de onderste waterlagen.

We werken met een overloop dus de rommel moet er aan de achterkant aan bovenkant uit terwijl de spraybar het vuil juist vanuit daar naar beneden duwt.

Ik hoop door nu vanuit onder het water omhoog te duwen langs de voorruit dat we minder deadspots op de bodem hebben, voeding daar beter komt. En dat we meer zweefvuil de overloop in krijgen..

Aan de andere kant van de bak heb ik stroming pompen geplaatst om het vuil de goede kant op te duwen en het oppervlak in beweging te houden.
Om die reden heb in dus een voorzet paneel gemaakt voor m’n overloop
CE59151E-E9E4-4D4C-A548-F478F94E5634.jpeg

Nu voer ik dus ook vuil af via de bodem
 

Terug
Bovenaan