330x100x100 toch wel met bioloog*

  • Onderwerp starter Coffeeshop Amersfoortseplein
  • Startdatum

Mooi dat je wervelbed wervelt (y)(y)

maar de beluchting is denk ik niet echt nodig met een bioloog waarin je ook nog eens een wervelbed in hebt
Meer dan voldoende gas uitwisseling in mijn optiek
 
Mooi dat je wervelbed wervelt (y)(y)

maar de beluchting is denk ik niet echt nodig met een bioloog waarin je ook nog eens een wervelbed in hebt
Meer dan voldoende gas uitwisseling in mijn optiek
Maar kan het kwaad om het wel te hebben? Vind het er namelijk wel mooi uitzien.
 
Ik heb dit topic eens doorgenomen en je hebt duidelijk niet naar de kosten gekeken. Los van de filtering is dit een heel fraaie bak.
Is dit niet een ontzettend gemiste kans ?
Je hebt zulke mogelijkheden om er een pareltje van te maken. Nu is het een lelijke kale bak.
Met enkele extra handelingen maak je van deze bak iets unieks.
Een achterwand, hier en daar wat flinke keien en wat hout en je hebt zo een plaatje.
 
Ik heb dit topic eens doorgenomen en je hebt duidelijk niet naar de kosten gekeken. Los van de filtering is dit een heel fraaie bak.
Is dit niet een ontzettend gemiste kans ?
Je hebt zulke mogelijkheden om er een pareltje van te maken. Nu is het een lelijke kale bak.
Met enkele extra handelingen maak je van deze bak iets unieks.
Een achterwand, hier en daar wat flinke keien en wat hout en je hebt zo een plaatje.
De titel van het topic is eigelijk wat achterhaald.. ik begon zonder bioloog, maar door veel reacties en vragen waarom, ben ik toch met bioloog gaan werken.

Over de inrichring vind de 1 weer iets anders mooi dan de ander, ik houdt het minimaal, met 1 verschrikkelijk groot stuk hout, daar kunnen gelijk de 2 luchtslangen achter verwerkt worden.

Maar met groot bedoel ik 1 solide mega stuk. Dat vind ik persoonlijk enorm mooi.

Waarom heb ik volgens jou niet naar de koste gekeken?
 
Geen plantjes of iets dergelijks? Ben benieuwd naar je hout! En hoe je zoā€™n bakbeest dan inwatert hihi
 
Ik bedoel dat je een flinke duit hebt uitgegeven aan de bak.
En dan heb je ook wat šŸ˜‰

Een groot stuk hout in de bak is inderdaad heel fraai.
Heb ik hier toevallig ook, een zijtak van een Kastanje van 300 lang en 25 breed.
En dan nog wat kleiner spul door de bak.

Elk zijn ding qua inrichting.
 
Ik had begrepen dat dit soort beluchting de co2 uit je water jaagt waardoor sommige algen zich kunnen ontwikkelen.
Dat klopt, als je actief CO2 toevoegt dan verlies je op deze manier veel CO2

Maar als je niet actief CO2 toevoegt, dan helpt veel beluchting juist om mƩƩr CO2 in je water te krijgen want er lost dan meer co2 uit de lucht op in je water.
 
Ik zou er wel voor zorgen dat die lucht buiten wordt aangezogen of zo.
ik heb ooit een bak overgenomen van een zware roker daar zaten ook een paar luchtpomjes bij
die heb ik open gemaakt met de inhoud kon je prima je dak repareren.
Achja je voegt er wel lekker wat extra CO2 en andere 'carbon' mee toe ;-)
 
Ik zou er wel voor zorgen dat die lucht buiten wordt aangezogen of zo.
ik heb ooit een bak overgenomen van een zware roker daar zaten ook een paar luchtpomjes bij
die heb ik open gemaakt met de inhoud kon je prima je dak repareren.
Dit is weer een hele slimme opmerking. Zelf niet aan gedacht.
Ik ga eens proberen of ik via de bovenverdieping naar beneden kan met me luchtslangen, dat word namelijk een rookvrije ruimte.
Bedankt voor de tip!
 
Sowieso kan de CO2 concentratie in een drukke ruimte behoorlijk oplopen, dus dat kan weer net wat extra CO2 in je bak opleveren (serieus)
 
Eventjes terug alweer.. met wat geluk gaat de zaak aankomende week eindelijk open.

Ik heb het probleem in mijn bioloog makkelijk verholpen. Het 1e vak werd door de grote hoeveelheid water deels gepaseerd, en ging niet door de watten onderlangs, maar overstroomde het volgende vak in. Dat was simpel verholpen.

Hij draaide eerst op nog geen 35%. Nu dr strip erin zit werkt het perfect met 75% vermogen. Zon kleine 12.000 peruur.
20210111_145932.jpg

Klein plastic stripje over de hele lengte, een aantal mm onder de rand. Mocht er toch teveel water komen, overstroomt hij niet naar de vloer maar toch naar het volgende deel.

En nog een misschien simpele vraag, maar ik ben opzoek naar een computer/ meter, waar ik enkel vanaf afstand de ph, no2 no3 en de temperatuur kan waarnemen. Dus op mijn smartphone bijvoorbeeld.. ik lees veel van profilux, maar dat is al snel erg prijzig, en kom daar niet de waarde meters tegen die ik zoek.. zo heb ik weinig aan geleidbaarheid, en hoef ik ook heen stopcontacten appart te schakelen. Ook komen prijzen al snel boven de 5 a 600 euro, zonder dat hij no2 en no3 meet. Ook hoef ik mijn lampen niet aan te sturen.. gewoon simpel ph, no2, no3 en de temp.

Heeft iemand een goude tip voor mij?
 
Je hebt de Seneye Home. Die meet (uit mijn hoofd) de temperatuur, de pH, NH3 en hij ziet het als je waterniveau te laag wordt (bijv. in je bioloog). Die doet geen NO2 of NO3 helaas. Maar het zou je voor de andere waterwaarden alvast wat overzicht kunnen geven.

Ik overwoog er zelf laatst een te kopen. Maar het is best een duur product; niet eens zozeer in de initiƫle aanschaf (relatief gezien) maar je bent voor vrijwel alle functionaliteit gebonden aan abonnementen en je moet voor de pH en NH3 regelmatig de "slides" vervangen. Daarbij komt, als je niet wilt betalen voor een verbinding met hun webserver, dan moet je constant een computer aan hebben staan in de buurt van het meetding om d.m.v. een kabel de gegevens door te kunnen geven aan je app.

Gezien het geld dat je al in jouw bak hebt gestopt is e.e.a. voor jou wellicht geen probleem. :cool:
 
Ik had het ook voorbij zien komen, en het geld is in dit geval niet het probleem.
Ik wil juist van het onderhoud af, of ik nu wekelijke een teststrip gebruik. Of maandelijks alsnog een x aantal plakkertjes moet vervangen, die nog eens 15 a 20 euro perstuk kosten..das een hoop geld voor iets waar ik alsnog veel tijd in moet steken..

Ik hoopte op zoiets, maar dan zonder abbonement, en met probes die je bijvoorbeeld zelf eens in het half jaar eens kalibreert..

Waarscheinljjk iets wat te mooi is om waard te zijn.. gezien ik toch al wel flink wat tijd google heb geraadpleegd zonder echt succes..

Of zijn er hier die echt een profilux adviseren? De 2 n is geloof ik bedienbaar met app, maar wederom zonder no2 en no3..

Veel is het gericht op zoutwater.
 

Terug
Bovenaan