30L 'shallow' (60x30x18cm) van Mafkees


Erg mooi on te zien. Ben altijd groot fan van zulke bakjes!
 
Vlak voor het slapengaan is de bak mooi in oranje ā€˜avondlichtā€™.
IMG_3560.jpeg


IMG_3561.jpeg


IMG_3562.jpeg
 
Staat er mooi bij šŸ‘.
 
Lang niet gezien! Bakje draait nog okƩ, maar mijn oplossing met de verwarming onder de hardscape werkt niet zoals gehoopt en daarom is het bakje tegenwoordig op kamertemperatuur.
1702667895587.jpeg


1702667903169.jpeg


1702667910904.jpeg
 
Ook al zoā€™n kunstwerk! Wat een mooi bakje :thumbs:
 
Prachtig :love::love:
 
Ook al zoā€™n kunstwerk! Wat een mooi bakje
Heel mooi. Ligt de bak er altijd zo bij of is dit na een poetsbeurt?
Dankjulliewel! De bak ligt er eigenlijk altijd zo bij. Het tempo van de planten is zeer laag vanwege de lage temperatuur en ik belicht maar zes uur per dag. Je ziet aan de lepelplant dat hij eigenlijk te weinig licht krijgt, maar alles staat nu toch in "winterstand" op kamertemperatuur, dus dat is niet zo erg.
 
Heb je de verwarming er nu uit? Of gaat dat moeilijk door de hardscape?
 
Heb je de verwarming er nu uit? Of gaat dat moeilijk door de hardscape?
De verwarming ligt bedolven onder de voedingsbodem en ik verwacht dat daar inmiddels - na zo'n driekwart jaar plantengroei - ook de nodige wortels doorheen lopen. Dus ik durf die er niet uit te trekken. Hij zit er dus in, staat ook aan, maar doet kennelijk niet zo veel. Ernstige ontwerpfout van mijn kant :)
 
je zou warmte kabel aan de achter kant van je bak kunne plakken als je tog iets van verwarming wil
 
amai wat prachtig bakje is dit, zou ik ook wel willen :D
 
amai wat prachtig bakje is dit, zou ik ook wel willen :D
Nou Stef, iedereen kan dit maken hoor en het hoeft ook allemaal niet duur te zijn. Het bakje zelf kostte volgens mij maar 60-70 euro en verder kan je het zo gek maken als je zelf wil. Het scheelt qua kosten al dat ik geen filter gebruik maar een skimmer!
 
Gave bakkie erg mooi! Wekt wel wat op bij mij maar denk niet dat ik de vrouw zo ver krijg. :p
 
Bedankt allen!
Gave bakkie erg mooi! Wekt wel wat op bij mij maar denk niet dat ik de vrouw zo ver krijg. :p
Gewoon doen Tim. Voor 250 euro heb je een gevuld bakkie staan in deze afmetingen. Geen filter scheelt al veel. Relatief goedkoop in de aquariumwereldā€¦
 


Bedankt allen!

Gewoon doen Tim. Voor 250 euro heb je een gevuld bakkie staan in deze afmetingen. Geen filter scheelt al veel. Relatief goedkoop in de aquariumwereldā€¦
Zeker een relatief goedkope aquarium.
Ik heb het haar al laten zien ik zij kijk mooi voor een Betta (ze is namelijk gek op Betta's) dus ik laat het even en misschien kan ik haar wel overhalen.

Het is meer de plek waar hij dan moet komen te staan. Dat mag dus echt niet op haar mooie dressoir. En de rest van de kamer staat nu vol aangezien net een tweeling hebben gekregen en een zoontje van bijna 2 hebben. Dus dan moeten we creatief te werk gaan om ene mooi plekke te verzinnen.

Heb jij er ondertussen al iets levend in zitten?
 



Zeker een relatief goedkope aquarium.
Ik heb het haar al laten zien ik zij kijk mooi voor een Betta (ze is namelijk gek op Betta's) dus ik laat het even en misschien kan ik haar wel overhalen.

Het is meer de plek waar hij dan moet komen te staan. Dat mag dus echt niet op haar mooie dressoir. En de rest van de kamer staat nu vol aangezien net een tweeling hebben gekregen en een zoontje van bijna 2 hebben. Dus dan moeten we creatief te werk gaan om ene mooi plekke te verzinnen.

Heb jij er ondertussen al iets levend in zitten?
Heel begrijpelijk allemaal. Hier alleen een hond dus lang niet zo druk ;)

Sinds ongeveer twee weken zitten er 10 Chinese danioā€™s in. Als je goed inzoomt dan zie je ze ook op de foto!
 
Heel begrijpelijk allemaal. Hier alleen een hond dus lang niet zo druk ;)

Sinds ongeveer twee weken zitten er 10 Chinese danioā€™s in. Als je goed inzoomt dan zie je ze ook op de foto!
Verrek ik zie ze nu:LOL:. leuke visjes!
 
Flink staan schelden hier vanochtend. Gisteren bij de waterwissel waterstofperoxide erbij gedaan tegen de blauwalg die hier en daar aan het opkomen was. Vanochtend alle visjes dood. Terwijl ik al jƔren waterstofperoxide gebruik in mijn aquaria. Waarschijnlijk heb ik te sterk gedoseerd voor de kleine watermassa. Goed klote! Zoiets is mij nog nooit overkomen. Dood door ziekte of leeftijd heb ik geen moeite mee, maar voel me nu wel schuldig.
 
Wow, plot twist. Ik ontdek net zo'n 15 kleine zwemmende stipjes, zo groot als een zandkorrel. Baby danio's?!
Hoe nu verder? Ik wil ze wel laten overleven natuurlijk. Er zitten verder geen bewoners in, dus opeten is geen risico.

Laten zitten?
Bij voeren? Zo ja wat?
Waterwisselregime?
 
Wow, plot twist. Ik ontdek net zo'n 15 kleine zwemmende stipjes, zo groot als een zandkorrel. Baby danio's?!
Hoe nu verder? Ik wil ze wel laten overleven natuurlijk. Er zitten verder geen bewoners in, dus opeten is geen risico.

Laten zitten?
Bij voeren? Zo ja wat?
Waterwisselregime?
kunnen ook andere diertjes zijn. Stipjes klinken meer als geleedpotige waterdiertjes.
fotos?ndanios als baby hebben wel al echt een vis vorm als ze zwemmen
 
Hoe komen die erin als er geen bewoners inzitten dan?
 
kunnen ook andere diertjes zijn. Stipjes klinken meer als geleedpotige waterdiertjes.
fotos?ndanios als baby hebben wel al echt een vis vorm als ze zwemmen
Nope zijn beslist danio's, ik bedoelde eerder qua orde van grootte. Ze hebben een vis vorm en zelfs al glimmende schubjes!
Hoe komen die erin als er geen bewoners inzitten dan?
Nazaten van de groep die ik ben verloren.
 
Ja dan kunnen het inderdaad jongen zijn. Ik hoop dat er wat opgroeien.
 

Terug
Bovenaan