30L 'shallow' (60x30x18cm) van Mafkees


Mafkees

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2018
Berichten
929
Hoi allen,

Ik speel al jaren met de gedachten om een kleiner aquariumpje aan te schaffen voor erbij. De focus daarin zal liggen op de planten en hardscape en minder op de bewoners; gezien het beperkte formaat kan dat ook bijna niet anders. Zo'n twee weken terug de eerste bestelling geplaatst en inmiddels zijn ook de planten onderweg.

De afgelopen dagen ben ik druk geweest met de inrichting. Na veel proberen ben ik uitgekomen op een 'island layout' waarbij het midden is ingevuld terwijl de zijkanten vrij blijven. Gisteren heb ik alles aan elkaar gelijmd met de sigarettenfilter en secondelijm methode.
1682514705440.jpeg


1682514716490.jpeg


Het zijn in totaal elf stenen en drie stukken hout, allen afkomstig van de Hornbach. Waar je in een aquariumspeciaalzaak 10 euro per kilo betaalt voor Seiyru steen, had ik bij de Hornbach zo'n 10kg voor 25 euro te pakken. Zo kan het dus ook.
 
Leuk project, ben benieuwd verder naar het totaaltje incl je plantenkeuze 😊.
 
Nou hè, hornbach rules! Ben wel altijd minstens één dagdeel kwijt met door die giga toko hobbelen met die piepende wagentjes maar ik haal er ook graag m’n hardscape. Ben benieuwd hoe je hem verder aankleed, ik volg!
 
Ziet er veelbelovend uit, ik ben benieuwd!
 
Veel plezier ermee, heb je al iets in gedachten qua bewoners?
 
Bedankt mensen. Ik had de hoop om afgelopen weekend al 'nat' te gaan, maar mijn bestelling met daarin de planten laat wat langer op zich wachten dan gehoopt. Hieronder alvast het plantenbestand in ieder geval.
Het idee is om de in vitro's onder water te plaatsen en de potplanten zeker deels boven water.
1682929052417.png


Qua bewoners heb ik nog niets in gedachten op dit moment. Maar mijn netto inhoud wordt minder dan 10L water en ik werk zonder filter. Het bodemoppervlak is weliswaar even groot als in een 60P aquarium, maar dit doet natuurlijk wel wat met de stabiliteit.