Wat is er nieuw

2de Nano Cube 30l (Mandykuh)

Mandykuh

Well-known member
Lid geworden
5 november 2012
Sinds 5 minuten staat bak nummer 2 op 😀
Interne hoekfilter van Dennerle met baby protect.
Witte bodem en drijvend hout haha.
Er komt een klein spotje of ledje op qua verlichting.
De bak staat in de keuken en boven de bak hangt een kastje er daaronder komen of spotjes of ledjes te hangen.
Uiteraard niet van die mega felle.

Hoe wie en wat geen idee maar wil wel geheel anders dan mijn andere nano 😀

Zo staat de bak en nu bij hihi.

1267076_234271456729681_441343060_o.jpg

Haha leuk hoor,het virus wordt erger en erger... 😉

Seabait zei:
Haha leuk hoor,het virus wordt erger en erger... 😉

Ja haha maar hier komen geen twers in of cr of cb ofzo want is geen verlagende bodem.
2 bakken met dezelfde garnalen is ook maar hetzelfde he 😉

littlebigworld zei:
Loopt uit de hand 😉

Nee joh hahaha ik mag nu wel echt geen bak meer erbij halen 😀

Ik ga eens zoeken welke garnalen geen ph verlagende bodem nodig hebben 😉

Tijgers!
Dan nog een bakje erbij, kruisen met CR, heb je TiBee
Echt super gaaf en mooi

Kan ik ook de ''lelijke'' cr erbij gooien haha tijgers heb ik voor gekeken maar die vind ik niet 1 2 3 hier in de buurt...

Leuk! nog een bakje
Tijgers wonen in india, niet om de hoek nee 😉

Inuz zei:
Leuk! nog een bakje
Tijgers wonen in india, niet om de hoek nee 😉

Hahahahaha 😛

In een straal van 50!!! km staat voor mij niet veel keuze tenzij ik bij een zaak wil kopen...

Yeeeej, nog een bakje om bij te houden 😀
Hoe veel liter is deze?

nick_vis zei:
Yeeeej, nog een bakje om bij te houden 😀
Hoe veel liter is deze?

Ook deze is 30 liter. Het is precies dezelfde bak alleen heb ik hier dan de interne filter in en geen orginele lamp van dennerle.
Tevens gewoon een zwarte achterwand.

Ik heb hier en daar al ideeen opgedaan morgen even kijken of het ook haalbaar is 😀

Nou de keuze van welke garnalen erin komen is gevallen.

Nu kijken of het haalbaar is en of ik wel aan de garnalen kan komen die ik nodig heb...
Dus het inrichten kan beginnen.

Even iemand nodig om mee te kijken of dit klopt.

Caridina cf. cantonensis die met elkaar kunnen kruisen:

bijtje (bee, bijengarnaal,
crystal black, black crystal, black bee, driekleurgarnaal, CB)
blauwe tijger (tiger blue)
blauwe vlekjesgarnaal
blue bolt (smurfgarnaal)
blue bolt x kingkong
crystal red (red bee, red crystal, CR)
incredible hulk
geeloog tijger (tiger yellow eye)
geeloog blauwe tijger (tiger blue yellow eyes)
king kong
orange tail tiger
panda
rode tijger (Rode tijgergarnaal, tiger red)
snow white
super red (super crystal red)
tijger (tijgergarnaal, tiger)
vlekjesgarnaal
witte bij (witte bijengarnaal, wit bijtje, white bee)
witte tijger (white tiger)
zwarte tijger (tiger black)

MAAR boven genoemde kruisen dus NIET met onderstaande he?

Neocaridina cf. heteropoda met uitzondering van de Caridina babaulti.

blauwe garnaal
vuurtjes (= vuurgarnaal, red fire, fire red, cherrygarnaal)
Sakura
Regenboogjes
geeltjes (= citroentjes, citroengarnaal)
Okayama

Deze kruisen dus enkel weer met elkaar en niet met de Caridina cf. cantonensis soorten he?

Nou we kunnen nu officieel beginnen met aankleden. Er komt toch een ph verlagende bodem in.
Ik ga proberen om CR/CB en tijgers samen te kweken! Manlief wilt ook vuurtjes maar of dat gaat zien we wel.

Dit word dus een pittige klus vooral omdat er maar vrij weinig over te vinden is.

een nadeel van vuurtjes (en aanverwanten) is dat ze meestal sneller kweken dan de CR/CB en tijgers. waardoor de CB/CR en tijgers minder gaan kweken.

of dat waar is weet ik niet maar je leest het wel eens...

er is wel een oplossing voor 😛 😛

nog een bakje 😀

Dan gaan de vuurtjes gewoon in de rio he 😉

als ze daar maar geen snack worden...

Welnee, als je genoeg schuilplekken hebt en je begint met een goed aantal kweekt het sneller dan je vissen kunnen eten 😛

Moet je wel zeker weten dat de garnaaltjes de kans krijgen die schuilplekjes te vinden. Vuurtjes in een bak met halfwas of volwassen maanvissen kieperen en die denken waarschijnlijk dat het voedertijd is 😉

Geen last van.

Fingers crossed, ik heb maanvissen gezien die heel wat grotere diertjes als een vuurtje aten. Maar het gaat erom dat jij er vertrouwen in hebt 😉

Elke bak is anders en elke vis ook. En dit is mijn nano topic en ben niet verplan om een discussie te gaan hebben over wel of niet vuurtjes bij maanvissen.
Heb dit al een jaar klaar.

Er wordt alleen maar meegedacht hoor, is nog nooit iemand slechter van geworden :juggle:

Mandykuh zei:
Nou we kunnen nu officieel beginnen met aankleden. Er komt toch een ph verlagende bodem in.
Ik ga proberen om CR/CB en tijgers samen te kweken! Manlief wilt ook vuurtjes maar of dat gaat zien we wel.

Dit word dus een pittige klus vooral omdat er maar vrij weinig over te vinden is.

Hoezo pittig? de garnalen gaan als het goed is kweken en zal gewoon afwachten zijn wat er voor nakweek uitkomt lijkt me 😉

Dat zowiezo maar om Tibee te krijgen word pittig. Uitzoeken uitzoeken en nog eens uitzoeken...

Wel een leuke uitdaging Mandy,dat ga ik iig volgen!

De tijgers zijn besteld en de cr/cr en de witte komen van kweker af waar ik m'n eerste garnalen heb gehaald.

Ik twijfel alleen aan de hoeveelheden.
20vs20 of oneven hmm ff over nadenken.

De witte bodem gaat dus weer eruit.
Ik wou eerst gaan inrichten met zwarte stenen en enkel mos maar dat gaat ook van de baan.
Filter word dezelfde als m'n andere nano ook de dennerle buitenfilter.
Verwarming erin op 22 graden en ph wil ik NIET lager dan 6.5 hebben ivm de tijgers.
Bij de kweker zitten de cr/cb op 7! dus geen probleem.

Ik heb er zelf verder geen ervaring mee maar misschien dat bv 5 crs en 5 cbs plus 10 blauwe tijgers een grotere kans op de nakomelingen geeft die je graag wil hebben dan het dubbele aantal aan crs en b's.

Ja ik dacht dat aan 20 cr en blacks en 20 tijgers en misschien 10 blauwe tijgers. Ik ga vannacht even uitzoeken wat het beste qua evenwicht zou zijn en of ik blauwe tijgers lichte of donkere moet nemen of de gewone gestreepte tijger zeg maar. Ik heb alle 3 ggereserveerd. Alleen bij de donker blauwe tijgers weet ik niet hoe dat gaat uit pakken maar nogmaals heb nachtdienst dus even goed inlezen.

Eigenlijk zou je nog een bakje moeten nemen om weer met de nakweek te experimenteren...

Nog een bak pfff denk dat manlief gek word dan hihi

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan