250x70x80 krijgt een grote verbouwing


Inderdaad een prachtige vis die je hebt zwemmen in een bak om jaloers van te worden! Keep going!
 
Wauw! Het blijft echt de mooiste vis van dit forum vind ik!

De bak is natuurlijk ook erg mooi!:daisy:
Meer:foto:;)
 
Wss waren de draden van aluminium dan.. is een stuk goedkoper dan koper.
Je hebt ook alle solderingen afgekit neem ik aan?
 
Thanks voor de leuke reacties :D

Ja de draadjes waren inderdaad zilverkleurig. Nu alles vervangen door koperdraad. De soldeerpunten vallen onder de lenzen en die zitten netjes ingepakt met kit :regen:
 
Blijft mooi.

En ik wou dat ik zo handig was met electronica/verlichting...
Als je weet hoe een soldeerbout aan moet is alles aan te leren ;)

Thanks voor de leuke reacties :D

Ja de draadjes waren inderdaad zilverkleurig. Nu alles vervangen door koperdraad. De soldeerpunten vallen onder de lenzen en die zitten netjes ingepakt met kit :regen:
Verklaart een hoop :p
Wel goed ontvet voor het kitten?
Niet dat dadelijk je harskern van je tin roet in het eten gooit
 
Het is super simpel. Gewoon 11 ledjes in serie verbonden. + naar - en een driver/adapter erbij.

Jazeker alles goed ontvet.
 
Super knap hoe je dat allemaal 'even' doet.

En sushi is al weer lekker gegroeid zeg! :D
 
Van grote verbouwing naar grote sloop :'(

Helaas of jippie maar we gaan verhuizen en de bak kan niet mee. We moeten midden in de winter opleveren (raam eruit kan dan bijna niet omdat kit niet hecht met die temperaturen) en het zou me een vermogen aan mankracht en euri's kosten om de bak te verhuizen. Niet 1x maar 2x.....

Het huis wat we gekocht hebben is een verbouwproject dus de bak zou ook niet even naar binnen geschoven kunnen worden maar moet een tijdje naar de loods. Tegen de tijd dat ik hem eindelijk in huis kan zetten is mn kogelvis zo groot geworden dat ik er nog maar een jaartje plezier van kan hebben.

Dus helaas......volgende maand wordt hij voor zoveel mogelijk bruikbare onderdelen gestript en daarna gaat de sloophamer erin :rolleyes:

Op 1 na verhuizen mijn lieve visjes natuurlijk ook mee. Voor hen heb ik de afgelopen weken een compleet mobiele en verplaatsbare quarantainebak gemaakt zodat ze wel lekker bij ons binnen kunnen staan maar ik ze toch aan de kant kan rollen als dat nodig is voor de verbouwing.
IMG-20171112-WA0004.jpeg


Zodra we het grove werk binnen grotendeels gedaan hebben en het huis een beetje op orde is ga ik zo snel mogelijk beginnen aan de bouw van een nieuwe bak. Ons nieuwe huis is 2x zo groot als wat we nu hebben dus de bak moet van mij dan ook minimaal 2x zo groot worden :engel:. Ik hoop straks richting de 4000L te gaan.

En als je het huis dan toch gaat verbouwen dan meteen goed..... Dus er komt een watertoevoer en afvoer zodat ik er een continu verversingssysteem op kan zetten :D
 
Gefeliciteerd met je nieuwe huis! En oei lastig dat het qua aquarium even niet anders kan. Gelukkig wel meteen veel voorpret, 4000 liter, oef! Veel succes met de verbouwing!
 
Thanks allemaal. Ik zal zeker een nieuw topic openen als ik de nieuwe bak ga bouwen :D
 
Wel een pittige verbouwing als ie 2x zo groot gaat worden :p

Hoop dat je weer een kogel vind met zoveel karakter als sushi
 
Hahaha nee als de kogel weg zou moeten dan doek ik de hele hobby op hoor. Heb niet zoveel met vissen in het algemeen maar kogelvissen vind ik geweldig :smitten:
 
Zo'n kogel kun je toch niet weg doen? Net als mensen die honden of katten weg doen, snap ik ook niet.... Zou het niet kunnen!
 
O gelukkig, ik dacht ook dat sushi weg moest.
Maar hij kan straks juist genieten van een groter huis!
En jullie ook!

Heel veel verbouwplezier gewenst!
 
Behalve de dwergkogels, F8 en sap worden eigenlijk alle kogels solitair gehouden omdat ze territoriaal en zeer agressief tegen soortgenoten kunnen zijn.

De mbu is 1 van ze zachtaardigste soorten maar ze worden ook heel erg groot. Daar heb je nogal wat ruimte voor nodig zodat ze elkaar uit de weg kunnen. Het is ook niet dat je ze even makkelijk apart zet of 1 herplaatst. Er kleven dus risico's aan. Ik weet wel verhalen van mensen die ze met 2 of zelfs meer houden. De ene keer met meer succes en goed welzijn van de vissen dan anderen. Mocht het gaan passen om echt een enorme nieuwe tank te plaatsen dan wil ik het misschien wel gaan proberen met een kleine mbu erbij te zetten.
 

Terug
Bovenaan