250x70x70 van Erwin1982


Nee hoor, de regani zal alleen jagen op eventueel jongbroed, het zijn echt dwergcichliden, maar wel rovertjes.

Maar om de domper even te benadrukken... de deal is me door de neus geboord dus voorlopig geen discussen. Ik ga wel de bak ombouwen naar ZA maar ik begin dus met tetra's etc ipv met discussen. Helaas....
 
Jammer dat het zo gelopen is Erwin. Tegenslag op tegenslag. Gelukkig heb je wel je favoriete discus in het vooruitzicht, zodat je iets hebt om naar uit te kijken. Misschien is het ook maar goed dat je even rustig aan kan doen, met de derde op komst (waarvoor gefeliciteerd!).

Heb je al een beter beeld van wat je bij je discus wilt gaan houden? Ik heb zelf niet zoveel met discussen, maar de eventuele medebewoners vind ik wel interessant!
 
Momenteel ben ik bezig met een groep van 10 S. tarzoo, lijken erg mooie vissen te worden.
Daarbij wil ik een groep van moenkhausia copei, wat L-nummers, wat dwergcichliden en iets van biotodoma cupido
 
Hoe is het met de bak Erwin?
Hij ziet er niet uit, maar ik heb de uitval weten te stoppen. Het probleem was de combinatie tussen de zandbodem en de laag turf daarop... uiteindelijk zijn de vissen vergiftigd.

Ik heb bij Utaka een groep van 10 groene discussen gereserveerd zitten. Er zijn nogal wat losse eindjes die eerst door hem geregeld moeten worden voordat mijn Borneo die kant op kan. Daarna moet ik de bak herinrichten en dan, als de deal netjes zal zijn, komen de 10 tarzoos deze kant op en ben ik na een aantal jaren weer terug met waar ik ooit mee begon en nooit mee had moeten stoppen.
 
Dat is goed nieuws.
Had je voorheen ook Tarzoo's?
Nee, ik had de aequifasciatus, de bruine discus. Ik vind de tarzoo normaliter wat minder uitgesproken van kleur. Maar degenen die ik heb gereserveerd zouden wel eens erg mooi kunnen worden dus vandaar dat ze het gaan worden mits de prijs me aanstaat.
 
En het is natuurrijk een leuke start, ik kan er altijd nog 5 golden semi royals bij plaatsen als ik er aan kan komen natuurijk.
 
Even op youtube getarzood, zijn ook heel mooi hoor.
Golden semi, is dat ica red?
Nee, golden heeft betrekking op de basiskleur van de vis, semi royal houdt in dat de blauwe strepen niet geheel over de vis naar achter lopen.
Ica red... red heeft betrekking tot de roodbruine basiskleur en het ica type houdt in dat de middelste bar van de vis heel prominent aanwezig is.
 
Zo bestaat er ook golden ica, en heb je ook royal of semi royal red, ica brown, ga zo maar door.
 
Nou mensen, de deal is rond. Kost me nog zat maar ik heb een groep van 10 relatief jonge discussen, wildvang S. tarzoo, voor een alleszins zeer redelijke prijs...
Mijn huidige bestand zal in een showbak bij Utaka haar rondjes gaan zwemmen maar deze bak is nog niet klaar. Dus het duurt nog even voor mijn huidige vissen zullen worden uitgevangen, maar daarna zal Erwin weer zijn geliefde discussen hebben... Yessss
 
Nu mag je weer meedoen met de club.
Blijven de mooiste zoetwatervissen.
Gefeliciteerd.
 
Zie hier een impressie
 

Bijlagen

  • 20201224_154005.jpg
    20201224_154005.jpg
    370 KB · Weergaven: 79
Ongeveer de helft van de groep heeft nu al rode stippen op de flank. Er zit één minder mooie tussen maar die is ook nog erg jong.
 
Hyphessobrycon wadai is ook een mooie tetra voor erbij...
 
Nou mensen, de deal is rond. Kost me nog zat maar ik heb een groep van 10 relatief jonge discussen, wildvang S. tarzoo, voor een alleszins zeer redelijke prijs...
Mijn huidige bestand zal in een showbak bij Utaka haar rondjes gaan zwemmen maar deze bak is nog niet klaar. Dus het duurt nog even voor mijn huidige vissen zullen worden uitgevangen, maar daarna zal Erwin weer zijn geliefde discussen hebben... Yessss

Ah ja, de showbakken bij het Azië-gedeelte stonden nog leeg inderdaad.

Hoe warm zal je ze laten zitten? Kan ik ook een oogje in het zeil houden voor bijvissen.
 
Nou gefeliciteerd Erwin, mooie vissen.
Hoe groot zijn ze eigenlijk en begin je gelijk met de lage temperatuur of houd je ze in het begin toch nog wat hoger?
 
Mooi Erwin. Begrijp dat je over stag bent gegaan. En mooie zaak, moet er weer eens langs.
 
Nou gefeliciteerd Erwin, mooie vissen.
Hoe groot zijn ze eigenlijk en begin je gelijk met de lage temperatuur of houd je ze in het begin toch nog wat hoger?
Ze zijn tussen de 11 en 14 cm vermoed ik... ik houd ze niet te hoog, dat wil ik alleen doen bij eventuele ziekteverschijnselen.
 
Mooi Erwin. Begrijp dat je over stag bent gegaan. En mooie zaak, moet er weer eens langs.
Fijne zaak, fijne jongens... kom er meermaals per week. Behoor zo langzamerhand tot de inboedel. Echt een aanrader. Ze hebben de zaak weer wat verbouwd.
 
Ik was straks effe bij Utaka, de centjes brengen, en toen bespraken we de optie om bij deze discussen, wildvang Colombia, een groepje manen WV Colombia te plaatsen.. nu heb ik geen ervaring met maanvissen, dus graag wat advies gevraagd
 
Het kan.
Maar persoonlijk zou ik voor 1 grote groep Manen of 1 grote groep Discus gaan.
Niet voor een mix.
Je bak ziet er veel rustiger uit met een flinke groep van 1 soort en 1 kleur.
 
Over het algemeen zijn Manen iets pittiger dan de rustige discus.
Betere jagers en een grotere concurrent tijdens voeren. Ik zou het gewoon niet doen.
 
Hadden ze nog wat leuke stukken hout liggen bij Utaka?
En dan bedoel ik niet die mega dingen buiten.
Ik zoek een paar stukken Mangrove.
Bij vkc heb ik de laatste meegenomen.
 

Terug
Bovenaan