300X120X90 discus aquarium

Dat is een leuke simulatie zeg! Tropisch buitje
 
50 meter gardena druppeldarm tussen de lampen. Deze is op een tijdklok ingesteld die je handmatig moet instellen. Dit is vers kraanwater dus ik doe het gewoon wanneer ik er zin in heb.

20191026_162927.jpg
20191117_170348.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Bov
Oh netjes, en het teveel aan water loopt automagisch het riool in?
 
prachtig, eindelijk visjes,,,en in zo een bak zie je ze echt mooi schooltjes vormen,
 
Knappe bak, moderne inrichting maar naar mijn mening niets wat een discus leuk zal vinden. Daarvoor is de inrichting me te open en hebben ze niet genoeg om onder te kunnen zwemmen. De felle verlichting (zo ziet het er toch uit op foto) zal ze ook geen deugd doen.
 
Erg mooie bak! Welke vissen zitten er nu in? Het oogt nu al erg druk eigenlijk. En ik zou inderdaad kijken of je de bak wat donkerder kunt maken, door bijvoorbeeld drijfplanten.
 
Heel mooi zeg!! Wat een mooi project.
 
De felle verlichting valt wel mee hoor deze brand enkel even in de namiddag om de planten onderaan ook te bereiken. Het grootste deel van de dag is de achterwand bijna half verduisterd omdat enkel de voorste lichten branden. De vissen hebben heel hun leven al in een kale opkweekbak gezwommen en hebben het altijd uitstekend gedaan dus ik denk niet dat dit nu plots een punt zal worden. Het is tenslotte geen wildvang.

Ik heb ze trouwens net verhuisd dus we zullen het snel weten.
20191223_112444.jpg
 
succes, ,,,, even stress is er toch altijd bij . hier drie jonge peru altums overgezet van een 400 liter bak naar men grote bak en ze hadden ook 48 uur een heel ander kleur en gedrag. plots is dat dan over en zijn ze de nieuwe situatie gewoon, je kan mocht het nodig zijn, met je leds toch dimmen en de eerste dagen opbouwend verlichten, . en je visjes eens verwennen met wat ze heel lekker vinden kan ook helpen, en wat zeker helpt is dat de "bijvissen" al vrolijk rondzwemmen, die "sleuren " de nieuwelingen veel sneller over de vreesdrempel. heel mooi werk,
 
Na 10 minuten in hun nieuwe thuis.



20191223_133009.jpg

20191223_133300.jpg
 
Laatst bewerkt:
Video is niet beschibaar....krijg ik inbeeld

Mvg ronald
 
Heb je hem wel vrij gegeven dat iedereen hem mag zien?

mvg ronald
 

Bijlagen

  • test.docx
    388.5 KB · Weergaven: 208
Helaas, Video niet beschikbaar.
Is het soms een korte video met muziek?
 
effe het linkje hierboven aanklikken, het forum doet er iets raars mee
 
Wel gelijk een flinke school zeg.
Video speelt hier ook niet
 
Oh via de link van rjoemman wel
Misschien heb ik iets fout gedaan bij het posten. Ben er geen expert in. Maar als die van rjoemman werkt kan je die bekijken. :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Bov
Mooie groep, nog duidelijk onwennig, maar dat komt vast wel goed.

Vind de hoeveelheid vissen die meer royal blue / rood turqouise is uitgegroeid best groot voor de Curilenquers, maar zeker niet minder mooi hoor!

Genieten maar!
 
Mooie groep, nog duidelijk onwennig, maar dat komt vast wel goed.

Vind de hoeveelheid vissen die meer royal blue / rood turqouise is uitgegroeid best groot voor de Curilenquers, maar zeker niet minder mooi hoor!

Genieten maar!
Ja, ik was ook best verrast met hoe ze uitgroeide, zeker als je ziet toen ik ze kocht en ze net begonnen kleur te krijgen leken ze allemaal hetzelfde te worden. Maar ik ben er blij mee hoor. Er zitten best wat mooie vissen tussen.
 
Hoe staat het er mee Jan?

De techniek enzo is erg mooi gedaan voor een "thuis bouwer"

Ben wel bang dat het schoonmaken tussen die stenen een drama wordt. Deze "Aquascape" inrichting zou niet mijn keuze zijn maar goed moet ieder voor zich weten!
 
Terug
Bovenaan